Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijswaarde van Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijswaarde van Nikon D90

    Hoi iedereen,

    Zoals de titel zegt wat zou deze nog waard zijn moest ik hem tekoop aanbieden?

    mvg

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Prijswaarde van Nikon D90

    Ik had vroeger ook de D90 en weet uit ervaring dat het een goed toestel is maar als je eens kijkt op 2e hands zie je bv. een D3200 die veel recenter is voor 220€. Dus heel veel zal je er niet meer voor krijgen.
    Indien hij nog in goede staat is zou ik hem eerder als back-up toestel gebruiken.

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: Prijswaarde van Nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
      Ik had vroeger ook de D90 en weet uit ervaring dat het een goed toestel is maar als je eens kijkt op 2e hands zie je bv. een D3200 die veel recenter is voor 220€. Dus heel veel zal je er niet meer voor krijgen.
      Indien hij nog in goede staat is zou ik hem eerder als back-up toestel gebruiken.

      Mvg Yves.
      Ik denk dat de vergelijking met de D3200 niet helemaal op gaat maar de conclusie is wel correct. Ik hou mijn D90 als vakantie toestel. want mensen die zich in foto grafie willen verdiepen en dus de functies van de D90 willen. Die geven een groter budget uit om een recentere camera te hebben. De andere kiezen voor de meest recente binnen hun budget want die kijken enkel naar de sensoreigenschappen en de rest zal hun worst wezen. Je kan zo eens kijken bij sold items op Ebay.

      Comment


      • #4
        Re: Prijswaarde van Nikon D90

        200 max body only en dit voor een exemplaar in nieuwstaat met heel weinig clicks. De handel vraagt 299 maar moet A er iets aan verdienen en B er ook garantie op geven.
        Heb recent iemand getipt betreffend een set aangeboden door Geert hier op BD nadat ik zijn beide D70ers had moeten checken. Beide hadden kaartleeskuren waaraan niks te doen valt. Hij kan alzo zijn oude Nikkors en Sigma's blijven gebruiken. Heb geopteerd voor het aanbod van Geert omdat ik dan zeker was dat het in orde was en de body had extreem weinig clicks. Op zoekertjesites waren er lager geprijsde sets te vinden en dit met de 18-105 VR lens er bij.

        Comment


        • #5
          Re: Prijswaarde van Nikon D90

          D90 is een zeer goed toestel maar al wat verouderd inzake hoog iso ruisprestaties. Resolutie ook wat aan de lage kant geworden tegenwoordig.
          250 euro zou moeten lukken.

          De D3200 is geen goed vergelijk. Dat is een ander marktsegment.

          Ik zou dit aanbieden met een lens en kaartje erbij. Lijkt me interessanter dan de body los te verkopen.

          Comment


          • #6
            Re: Prijswaarde van Nikon D90

            Ja buurmanBert ik heb wel geen lens voor erbij te doen....maar ik denk dat ik hem maar ga houden als backup toestel!

            Mvg

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Prijswaarde van Nikon D90

              Hier vind je hem nog voor een kleine 300 euro, maar dat lijkt me echt wel te veel.
              Ik ga later een D80 op overschot hebben en die wil ik zelfs niet verkopen omdat ik dat oneerlijk vind voor de koper. Maar gratis weggeven doe ik nu ook weer niet want hij heeft nog wel zijn nut. Mijn 10 jarig zoontje mag er nu al mee oefenen zo veel ie wilt en ik laat hem zonder zorgen achter in een strandtentje terwijl ik in de zee zwem...

              Comment

              Working...
              X