Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Canon Eos 760D Body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Canon Eos 760D Body

    Hallo, 2 vraagjes:

    Eerste vraag:
    Heeft er iemand ervaring met aankopen via Digitaland (http://eu.mydigitaland.com/canon-eos...FSEIwwod-UABlQ ????)
    De 760D kost hier 587€ (geen verzendingskosten). Blijkbaar komt dit materiaal uit de UK.

    Tweede vraag: de 760D is voor de 'gevorderde' fotograaf las ik.
    Zelf heb ik vroeger wat aan hobby natuurfotografie (landschapsfotografie en pogingen tot macrofotografie) gedaan met een Canon EOS300. Maar wil nu de digitale toer opgaan en ben al heel wat van m'n fotografie wijsheid vergeten.
    Ik vrees dat de 760D misschien een beetje te hoog gegrepen is voor mij en vroeg mij nu af of ik niet beter een lager type zou aanschaffen. Dus ergens tussen de 1200D en de 760D??

  • #2
    Re: Aankoop Canon Eos 760D Body

    De 760D is niet echt een toestel voor de 'gevorderde fotograaf' (wat dat ook wil betekenen), wat niet wil zeggen dat je hem daarvoor niet kan gebruiken. De 70D en de 7DII zijn dat eerder wel. Het is niet moeilijker daarmee te werken dan een 1200D, ik zou zeggen eerder gemakkelijker.

    De 760D heeft wel goede specificaties, 24mp sensor en levert dus meer detail dan de 7DII(20mp) en heeft het AF systeem vd vroegere 7D dus dat zit wel goed. 5fps is ook niet slecht en daar kun je al wat mee. Een minpunt is de buffer in RAW, die is vol na 7 shots. In jpeg kan je oneindig door schieten.

    Bij eglobalcentral heb je hem voor nog minder. Ik heb daar besteld en had mijn camera 2 dagen later.
    Last edited by alex606; 27 januari 2016, 21:47.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Canon Eos 760D Body

      De 700, 750, 760 zijn opvolgers van hetzelfde toestel. Ze worden gezien als de betere instap.
      De 1200 is mijn inziens eerder speelgoed.
      Lager, of iets tussenin is er niet. Alhoewel je ook nog de 100D hebt.
      De 100D is eigenlijk een 700D in miniformaat ook gericht op de betere instap.

      Pro zijn die toestellen niet. Maar als je er alles wil uithalen dat er in zit dan zal je toch enige technische kennis moeten hebben.
      Gelukkig hebben al die "lagere" toestellen ook automatische standen zodat je niet van dag 1 heel ingewikkeld moet doen.

      Dat is een belangrijk verschil met de echte pro toestellen. Ze zijn niet alleen sneller, beter, maar hebben ook geen volautomatische instellingen meer.
      Volgens je verhaal denk ik dat je zeker geen miskoop zal doen met een toestel uit de 700 reeks. Mijn inziens beste prijs / kwaliteit verhouding.

      Wel opletten met kopen in de UK. Als ik me niet vergis bestaat de 700 reeks daar niet eens. Je zal een "Rebel" krijgen denk ik.
      De prijs lijkt me toch net iets te laag om realistisch te zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Canon Eos 760D Body

        Hoi,
        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        ...
        De prijs lijkt me toch net iets te laag om realistisch te zijn.
        Bovenstaande is een minder zinnige opmerking, je koopt 'm daar gewoon voor dat bedrag.
        Je hebt 'm voor dat bedrag realistisch thuis...
        Betalen via PayPal, dan heb je nog iets om op terug te vallen als er leveringsproblemen zijn.
        Wordt geleverd vanuit Engeland, dus geen BTW en invoertax.
        Het is wel grijze import, dus als je op garantie terug moet vallen heb je veel meer werk.
        Dan moet je 'm waarschijnlijk naar het buitenland sturen of je hebt pech en kunt garantie op je buik schrijven.
        Het is net wat je wilt, goedkoper met dubieuze garantie of duurder met zekerheid en garantie, die je in die 2 jaar waarschijnlijk toch niet nodig hebt.

        Adrie

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Canon Eos 760D Body

          Oorspronkelijk geplaatst door Miejie Bekijk bericht
          Ik vrees dat de 760D misschien een beetje te hoog gegrepen is voor mij en vroeg mij nu af of ik niet beter een lager type zou aanschaffen. Dus ergens tussen de 1200D en de 760D??
          Als je voor Canon gaat is de 760D volgens mij op de moment een heel goeie keuze...

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop Canon Eos 760D Body

            De Britse pond is wat gedevalueerd, dus is het interessant om in de UK te gaan shoppen, alleen rekening houden met wat adrie hierboven heeft geschreven omtrent garantie.
            Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop Canon Eos 760D Body

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              De 700, 750, 760 zijn opvolgers van hetzelfde toestel. Ze worden gezien als de betere instap.

              Gelukkig hebben al die "lagere" toestellen ook automatische standen zodat je niet van dag 1 heel ingewikkeld moet doen.

              Dat is een belangrijk verschil met de echte pro toestellen. Ze zijn niet alleen sneller, beter, maar hebben ook geen volautomatische instellingen meer.
              Is dat een belangrijk verschil, dat er geen volautomatische mode meer zou zijn ?

              1) wat je schrijft is onjuist

              2) vanuit een onjuiste veronderstelling ga je een vaststelling maken

              De 5DIII heeft een volautomatische stand.
              De 5Dsr heeft een volautomatische stand.

              Dat zijn dus geen ' echte ' pro toestellen ?

              Meer ' pro ' is, buiten het vaak betere materiaal, meestal een kwestie van vlugger en accurater te kunnen werken via een hoop knoppen en wieltjes op het toestel zelf (die je meestal dan nog naar believen kunt instellen en of toewijzen) zonder dat je telkens in het menu moet kruipen of je 2 knoppen tegelijkertijd of zoiets moet gebruiken.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop Canon Eos 760D Body

                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                Is dat een belangrijk verschil, dat er geen volautomatische mode meer zou zijn ?

                1) wat je schrijft is onjuist

                2) vanuit een onjuiste veronderstelling ga je een vaststelling maken

                De 5DIII heeft een volautomatische stand.
                De 5Dsr heeft een volautomatische stand.

                Dat zijn dus geen ' echte ' pro toestellen ?

                Meer ' pro ' is, buiten het vaak betere materiaal, meestal een kwestie van vlugger en accurater te kunnen werken via een hoop knoppen en wieltjes op het toestel zelf (die je meestal dan nog naar believen kunt instellen en of toewijzen) zonder dat je telkens in het menu moet kruipen of je 2 knoppen tegelijkertijd of zoiets moet gebruiken.
                Waarschijnlijk bedoelde hij de sport, portret, landschap... instellingen, die zal je niet vinden bij de professionele reeksen, omdat ze er van uit gaan dat iemand die investeert in zo'n camera, dat die ook wel weet welke instelling het beste resultaat geeft voor een bepaald onderwerp.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop Canon Eos 760D Body

                  Juist, ik zal het dan ook zo lezen.

                  Geen apart te kiezen scčnes, geen miniatuurmode, geen speelgoedcamera effekt, die dinges ...

                  Maar dus wel een volautomatische stand .... ondanks dat wie investeert in zo'n camera ook wel zal weten welke instellingen te kiezen. Een point and shoot mode voor als het snel moet gaan en ipv. zelf een scene te kiezen, sport, landschap, macro, sport, ... zal bij de pro camera de volautomatische stand de scene eerst evalueren en dan aangepaste instellingen gebruiken ... bewegend beeld zal dan zoiets als de sport stand instellingen worden, een landschap zal wel landschap instellingen worden, enz.
                  Last edited by Empe; 28 januari 2016, 18:10.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop Canon Eos 760D Body

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    Wordt geleverd vanuit Engeland, dus geen BTW en invoertax.
                    Adrie

                    Hong Kong ... maar inderdaad via UK verzonden

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop Canon Eos 760D Body

                      Hoi,
                      Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                      http://eu.mydigitaland.com/aboutus/
                      Hong Kong ... maar inderdaad via UK verzonden
                      Bij het product staat:

                      (Schip uit het Verenigd Koninkrijk) - Betrouwbare & Safe levering
                      • Alle bestelling verzonden uit het Verenigd Koninkrijk naar uw adres
                      • Zodra de betaling is ontvangen, zal het verschepen tijd volgt u de onderstaande tijdlijn
                      • Alle pakketten worden professioneel verpakt en verzegeld met beschermend materiaal
                      • Geen verborgen kosten. Elke Import Tax (en aanverwante BTW), zijn en moeten lasten inbegrepen.

                      Oké, geen professionele vertaling, maar het resultaat is hetzelfde... Geen taxen!
                      Waar het product verder vandaan komt, is niet zo belangrijk.
                      Eventuele moeilijkheden handel je met dit bedrijf af.

                      Adrie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop Canon Eos 760D Body

                        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        l
                        Oké, geen professionele vertaling, maar het resultaat is hetzelfde... Geen taxen!
                        Waar het product verder vandaan komt, is niet zo belangrijk.
                        Eventuele moeilijkheden handel je met dit bedrijf af.

                        Adrie
                        Heb alleen het land van oorsprong willen aangegeven. Door het feit dat ze via UK verzenden betekent dat verder alles in orde is.

                        Heb een paar prijzen gecheckt en de prijsverschillen gaan van relevant tot nul .... de 760D is relevant beterkoop

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop Canon Eos 760D Body

                          Ja Empe, je snapte het toch wel denk ik. (ik probeer het uit te leggen aan een beginner/herstarter) Als je van analoog naar digitaal moet overstappen dan zit je toch met een leercurve en ik probeer een toestel aan te bevelen dat daar zeer goed bij aansluit.
                          Bedankt Bart om mij te redden.

                          Ik bedoelde natuurlijk dat de opstap of leercurve bij bv de 760D van absolute beginner kan evolueren naar "pro" mode een beetje met een keer en dat de koper zich daar geen zorgen over moet maken.
                          Die echte pro toestellen bevatten die speeltjes niet en zijn echt gericht op mensen die echt al beroepservaring hebben en weten hoe je een toestel zuiver technisch kan instellen.

                          Voor een beginner zou ik nooit een pro toestel aanbevelen omdat ik al op voorhand weet dat hij daar na een paar dagen aan de kant zal liggen.
                          Zelfs de 70D wat zo tussenin zit is mijn inziens net iets te veelomvattend (veel knopjes en wieltjes) voor een beginner. Dit toestel is gericht op mensen die echt wel dit toestel willen hebben als enthousiast.

                          Wat die firma betreft bedoelde ik dat de prijs net iets te laag zit om uit een "normaal" circuit te komen en dat daar angeltjes aan vast hangen.
                          Ik geef dan liever 50 of zelfs 100 euro meer uit. Daar ga ik geen honger voor lijden.

                          Ook even meegeven dat indien je nog je EOS300 hebt, je die lenzen ervan zonder probleem ook op de 760D kan gebruiken (op alle canon SLRs trouwens).
                          Omgekeerd kan niet altijd (het is te zien welke lens er op je 760D staat)
                          Last edited by buurmanBert; 29 januari 2016, 00:26.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop Canon Eos 760D Body

                            760D lijkt me een prima toestel. Enige nadeel is dat batterijduur wat beperkter is.

                            Canon 1300D is ook een fantastisch toestel voor de prijs maar heeft geen draaibaar scherm.

                            Verder, als je vanaf 0 begint (je ouwe lenzen zijn toch wsl. waardeloos?), overweeg dan zeker een Nikon. Ik zit nu "vast" aan canon omdat ik heel wat lenzen heb, maar hun "gewone mensen" toestellen zijn goedkoper, lichter, hebben een betere sensor en voelen beter in de hand dan een canon. In filmen zijn ze minder, maar dat doe ik amper.
                            Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

                            Comment

                            Working...
                            X