Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breedhoeklenzen voor Sony Nex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Breedhoeklenzen voor Sony Nex

    Hoi BelgiumDigital,

    Ik vertrek binnen enkele weken naar Argentinie en zou graag mooie foto's maken van het prachtige landschap daar.

    Daarom dacht ik aan de aankoop van een breedhoeklens.

    Mijn huidige camera is een Sony Nex-5n.

    De beste keuze lijkt mij de SONY E 10-18mm F4 OSS, maar die is echt duur (rond de €700) en tweedehands momenteel niet te vinden.
    Ik vertrek binnen een 3 tal weken dus ik moet stilaan een beslissing gaan maken.

    De huidige lens die ik heb is de standaard 18-55mm, op basis van foto's (getrokken met de 10-18) die ik terug gevonden heb op het internet is de 10-18mm toch echt wel een meerwaarde, zeker om landschappen te trekken.


    Nu mijn vraag is of er iemand een goedkoper alternatief kent dan de SONY E 10-18mm F4 OSS.


    Alle raad is welkom, alvast bedankt!

  • #2
    Re: Breedhoeklenzen voor Sony Nex

    Kijk eens bij de Samyang lenzen .. op de A6000 FB groep zijn er een heleboel die daarmee fotograferen. Ik heb er geen dus 't is enkel een "naakte" info ...

    Comment


    • #3
      Re: Breedhoeklenzen voor Sony Nex

      Hier heb je hem voor veel minder.

      Een Samyang lens is ook de moeite. Je moet wel manueel focussen maar met een groothoeklens is dat niet zo moeilijk en je hebt ook peaking op je camera. Deze 12mm kan je hiervoor gebruiken en wil je 20mm of zo dan kan je croppen.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Breedhoeklenzen voor Sony Nex

        Bedankt voor de reacties!

        heb hem besteld, ben benieuwd

        Comment


        • #5
          Re: Breedhoeklenzen voor Sony Nex

          Gefeliciteerd ! Daar kan je straks niet anders dan heel tevreden van zijn .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment

          Working...
          X