Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera voor leek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera voor leek

    hallo,

    ik ben een volledige leek in de wereld van de fotografie,
    graag zou ik me een camera aanschaffen om foto's te nemen van de kinderen, terwijl ze op het speelplein zijn, als ze hun sport beoefenen, actiefoto's van de voetballende zoon.

    we zitten ook met een communiekant, dus zou ik ook de foto's zelf willen maken.
    niet echt landschapsfoto's (maar als er zich een mooi tafereel voordoet (zonsondergang etc...) zou ik dat ook wel willen meepikken.
    kortom om me vertrouwd temaken in de wereld van de fotografie.

    nu ben ik aan het twijfelen om een reflexcamera of een bridge toestel te kopen, ik denk dat een bridge gemakkelijker zal zijn, maar kan je daar ook goede actiefotos mee maken? bv met spelers scherp op de voorgrond en de achtergrond wazig?

    ben op zoek naar 2ehands modellen, die geen al te grote duit kosten (als het niet gaat en ik er totaal niks van bak , of zelfs niet graag doe) dat ik mijn broek er niet aan scheur.

    wie o wie zou zo vriendelijk te zijn om me even wegwijs te maken?

    grtz
    Last edited by bokkie3; 27 januari 2016, 10:34.

  • #2
    Re: welke camera voor leek

    ik vrees dat uw eisen een beetje tegenstrijdig zijn ttz men kan de soort fotografie die u wil niet tot een goed einde brengen zonder enige kennis van zaken daaromtrent. Dat wil ook zeggen dat als men u een "capabel" toestel zou aanraden, dat het gebruik daarvan in de"automatische" modus u, mogelijk, zeer zal ontgoochelen.
    Zelfs 2dehands zou u moeten weten wat u er wil aan uitgeven. Een reflexcamera is altijd een "dure" uitgave omdat altijd de factor "lenzen" meesleept. Dat is trouwens ook het geval voor systeemcameras en alle cameras met verwisselbare lenzen.
    Het kan meevallen maar ik vrees dat u hier niet voor een "prikje" op de eerste rij kan ... enkel mijn gedacht.