Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon lens 18-55 vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon lens 18-55 vervangen

    Hallo,
    Een dik 3 jaar hou ik mij bezig met fotografie. Het laatste jaar meer intensiever. eerst met een d3000, nu onlangs overstapt naar een d80. het bevalt me wel . onlangs is mijn glas gebarsten van mijn kitlens die ik indertijd aangeschaft heb (18-55). Tijd dus voor een nieuwe aan te schaffen. graag had ik dan ook advies gehad rond welke lens ik mij het beste aanschaf.ter vervanging van mijn 18-55. verandering van lenzen vind ik totaal niet erg. heb reeds een portretlens (50mm, breedhoeklens en lens 18-200 in mijn bezit de meeste dx). zelf heb ik niet echt een vaste hand. Dus een ingebouwd motor zou aangenaam zijn. Welke adviseren jullie mij aan? prijs had ik iets rond de 500€-600€ in gedachte.
    alvast bedankt voor jullie reactie
    Last edited by bobobobo_2; 26 januari 2016, 14:56.

  • #2
    Re: nikon lens 18-55 vervangen

    Is de lens die je hebt een Nikon 18-200 VR? Indien ja... dat is een uitstekende lens, wellicht onovertroffen in dat bereik.
    Wat wil je bereiken met de vervanger van die 18-55? De 18-200 VR doet eigenlijk alles wat die kitlens doet, en meer.
    Je zou voor een lichtsterke standaarzoom kunnen kiezen, zoals een 17-50/2.8... Of een groothoek genre 12-24...? Er is wat voor elke toepassing en elk budget
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: nikon lens 18-55 vervangen

      Gebruik als wandellens de 16-85mm. Een beetje groothoek en een beetje télé. Zeer tevreden voor algemeen gebruik.

      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: nikon lens 18-55 vervangen

        bij een vervanging van een 18-55mm lens denk ik spontaan aan een sigma 17-50 f2.8os of een tamron 17-50 f2.8 non vc...
        maar een 16-85 is wss breder en leuker inzetbaar/meer allround
        maar dat komt dan in het gebied van je 18-200 ook (ikzelf zou heb liever een 16-85 dan een 18-200, kwestie van beeldkwaliteit)

        dus mocht ik in jouw plaats zijn zou ik de 18-55 én de 18-200 vervangen door een 16-80 f2.8-f4 (nieuwste versie)
        geen idee ook wat je er van verwacht, dat geef je hier niet aan...
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: nikon lens 18-55 vervangen

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          maar dat komt dan in het gebied van je 18-200 ook (ikzelf zou heb liever een 16-85 dan een 18-200, kwestie van beeldkwaliteit)

          dus mocht ik in jouw plaats zijn zou ik de 18-55 én de 18-200 vervangen door een 16-80 f2.8-f4 (nieuwste versie)
          geen idee ook wat je er van verwacht, dat geef je hier niet aan...
          Beide vervangen, is misschien een optie, maar...
          - die 18-200 VR is echt goed
          - qua allround-lens is het verschil tussen 18-140, 16-85 en 18-200 meer een kwestie van voorkeur, want in kwaliteit blijken ze elkaar weinig te ontlopen

          Ik volg wat de 17-50 of 16-80 betreft. Alleen moet elk voor zich uitmaken of die 16-80 zijn prijs waard is. (Ik vind dus van niet.)
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: nikon lens 18-55 vervangen

            hallo,
            idd de lens 18-200 is een VR. Enkel vind ik deze nogal zwaar en gebruik ik deze niet graag omdat ik liever geen kwaliteit verlies wil inboeten..
            Last edited by bobobobo_2; 26 januari 2016, 20:55.

            Comment


            • #7
              Re: nikon lens 18-55 vervangen

              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
              bij een vervanging van een 18-55mm lens denk ik spontaan aan een sigma 17-50 f2.8os of een tamron 17-50 f2.8 non vc...
              maar een 16-85 is wss breder en leuker inzetbaar/meer allround
              maar dat komt dan in het gebied van je 18-200 ook (ikzelf zou heb liever een 16-85 dan een 18-200, kwestie van beeldkwaliteit)

              dus mocht ik in jouw plaats zijn zou ik de 18-55 én de 18-200 vervangen door een 16-80 f2.8-f4 (nieuwste versie)
              geen idee ook wat je er van verwacht, dat geef je hier niet aan...
              .
              Wat ik ervan verwacht is eigenlijk gewoon een waardig alternatief voor de 18-55. gezien ik deze lens op zich toch wel veel gebruik. De 18-200 gebruik ik eigenlijk niet graag omwille dat deze toch redelijk zwaar is. Kwalitatief verlies wil ik dan ook niet inboeten....

              Comment


              • #8
                Re: nikon lens 18-55 vervangen

                Meer kwaliteit zal helaas ook wat gewicht meebrengen.... maar de 16-80 is wel een 100 gram lichter dan je 18-200....
                Vooral de 16mm is een echte troef bij die lens vind ik

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: nikon lens 18-55 vervangen

                  mss een domme vraag ... (ben natuurlijk nog altijd aan het leren)
                  betekent dat 16 mm ik een breder beeld heb dan de 18 mm? of vergis ik mij hierin?

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon lens 18-55 vervangen

                    Dat klopt, en het verschil is véle malen groter dan tussen bvb 48 en 50mm....
                    Je gaat écht behoorlijk breder zichtveld hebben, en dit lichtsterk én gestabiliseerd...


                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon lens 18-55 vervangen

                      Fotobrouwerij | Opzoek naar een fotobedrijf, maar schrikt u van duizelingwekkende offertes? Fotobrouwerij maakt hoge kwaliteit foto's betaalbaar!

                      Dit maakt het wat duidelijker misschien.
                      16mm heb je iets breder veld dan bij 18mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon lens 18-55 vervangen

                        heeft idd een beter zicht als ik het visueel zie

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon lens 18-55 vervangen

                          de aankoop is een feit . besteld bij Art &Craft (499€) prijsverschil van 219€.

                          Comment

                          Working...
                          X