Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Daar kan ik uren naar kijken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Daar kan ik uren naar kijken

    Foto's in kleur van de jaren 30-40

    of ingekleurd
    Last edited by toerist; 26 januari 2016, 12:53.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Daar kan ik uren naar kijken

    Altijd leuk.

    Zeker deze reeks bekijken uit Brussel, jaren 80:

    Comment


    • #3
      Re: Daar kan ik uren naar kijken

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Altijd leuk.

      Zeker deze reeks bekijken uit Brussel, jaren 80:
      https://www.flickr.com/photos/520864...7638982316363/
      ook mooi en zelf meegemaakt
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Daar kan ik uren naar kijken

        Ja, die van Brussel herken ik toch ook wel enkele hoekjes. Sommige zijn eigenlijk niet veel veranderd.

        Comment


        • #5
          Re: Daar kan ik uren naar kijken

          Enkele weken geleden was er zo'n docu over een onbekende fotografe , ik ben de naam intussen vergeten, zij was een nanny die in haar vrije tijd fotografeerde, straatfotografie in het bijzonder, heb het zelfs tweemaal gezien (in de herhaling 's anderdaags), periode was jaren 50 tot jaren 90.

          edit : http://www.vivianmaier.com/
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Daar kan ik uren naar kijken

            Hier lijkt het wel wat "vies" die ingekleurde oude fotos. Is niet zo mijn ding.

            Maar zelf heb ik al opnames gemaakt, dan omgezet naar Z/W en die dan opnieuw ingekleurd met het origineel ernaast.
            En dat gaf toch leuke effecten. Vroeger had ik daar een programmatje voor om enkel dat te doen. Helaas heb ik het niet meer.

            Comment


            • #7
              Re: Daar kan ik uren naar kijken

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht

              Maar zelf heb ik al opnames gemaakt, dan omgezet naar Z/W en die dan opnieuw ingekleurd met het origineel ernaast.
              En dat gaf toch leuke effecten. Vroeger had ik daar een programmatje voor om enkel dat te doen. Helaas heb ik het niet meer.

              Is niet zo mijn ding maar was gisteren just aan het spelen met de demo versie van de NIK-plugins in fotoshop, en (als je dat leuk vind) is het wel wat, denk ik - kost wel een beetje geld...

              Comment

              Working...
              X