Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs fotoshoot buitenland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs fotoshoot buitenland

    Ik werk al een aantal jaren als fotograaf in bijberoep. Nu heeft een vriendin me gevraagd om foto's te nemen van 25 vakantiehuizen die ze verhuurt in het buitenland. De foto's zullen online gebruikt worden. Interieurfotografie is niet mijn specialiteit, maar ik doe het zeker wel graag. Mijn vriendin zou mijn vliegtuigticket betalen + kost en inwoon en ik moet laten weten wat ik er nog aan wil verdienen. Dat is dus het moeilijke.
    Ik vermoed dat ik toch een 5-tal dagen ter plaatse zal blijven.

    Heeft iemand hier al ervaring mee? Of een idee van prijs (voor een vriendendienst)?
    Thanks!

  • #2
    Re: Prijs fotoshoot buitenland

    je moet zeker iets verdienen!
    Vergeet niet dat je al je beelden nog moet bewerken (en wss ook nog internetklaar maken zodat ze sneller laden).
    Ik zou daar ongeveer een 1400 euro (excl.btw) voor vragen. Dit is dan aan vriendendienst tarief...
    En je kan nu zeggen... "ja ik mag daar slapen, eten en mijn ticket is betaald"
    Maar dat zijn onkosten die je normaal zou doorrekenen.
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Prijs fotoshoot buitenland

      Bedankt voor je reactie! Was in de richting van 1000 euro aan 't denken, maar ik moet nadien thuis inderdaad nog wat bewerking doen.

      Comment


      • #4
        Re: Prijs fotoshoot buitenland

        5 dagen aan forfaitair 8 uur werken is 40 uur.
        25 huizen aan 5 beelden per huis = 125 afgewerkte beelden.

        Stel dat je maar (en dat is al belachelijk weinig) 10 euro per beeld vraagt zit je aan 1250,00 euro.
        Dan moet je nog 40 uren werken + de afwerking van je beelden neem ook nog 10 a 20 uren, dus rond af op 50 uren.