Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeeschildpad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zeeschildpad

    De derde duik was rustig gestart, in tegenstelling tot alle andere duiken doken we hier op een vrij ondiep plateau (ca. -20m). Veel klein leven en veel gevarieerd koraal. Tot ik plots onder me kijk en ik deze knapperd recht onder me zie liggen. En net op dat moment kwam hij los van de bodem en begon weg te zwemmen. Ik moest enkel klikken (en achteraf mijn ademautomaat terug zoeken want van pure verwondering hing mijn kin op mijn knieën ).



    Seaturtle

    by Wim Bollein, on Flickr

    SONY RX100MII ; IKELITE behuizing ; AF35 flits ; ISO 200 ; f/5.0 ; 1/200 sec ; 10mm

  • #2
    Re: Zeeschildpad

    Mooie scene hoor en weer knap vastgelegd
    Maar ook hier weer die overheersende blauwe kleur, toch even al je opnames aanpassen hoor
    Zie hierbij een linkje ; http://www.digifish.nl/tips/uwcolor.html

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Zeeschildpad

      De schildpad staat er heel mooi op...Ook mooi zo vanuit de hoek.... Ken het gevoel als je plots zo iets moois onder je ziet tijdens het duiken..

      Foto is inderdaad wel wat te blauwig, denk dat je flitser hier te weinig power had om de kleuren mooi terug te krijgen..
      In photoshop kun je met selectieve kleur, en kleurbalans de foto toch wel goed krijgen hoor...Ik ga gewoon een beetje aan de schuifjes trekken tot het resultaat naar mijn zin is..

      Heb het even snel op deze foto gedaan, en dan kom ik tot DIT resultaat....
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Zeeschildpad

        Jep, jullie hebben gelijk, zal er iets meer aandacht aan moeten besteden. (en duidelijk mijn tablet eens kalibreren als ik een manier vind om dat te doen)

        Comment

        Working...
        X