Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

    Deze langverwachte XF 100-400 zal dan binnenkort eindelijk toch in de winkelrekken geraken.
    Ik denk dat vele Fuji gebruikers toch veel verwachten van deze mooie tele-zoomlens, maar veel informatie is er nog niet van te vinden.
    Voor diegenen die deze link nog niet hebben gevonden .. zie hier http://bjornmoerman.blogspot.ae/2016...-56-r.html?m=1

    Alle informatie is meer dan welkom
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

  • #2
    Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

    Erg mooi, maar toch ook heel prijzig. Maar Fuji kennende zal de lens wel top zijn!

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

    Comment


    • #3
      Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

      toen ik het filmpje van fuji zelf zag ..vooral 't stukje van john rourke die een foto liet zien had ik zoiets van "hebben"
      https://youtu.be/-rMJycNxSfk

      Comment


      • #4
        Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

        Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
        Erg mooi, maar toch ook heel prijzig. Maar Fuji kennende zal de lens wel top zijn!
        Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
        klopt maar vergelijk de 1899 euro van fuji met de 2600 euro van de olympus 300mm F4 lens ... dan is de fuji toch een koopje ...

        Comment


        • #5
          Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

          Ik had op 1500-1600 euro gehoopt... helaas is het wat meer geworden.
          Uit de UK aankondiging had ik begrepen dat er een combinatie-aanbieding was met de teleconverter voor 100 GBP extra. Dat leek mij wel interessant, maar ik vind er geen winkelprijs in euro voor terug. Misschien in Duitsland; daar hebben ze een pakket met de 50-140 + TC.

          Er zullen er al wel een paar in omloop zijn. Ik dacht dat Art&Craft ze vorige week als direct leverbaar had staan, maar ze zijn terug in bestelling momenteel. Ik hoor van de gelukkigen die al even mochten testen dat de beeldkwaliteit redelijk indrukwekkend is, en dat er zelfs met TC haast geen verlies op zit (op de 24MP van de X-Pro2). De stabilisatie zou minstens even goed zijn als op de 50-140.

          Vroeg of laat belandt er zo wel eentje in mijn tas. Hopelijk voor de zomer, al zal ik waarschijnlijk niet meteen op betere prijzen moeten hopen...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

            de TC vind ik wel aan de prijzige kant eigenlijk ... voorlopig komt die er niet

            Comment


            • #7
              Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

              De Fuji 100-400 is de enige long Tele-Zoom die speciaal geoptimaliseerd is voor een APS sensor.
              Een Pur Sang lens met een beeldcirkel die de APS sensor dekt.
              Geen FE of FX lens die je op een kleinere sensor zet (verlies)

              Het zou dus best kunnen dat deze Fuji het kwa resolutie beter doet dan een Canon 200-400 op een 7D2.
              De eerste beelden zien er alvast veelbelovend uit.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                De eerste beelden zien er alvast veelbelovend uit.
                Na een 15-tal maanden ervaring met de X-T1 en 3 maanden met nog een D7100 ernaast, ben ik al geneigd om de voorkeur te geven aan de Fuji 100-400 met teleconverter, ten opzichte van een Nikon 200-500.
                Ik weet dat fasedetectie inherent sneller werkt bij grote brandpuntsafstanden, en dat de Fuji al niet de snelste is in het scherpstellen, maar anderzijds is de precisie van de Fuji AF zo goed dat ik geen schrik heb om all-in te gaan met het X systeem. (Dat zou dan toch de implicatie zijn, want een lange tele voor beide systemen is wat overdreven voor mijn portemonnee.)

                Natuurlijk zou ik zeer graag de twee systemen zelf eens grondig willen testen voordat ik de knoop doorhak...
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

                  Ja en wil je dan ook met zo een 200-500 rondlopen.....geen idee hoe groot en zwaar die eigenlijk is maar ik kan mij wel inbeelden dat dit veel meer is dan de fuji!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Ja en wil je dan ook met zo een 200-500 rondlopen.....geen idee hoe groot en zwaar die eigenlijk is maar ik kan mij wel inbeelden dat dit veel meer is dan de fuji!
                    Tja... 2.3kg en 95mm filters. Maar vroeger liep ik ook met een 50-500 rond
                    De Fuji is wel verrassend licht... ik vraag mij af of ze de statiefbeugel en de zonnekap mee gewogen hebben.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

                      Bedankt voor de link Funcky. Ik ben diegene die de review geschreven heeft.

                      Als er hier vragen zijn, hoor ik het graag!

                      Groeten vanuit Dubai
                      BJORN

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

                        Oorspronkelijk geplaatst door Biggles71 Bekijk bericht
                        Ik ben diegene die de review geschreven heeft.
                        Als er hier vragen zijn, hoor ik het graag!
                        Bedankt voor de fijne praktijkreviews, zoals steeds, Bjorn
                        Dit is een lens waarop ik aan het wachten was, maar ik wil ze graag zelf eens aan de tand voelen voor ik dat bedrag op tafel leg.

                        Hoe was jouw ervaring in combinatie met de teleconverter? Rene (baloo hier op het forum) zag geen kwaliteitsverlies... treed jij hem bij?

                        En is de stabilisatie een grote hulp bij het scherpstellen? Met andere woorden, wordt het zoekerbeeld mooi stabiel gehouden als je de ontspanknop half indrukt?
                        (Bij Nikon heb ik al wel een soort tweetraps-stabilisatie gezien die pas zijn volle effect toepast als je effectief afdrukt. Ik beschouw dat als een nadeel bij de langste brandpunten omdat je dan een tikkeltje minder precisie hebt bij het scherpstellen.)

                        Edit: nog iets dat mij al een tijdje irriteert... wat is nu eigenlijk de filtermaat van de 100-400? Er zijn bronnen die 77 vermelden en andere die 82 vermelden. Ik heb zelfs foto's van de lens gezien waar 82 op staat, maar de Fuji specs zeggen 77mm. Voor mij is dat niet onbelangrijk omdat ik nog wat 77mm materiaal liggen heb van mijn Canon-periode...
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

                          volgens fuji zelf 77mm

                          http://www.fujifilm.com/products/dig...pecifications/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

                            Oorspronkelijk geplaatst door Biggles71 Bekijk bericht
                            Bedankt voor de link Funcky. Ik ben diegene die de review geschreven heeft.

                            Als er hier vragen zijn, hoor ik het graag!

                            Groeten vanuit Dubai
                            BJORN
                            Ik heb genoten van elk woord dat je geschreven hebt Bjorn.
                            Prachtig werk van jou hoor.... zoals gewoonlijk.. zalig om te lezen... Wordt hier zeker geapprecieerd
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji XF100-400 f4.5-5.6 R

                              wat ik wel mis ... bij de olympus 300mm F4 als je de tripod collar (hoe is dat in 't NL eigenlijk) verwijdert dan kun je er een plastiek overschuiven om de gaten te bedeken van de schroeven.
                              Bij de fuji zie ik precies mooie gaten dan in de lens (zie 5e foto op Bjorn zijn review)... dat is voor mij een reden om (terwijl ik zou willen de tripod collar te verwijderen) het niet zou doen om vuil in de lens te vermijden.

                              of is dat onnodige angst ?

                              Comment

                              Working...
                              X