Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera verzekering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera verzekering

    Welke verzekering maatschappijen in België bied een camera verzekering ?
    Ter verduidelijking hobby waarde 8.000+ euro.

    Alvast bedankt.
    Vriendelijke groet, Tarbax
    Photography Tarbax

  • #2
    Re: camera verzekering

    Ik zit bij kbc en heb een all-risk verzekering op mijn materiaal (niet alles)
    je zal vlug aan 300€ verzekering of meer zitten met al je materiaalwaarde....

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: camera verzekering

      Een verzekering dient voor risico's die je zelf niet kan dragen.
      Als je je apparatuur voor je werk nodig hebt bv, maar als amateur ?

      Comment


      • #4
        Re: camera verzekering

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Een verzekering dient voor risico's die je zelf niet kan dragen.
        Als je je apparatuur voor je werk nodig hebt bv, maar als amateur ?
        Ik doe vooral time-lapse fotografie en mijn materiaal staat vele uren buiten.
        i.v.m. eigen risico(laten vallen, omstoten, etc), het weer(regen), vreemden die mijn materiaal omstoten(in stad, trottoir,...), ontvreemding in het buitenland, ...
        Er zijn talloze situaties geweest waarbij het bijna fout ging, en verzekering zou mij meer vertrouwen geven.
        Zodat ik mij beter kan richten op het fotograferen dan telkens te denken hoeveel geld ik kan verliezen telkens iemand er voorbij wandelt.
        Vriendelijke groet, Tarbax
        Photography Tarbax

        Comment


        • #5
          Re: camera verzekering

          Oorspronkelijk geplaatst door tarbax Bekijk bericht
          Zodat ik mij beter kan richten op het fotograferen dan telkens te denken hoeveel geld ik kan verliezen telkens iemand er voorbij wandelt.
          Voor mij toch een vreemde reden om je gerief te verzekeren, of ga je tijdens het maken van de opname een uurtje wandelen ?
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Re: camera verzekering

            Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
            Voor mij toch een vreemde reden om je gerief te verzekeren, of ga je tijdens het maken van de opname een uurtje wandelen ?
            Ik zet mijn camera's niet naast elkaar als ik 2 camera's opstel.
            Het is ook niet dat ze kilometers van elkaar staan maar ik kan niet bij beide camera's staan.
            Last edited by tarbax; 26 januari 2016, 19:28.
            Vriendelijke groet, Tarbax
            Photography Tarbax

            Comment


            • #7
              Re: camera verzekering

              Als jij een verzekeraar was, zou jij dan het risico dat je beschrijft willen nemen ?

              Comment


              • #8
                Re: camera verzekering

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Als jij een verzekeraar was, zou jij dan het risico dat je beschrijft willen nemen ?
                een vertegenwoordiger die dagelijks brussel gent doet krijgt toch ook een autoverzekering. risico is groter
                In belgie zijn er helaas niet zo heel veel verzekeraars die dit aanbieden. Onlangs nog eens bij argenta gepolst en daar is het noppes, Enkel in je woning.
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: camera verzekering

                  Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                  een vertegenwoordiger die dagelijks brussel gent doet krijgt toch ook een autoverzekering. risico is groter
                  In belgie zijn er helaas niet zo heel veel verzekeraars die dit aanbieden. Onlangs nog eens bij argenta gepolst en daar is het noppes, Enkel in je woning.
                  Maar de verzekeraar betaalt voor schade waar je zelf niets aan kon doen. Als je je auto met draaiende motor laat wegzet en iemand pikt hem ... dan kan je fluiten naar je geld. Zelfde als je een cabrio hebt en je laat hem met het dak openstaan in de regen, kans is klein dat ze gaan betalen.
                  En uiteraard, als je je auto zou "omstoten" dan gaan ze ook niet betalen .

                  Nu is €300 per jaar toch nog veel eigenlijk, tenzij je elk jaar "pech" hebt :P
                  Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                  Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                  Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                  Comment


                  • #10
                    Re: camera verzekering

                    300euro is idd wel veel.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment

                    Working...
                    X