Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon standaardlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon standaardlens

    Aangezien ik over mijn huidige apparatuur steeds minden tevreden ben, heb ik de knoop doorgehakt om mij apparatuur volledige te vernieuwen. (zie ook http://forum.belgiumdigital.com/f9/a...ra-524389.html)
    Ik heb mijn keuzen gemaakt en kies voor de Canon 70D

    Graag wil ik mij ook voorzien van 2 degelijke lenzen. Ik hou er ook al rekening mee dat ik misschien in de toekomst op fullframe zal overstappen.

    Ik had als telelens reeds deze op het oog.
    EF 70-200MM F/2.8L IS USM II

    Verder zoek ik nog een goede allround standaard lens.
    In mijn zoektocht kwam ik reeds deze tegen:
    Canon EF 16-35mm F/2.8 L II USM

    Over de telelens ben ik vrij zeker, de andere twijfel ik nog sterk over. Vandaar dat ik hier eens luister

  • #2
    Re: Canon standaardlens

    Als je een fullframetoestel ambieerd en met zo'n budget start, dan vraag ik mij af waarom je de 6d niet verkiest??

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Canon standaardlens

      Ik vind full frame of APS-C een heel belangrijke keuze, dus denk misschien inderdaad eerst nog even na over een 6D.
      Als je toch de 70D aanschaft, probeer dan de 17-55/2.8 eens uit als basislens. Mijns inziens nog altijd de beste canon crop lens.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Canon standaardlens

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Ik vind full frame of APS-C een heel belangrijke keuze,
        Ik vind de formaatkeuze één van de onbelangrijkste keuzes bij een camera, ik gebruik FX, DX en MFT(ooit gebruikt compact) door elkaar. Ik heb ooit een D700(FX) gekocht voor de toen 'ongekende isoos', maar nu is dit ook in DX verkrijgbaar en zou niet weten wat ik nu zou kiezen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon standaardlens

          kijk ook eens naar de 16-35 F4 ...

          Comment


          • #6
            Re: Canon standaardlens

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik vind de formaatkeuze één van de onbelangrijkste keuzes bij een camera, ik gebruik FX, DX en MFT(ooit gebruikt compact) door elkaar. Ik heb ooit een D700(FX) gekocht voor de toen 'ongekende isoos', maar nu is dit ook in DX verkrijgbaar en zou niet weten wat ik nu zou kiezen.
            Het is toch een belangrijke keuze tov de lenzen die hij zal kopen en al zeker qua budget....


            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Canon standaardlens

              koop vooral materiaal dat aansluit bij je effectieve noden en niet je wishlist ik wil je niets afraden maar hou er wel rekening mee dat lichtsterke fullframe lenzen zoals de 70-200 bijna letterlijk een ton wegen. een 16-35 is geen standaard lens. een standaard crop lens is eerder de 17-50 f2.8 IS.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: Canon standaardlens

                Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                koop vooral materiaal dat aansluit bij je effectieve noden en niet je wishlist ik wil je niets afraden maar hou er wel rekening mee dat lichtsterke fullframe lenzen zoals de 70-200 bijna letterlijk een ton wegen. een 16-35 is geen standaard lens. een standaard crop lens is eerder de 17-50 f2.8 IS.
                Dat is waar, maar wijs hem maar eens door naar een full frame 17-50 of daaromtrent.

                Je zal bijna altijd bij FF naar zoiets als die 16-35 moeten gaan als je die op een crop canon wil gebruiken en toch het breedhoek equivalent van de MFT 14-54 te hebben, dat is nl. 28 mm op FF , vandaar dat hij naar een 17 mm. full frame zoom wil gaan voor op zijn 70D.

                Ik ben heldeziend en daarom weet ik zijn voorkeur naar breedhoek.

                Anders had ik al lang de Canon EF 24-70 2.8 L II USM aangeraden.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon standaardlens

                  Bedankt voor de reacties.

                  Ik denk dat ik toch zal gaan voor de 17-55. Da lijkt toch wel een veel gebruikte lens te zijn op en crop camera. Ik les er ook alleen maar goede dingen over.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon standaardlens

                    Hoi, ik gebruik een sigma 17-50 met is op mijn 70d. Nog geen moment spijt van gehad. Ook een pak goedkoper dan de canon. T is maar een ideetje he

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon standaardlens

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Ik vind de formaatkeuze één van de onbelangrijkste keuzes bij een camera, ik gebruik FX, DX en MFT(ooit gebruikt compact) door elkaar. Ik heb ooit een D700(FX) gekocht voor de toen 'ongekende isoos', maar nu is dit ook in DX verkrijgbaar en zou niet weten wat ik nu zou kiezen.
                      Ik weet het wel: APS-C. Dat geeft mij al wat ik nodig heb zonder extra gewicht en omvang die met full frame gepaard gaan.
                      Het voordeel van te beginnen met je keuze voor een sensorformaat is dat je dan weet welke lenzen wel en niet in aanmerking komen.
                      Belangrijkste reden voor mij, omdat ik vaak lenzen wijd open gebruik, is scherptediepte: die is bij full frame soms te beperkt en bij kleinere sensorformaten zeer vaak te groot.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon standaardlens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                        Ik weet het wel: APS-C. Dat geeft mij al wat ik nodig heb zonder extra gewicht en omvang die met full frame gepaard gaan.
                        ...
                        Een EF-S 17-55 2.8 op een 7D is nu niet direct een lichte of compacte combinatie.
                        Wel een heel goede lens, als je ziet aan welke lage prijzen ze tegenwoordig weggaat zou ik niet twijfelen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon standaardlens

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Een EF-S 17-55 2.8 op een 7D is nu niet direct een lichte of compacte combinatie.
                          Wel een heel goede lens, als je ziet aan welke lage prijzen ze tegenwoordig weggaat zou ik niet twijfelen.
                          Akkoord.
                          Maar vergelijk eens met een 24-70 op een 5D
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment

                          Working...
                          X