Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tip voor Fuji X-Pro1, leesbrilletje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tip voor Fuji X-Pro1, leesbrilletje

    Ik heb sinds een aantal maanden een X-Pro1, geweldig leuk toestel, echter de zoeker !!!!
    Niet zozeer de keuze optisch of elektrische zoeker, nee het ontbreken van een dioptrie instelling.
    Je moet er een lensje voor aanschaffen wat überhaupt haast nergens te koop is en nog eens prijzig.

    Ik reed toevallig met mijn auto over een leesbrilletje wat uit mijn zak was gevallen, glaasjes eruit, montuur aan gort, glaasjes onbeschadigd,
    dacht hier kan ik misschien iets mee.

    Mijn Fuji erbij gepakt en het dioptrie glaasje eruit gedraaid, zag dat er iets ruimte zit tussen de zoeker en dit glaasje, heb een cirkeltje afgetekend ter
    grootte van dit glaasje op het uitgevallen leesbrilglaasje (+2), brilletje van 2,- en met een laagje en een nijptang dit uitgezaagd/geknipt, daarna met een vijl het mooi rond gemaakt zodat het achter
    dit glaasje paste, lesje erin, dioptrieglaasje (standaard) teruggeschroefd en mijn probleem was opgelost, heb nu dus een +2 glaasje op mijn zoeker zitten en werkt perfect, zowel optisch als beter nog elektronisch !!

    Dus X-Pro1 bezitters die geen geld hebben voor een origineel of een X-Pro2 een oplossing die slechts een kwartiertje werk kost en 2,- euro of minder/meer voor een leesbrilletje.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

  • #2
    Re: tip voor Fuji X-Pro1, leesbrilletje

    Nice tip

    Comment

    Working...
    X