Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop newborn foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • photoshop newborn foto

    Ik ben een totale beginneling in photoshop...

    Vorige week heb ik deze foto gemaakt :

    https://cl9jqg-ch3301.files.1drv.com...050.JPG?psid=1

    Maar ik weet totaal niet wat ik moet doen in photoshop om deze foto te bewerken tot een mooi afgewerkte foto.
    Ik wil in de toekomst meer newborn shoots doen dus tips zijn altijd welkom!

    Wie kan mij helpen?

  • #2
    Re: photoshop newborn foto

    om de foto te kunnen zien heb ik een account en paswoord nodig

    Comment


    • #3
      Re: photoshop newborn foto

      Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
      om de foto te kunnen zien heb ik een account en paswoord nodig
      ik kan ook ingelogd geen foto zien.

      Comment


      • #4
        Re: photoshop newborn foto



        Dit is de foto.

        Comment


        • #5
          Re: photoshop newborn foto

          Geen idee wat je ervan verwacht.
          De newbornfotografen die ik ken, spenderen eigenlijk niet veel tijd aan nabewerken.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: photoshop newborn foto

            Hangt er idd vanaf wat je er aan wil bijwerken. Ik ken amper iets van newborn maar hier zou ik die slagschaduw rond de mand wegwerken. Het rood van het oortje wat temperen. Ondergrond en achtergrond wat meer vervagen zodat je de kreuken niet meer ziet. Etc
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: photoshop newborn foto

              Het probleem is niet 'photoshop', maar uw fotografie.

              Uw beeld is compleet plat geflitst, en je hebt harde slagschaduwen daardoor. Dus zou ik zeggen, sleep uw newborn naar een venster (of andere daglichtbron), draai zijn/haar gezichtje wat naar het licht toe, en neem dan uw foto zonder flits.
              Ik zal niet zeggen dat flitsen niet kan, maar dan eerder als invulflits of een meer professionele opstelling (niet OP uw toestel en eventueel met softbox of paraplu).

              Maar, als beginneling, ben je nog het best af met gewoon daglicht.

              Let ook op uw achtergrond (niet storend), dus kan het aangewezen zijn om een 'relatief' open diafragma te gebruiken (waardoor hij onscherp wordt) , komt uw daglichtfotografie trouwens ten goede want je kan dan hogere snelheid gebruiken (om bewegingsonscherpte te voorkomen).

              Op het showcase-forum kom je ook af en toe wel babyfoto's tegen, zoals deze bv:

              http://forum.belgiumdigital.com/f41/...by-525490.html

              Je kan uw foto's plaatsen, en ze eventueel laten beoordelen. Veel naar degelijke foto's kijken, daar steek je ook wat van op wellicht.

              Er nu nog in fotoshop iets proberen van te maken, zou ik enkel doen als laatste redmiddel.
              Last edited by maniac; 24 januari 2016, 17:33.

              Comment

              Working...
              X