Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser defect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser defect

    Ik had me vroeger eens een externe flitser aangekocht een nikon SB900, en zoals iedereen in het begin experimenteer je daarmee een tijdje maar naar verloop van tijd geraakte het wat op de achtergrond.
    een tijdje geleden wou ik deze nog eens gebruiken om nog enkele dingen uit te proberen, maar er was een batterij die was uitgelopen. Ik was die vergeten eruit te halen dus na een tijdje terug te leggen besloot ik die toch nog eens te bekijken en met nieuwe batterijen werkte die niet meer.
    toen ik die naar de winkel bracht voor herstelling hebben ze die opgestuurd voor herstelling, het prijskaartje voor de herstelling bedraagt net geen 300€.
    Deze vind ik behoorlijk veel en vraag me af wat ik zou doen herstellen of een nieuwe aanschaffen.

  • #2
    Re: Flitser defect

    een sb 500 kost nieuw 219€ een sb 700 275€ en een sb910 389€. lijkt me dus dom om die te laten maken. Als je die niet veel gebruikt kan je ook een sb 700 bekijken
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Flitser defect

      Alkalinebatterijen mag je nooit in een apparaat laten zitten dat je voor een langere periode niet gebruikt.
      Het maakt niet uit over welk merk batterijen het gaat, alle alkalinebatterijen kunnen uitlopen (meestal als ze leeg zijn, maar soms ook terwijl ze nog niet leeg zijn...).

      Voor je nieuwe flitser investeer je beter in een paar setjes low selfdischarge nimh accu's + een degelijke lader.
      Die accu's kan je ook in bijna elk ander toestel gebruiken dat op AA batterijen werkt (sommige apparaten hebben een probleem met de lagere spanning van nimh accu's).
      Een setje low selfdischarge accu's is niet veel duurder dan de "merk alkalinebatterijen", en met een setje accu's kan je zelfs meer keer flitsen (per lading) dan met een setje alkalinebatterijen.
      Dat komt omdat een flitser veel stroom trekt uit de batterijen, elke keer dat de flitscondensator weer geladen wordt.
      Alkalinebatterijen hebben een probleem om zoveel stroom te kunnen leveren, en daarom zal de herlaadtijd merkbaar langer worden naarmate de batterijen verder leeg raken (zelfs als alkalinebatterijen maar zo'n 25% opgebruikt zijn zal de herlaadtijd al een stuk langer worden) .
      Nimh accu's leveren zonder problemen een grote stroomsterkte tot ze bijna helemaal leeg zijn, daarom zijn die veel beter geschikt voor een flitser (en alle andere toestellen die veel stroom trekken).

      Als je de flitser niet zo dikwijls nodig hebt, dan zijn er ook nog de "alternatieve merken" (Yongnuo, Metz), die ook prima werken.
      Die zijn goedkoper dan de flitsers van het cameramerk zelf.

      Hier kan je heel veel informatie vinden over een heel goede lader en low selfdischarge accu's http://forum.belgiumdigital.com/f36/...en-271021.html .
      Last edited by Black B@ndit; 23 januari 2016, 11:35.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Flitser defect

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Alkalinebatterijen mag je nooit in een apparaat laten zitten dat je voor een langere periode niet gebruikt.
        Het maakt niet uit over welk merk batterijen het gaat, alle alkalinebatterijen kunnen uitlopen (meestal als ze leeg zijn, maar soms ook terwijl ze nog niet leeg zijn...).

        Voor je nieuwe flitser investeer je beter in een paar setjes low selfdischarge nimh accu's + een degelijke lader.
        Die accu's kan je ook in bijna elk ander toestel gebruiken dat op AA batterijen werkt (sommige apparaten hebben een probleem met de lagere spanning van nimh accu's).
        Een setje low selfdischarge accu's is niet veel duurder dan de "merk alkalinebatterijen", en met een setje accu's kan je zelfs meer keer flitsen (per lading) dan met een setje alkalinebatterijen.
        Dat komt omdat een flitser veel stroom trekt uit de batterijen, elke keer dat de flitscondensator weer geladen wordt.
        Alkalinebatterijen hebben een probleem om zoveel stroom te kunnen leveren, en daarom zal de herlaadtijd merkbaar langer worden naarmate de batterijen verder leeg raken (zelfs als alkalinebatterijen maar zo'n 25% opgebruikt zijn zal de herlaadtijd al een stuk langer worden) .
        Nimh accu's leveren zonder problemen een grote stroomsterkte tot ze bijna helemaal leeg zijn, daarom zijn die veel beter geschikt voor een flitser (en alle andere toestellen die veel stroom trekken).

        Als je de flitser niet zo dikwijls nodig hebt, dan zijn er ook nog de "alternatieve merken" (Yongnuo, Metz), die ook prima werken.
        Die zijn goedkoper dan de flitsers van het cameramerk zelf.

        Hier kan je heel veel informatie vinden over een heel goede lader en low selfdischarge accu's http://forum.belgiumdigital.com/f36/...en-271021.html .
        Ja ik weet het dat dit een stomme stoot is, maar ik ben ook maar een mens he en af en toe maken we allemaal wel eens fouten, de eene is al wat duurder dan de andere maar efin het zij zo he.
        Alvast merci voor de tips ik heb er zeker iets aan gehad.

        Comment

        Working...
        X