Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wijkopenautos.be

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wijkopenautos.be

    Iemand op het forum die hier toevallig al ervaring mee heeft ?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: wijkopenautos.be

    Ik heb er geen ervaring mee.
    Wel een offerte,die omtrent 6000 eu hoger lag dan de waarde in de autogids.Dit zijn richtlijnen.
    De echte overnamewaarde wordt bepaald na een controle bij hen.En dit opent natuurlijk een waaier van mogelijkheden.
    Ik ga niet zeggen dat dit oneerlijke praktijken zijn,want zij stellen eerst een controle voor,en dan de beslissing.
    Ik veronderstel dat hun eerste schatting een soort lokkertje is,waarna je een exacte schatting krijgt voor je wagen.
    Een waarde voor een wagen die volgens Autogids 21000 euro is,en bij hen 27000 euro ??????Dit verschil is wat groot.
    Natuurlijk eerst controle etc.,en dan gaat er wel wat vanaf.
    Dit is mijn gedacht hierover.
    Benieuwd of er hier andere mensen zijn met ervaring hiermee??

    Comment


    • #3
      Re: wijkopenautos.be

      Klopt inderdaad, de echte prijs zal (heel) wat lager zijn dan deze die voorgesteld wordt op de site (per mail). Afhankelijk van de populariteit van het model kan dit héél veel schelen.
      Toch zal de prijs zowat deze zijn die door de meeste opkopers gehanteerd wordt, bij ons was deze de hoogste bieding (door verschillende opkopers).

      Smerige praktijken, maar zoals steeds: wat te goed lijkt om waar te zijn is het meestal (lees: bijna altijd) ook.
      Toch hebben we er een auto verkocht, vooral omdat we er zonder verdere zorgen vanaf wilden zijn ;-)
      Olympus OM-D EM-5 + wat glas

      Comment


      • #4
        Re: wijkopenautos.be

        Staan ze dan weer op de parking aan de ingang van het autosalon ?
        Ik heb verleden jaar 2 jonge tweedehandsauto's gekocht. Voor de ene bieden ze 9000€ meer, en voor de andere 500€ meer dan wat ik er in de garage heb voor betaald.
        Er staat ook bij : "Opties, zoals navigatie, schuifdak en airconditioning, zijn nog niet inbegrepen in de marktprijs"
        't Zijn natuurlijk lokprijzen en een kilometerstand van 20.000km of 120.000km geeft maar een verschil van 300€, wat niet realistisch is.

        Comment


        • #5
          Re: wijkopenautos.be

          Met die site niet maar wel met deze: https://www.ikwilvanmijnautoaf.be/?g...FdRuGwodDjUDPw
          Schoonvader heeft zo zijn citroën DS3 verkocht, hoogste prijs in verschillende garages 6500€
          Verkocht via de site na contact voor 8500€

          Comment


          • #6
            Re: wijkopenautos.be

            Ook eens geprobeerd, via de site van Autoscoot24 wordt ook zoiets aangeboden ... na twee dagen een mail gekregen dat ze na nazicht van mijn aanvraag onder voorbehoud 4000 konden bieden indien ik de waggen binnen de week kon laten inspecteren.
            Dat was een pak minder dan wat garages boden, bij overname kreeg ik tussen de 5000 en 5500.
            Uiteindelijk na 2 dagen particulier verkocht voor 7900.
            Als de wagen in goede staat is, dan is particulier verkopen nog het interessantst ... maar je moet naar de controle.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: wijkopenautos.be

              Geen ervaring met wijkopenautos.be; wel met carsontheweb (via autoscout). Daar ben ik héél tevreden van, offerte lag net iets lager dan de vraagprijzen voor gelijkaardige auto's op het internet.
              Particulier verkopen liep niet echt, en ik had geen zin in keuring en zever na verkoop.

              Ik had voor de offerte een hoop foto's (ook van de krassen op de wagen) doorgegeven, en bij inspectie is de offerte niet aangepast.

              Comment


              • #8
                Re: wijkopenautos.be

                Slechtste ervaring ooit! Wijkopenautos komt terug op eerder gemaakte afspraken en prijzen, ze vertellen niet alles (bv. Max 500km rijden na akkoord op verkoop) waardoor ze de prijs doen zakken, het management is onbereikbaar bij problemen, klachten interesseren hen niet, alleen maar geld! Oplossingen brengen ze niet en het personeel in Sint-Niklaas kan heel goed toneel spelen (verkoopstrategie) ... . Een tip, verkoop je wagen dus niet via wijkopenautos.be!

                Comment

                Working...
                X