Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

    Misschien gekend, maar toch leuk is dat wanneer je kapotte toestel, lens binnen is voor herstelling, je altijd de status kan nagaan.

    http://www.nikonrepair.net

    Je moet daar een login in brengen. (Erkende dealers hebben daar een login).
    Hoe ga je nu tewerk ?
    Je neemt de postcode van de fotohandelaar waar je je fototoestel ter herstelling hebt binnen gebracht, je voegt daar een deelstreep (/) aan toe en dan het serienummer van je toestel of lens.
    Er wordt je daar een overzicht gegeven van de status, herstelling, ...
    Indien gewenst, kan je er ook je mail-adres in geven zodat bij iedere status-aanpassing je een mail krijgt.
    Je ziet er ook de gemiddelde herstellingstijd vaan DSLR en niet-DSLR-toestellen.

    Indien je zelf bij Procirep bent geweest moet je daar maar even vragen hoe je je kan aanmelden om dit truckje toe te passen.
    Last edited by Wim.Vanmaele; 22 januari 2016, 07:31.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

    Kan je met het interne dossiernummer je service-status niet opvragen als particulier?
    Ik ga daar zelf langs, want het is maar 5min rijden van bij ons op kantoor (buiten de spits )
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Kan je met het interne dossiernummer je service-status niet opvragen als particulier?
      Ik ga daar zelf langs, want het is maar 5min rijden van bij ons op kantoor (buiten de spits )
      Pieter, denk ik niet. De pagina die ik opgaf is een internet-pagina die een login vereist. Die login kan een ID zijn van erkende dealers die daar herstellingen laten doen en zo een overzicht zien of een entree hebben in hun eigen specifieke zaken.
      Er zijn vermoedelijk nog wel andere entree-pagina's waar je dat eventueel wel kan
      Het inlogggen met de postcode (handelaar die materiaal ter herstelling opstuurde) en het serienummer (gescheiden door een slash) is vermoedelijk een soort bypass van allerlei die enkel de herstellingsstatus aanduidt.
      Progeer anders eens gewoon als login dat interne dossiernr. je weet nooit. Anders even via chat (nikon.be) vragen of je dat kan. Het is ook zo dat ik de truk die ik opgaf heb vernomen.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

        Als je een toestel ter herstelling binnendoet bij Procirep krijg je een ontvangstdocument. µ
        Daarop staat een login om je aan te melden bij Nikonrepair.

        Je kan daar ook eventueel het bestek bekijken en deze goedkeuren.
        Ik raad je wel aan om dit op papier te doen en terug te mailen.
        bij mij hadden ze de elektronische goedkeuring pas gezien nadat ik hen telefonisch op de hoogte had gebracht omdat de status niet veranderde.
        Last edited by zunoel; 22 januari 2016, 12:16.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

          Inderdaad: gewoon inloggen met de ID op je service-document en je kan de status raadplegen en gegevens bijwerken.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

            Ik wou dit gewoon als tip mee geven. Niet vaak kan je als outsider herstellingen en .... opvolgen .
            Trouwens, je krijgt er ook een overzicht van welke herstelling ze hebben gedaan.
            Zo hebben we kunnen opsporen dat een fototoestel na binnenbrengen bij de handelaar, na 10 dagen nog steeds in de kast van de handelaar lag ...
            En dan maar zeggen tegen de klant dat het meer dan 21 dagen zal duren en dat de herstellingen veel achterstand hebben ...
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Zo hebben we kunnen opsporen dat een fototoestel na binnenbrengen bij de handelaar, na 10 dagen nog steeds in de kast van de handelaar lag ...
              En dan maar zeggen tegen de klant dat het meer dan 21 dagen zal duren en dat de herstellingen veel achterstand hebben ...
              Klassiek. Dat is de voornaamste reden waarom ik zelf daarheen ga.
              Op de site van Procirep staat trouwens een tellertje met het aantal dagen dat je mag verwachten eer je je herstelling terug mag halen...
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

                Heeft er iemand ervaringen met de herstellingsdienst ? Ik lees niet veel goeie ervaringen her en der.
                Moet helaas voor de eerste keer in 40 jaar een fototoestel binnendragen voor herstelling...

                bedankt voor jullie reacties.


                Lambert Jan
                "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                Comment


                • #9
                  Re: [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

                  Hoi,

                  In Nederland ging mijn reparatie, ongeveer 2 maanden terug, zeer goed en voorspoedig.
                  Ik moest een weekje wachten op de benodigde onderdelen.
                  Communicatie en informatievoorziening waren heel goed en up to date.
                  Ik hoop dat het meestal zo ook gaat bij Procirep...

                  Je kunt er op een forum over lezen... maar dat zijn dan meestal de zaken die niet voortvarend lopen.
                  Klagen op het Internet is gemakkelijk en snel gebeurd, complimentjes en een pluim blijven meestal achterwege.

                  Adrie

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

                    3 maart lens binnen gebracht.
                    9 april bestek gekregen, direct goedgekeurd.
                    15 mei bericht dat hij toch niet gerepareerd kan worden.
                    Kan hem 25 mei ophalen.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

                      Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                      3 maart lens binnen gebracht.
                      9 april bestek gekregen, direct goedgekeurd.
                      15 mei bericht dat hij toch niet gerepareerd kan worden.
                      Kan hem 25 mei ophalen.
                      Is dit rechtstreeks met Procirep geregeld of zit er een winkelier tussen?
                      Elk geval van service is natuurlijk anders, en als er onderdelen gedemonteerd en eventueel bijbesteld moeten worden, kan de termijn natuurlijk oplopen... maar jouw ervaring is in elk geval totaal anders dan de service die ik gekregen heb.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                        Is dit rechtstreeks met Procirep geregeld of zit er een winkelier tussen?
                        Elk geval van service is natuurlijk anders, en als er onderdelen gedemonteerd en eventueel bijbesteld moeten worden, kan de termijn natuurlijk oplopen... maar jouw ervaring is in elk geval totaal anders dan de service die ik gekregen heb.
                        Zelf binnen gebracht. Er moesten idd onderdelen besteld worden.
                        Maar mijn lens is naar Frankrijk opgestuurd geweest.
                        Nu dan woensdag papieren opsturen naar de verzekering en weer wachten op hun verdict.
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

                          Nog even vermelden dat ik van de service verder geen klagen heb.
                          Het was natuurlijk een heel vervelend probleem (cola) en blijkbaar niet op te lossen in Brussel.
                          Ik kreeg ook altijd netjes een email retour als ik vragen had. Ook over de tijdsduur.
                          Eenmaal in Frankrijk zijn ze in Brussel natuurlijk ook de macht kwijt.
                          Nu hopen op een gunstige oplossing van de verzekering.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Nikon] Opvolgen van een fototoestel, lens in herstelling bij Procirep

                            Na enkele weken kreeg ik het bericht dat er wisselstukken voor de repartie van het toestel waren aangevraagd...
                            Na twee maanden kreeg ik te horen dat het toestel niet gerepareerd kan worden... maar... dat ik fonkelnagelnieuw toestel kreeg !

                            THXS Procirep !
                            "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                            Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                            Comment

                            Working...
                            X