Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

storende objecten uit foto verwijderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • storende objecten uit foto verwijderen

    Hallo,

    Heb recent enkele fotos genomen van het centraal station van Antwerpen.
    Ik ben wel tevreden met onderstaande foto, alleen jammer van het verkeersbord midden in de foto.
    Wordt moeilijk om weg te werken vrees ik? Iemand toch tips?
    https://www.dropbox.com/s/p9ogx4lo1o..._0050.JPG?dl=0

    Groeten,
    F
    Last edited by Een Dromer; 21 januari 2016, 21:08.

  • #2
    Re: storende objecten uit foto verwijderen

    Die X wegwerken zal geen probleem zijn denk ik.

    Probeer even via het Test forum om een foto te posten.
    Die moet je eerst ergens posten op een site, Dropbox bijvoorbeeld, De link kopiëren dan op het vierkante klikken en de link erin plakken.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: storende objecten uit foto verwijderen

      Check

      Comment


      • #4
        Re: storende objecten uit foto verwijderen

        Zal heel moeilijk zijn gezien het portaal en een grootdeel van de hevel niet zichtbaar is door die plakkaten.
        Selecteren, kopiëren, plakken, schalen en dan de kleuren op elkaar afstemmen........ eerlijk gezegd teveel werk naar geland de kwaliteit van de foto.
        Sorry als dat een beetje cru overkomt maar het is nu eenmaal zo.
        Ik had anders heel graag geholpen.
        Op naar de volgende en beter, zeggen ze toch.
        Last edited by Red Falcon; 21 januari 2016, 22:03.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: storende objecten uit foto verwijderen

          Voor mij is dat niet eens storend in het geheel van de foto. Wegwerken zal moeilijk zijn omdat er teveel ontbrekende gegevens zijn.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: storende objecten uit foto verwijderen

            Zoiets zou ik enkel wegwerken als de foto het de moeite waard maakt. Maar zoals de mensen hierboven het al met zoveel woorden zeggen, vind ik het ook de moeite niet. En ja, ook mij storen die verkeersborden niet eens.
            In feite kan je beter de foto hermaken, en uw toestel op statief zetten. En als die borden je storen...maak dan 2 opnames. Een zoals je nu gedaan hebt, en één lichtjes uit positie, zodat je de verkeersborden kan overplakken met een deel uit de tweede foto.

            Maar goed, dit is de rubriek 'fotobewerking', en om tegemoet te komen aan je vraag heb ik er 15 minuten aan gespendeerd, en ik heb zelfs de kloonstempel niet hoeven te gebruiken (maar dat is enkel omdat de kwaliteit van de foto eigenlijk niet optimaal is). Rarara!

            Comment


            • #7
              Re: storende objecten uit foto verwijderen

              Ik zou het niet doen ....Als je de foto gaat manipuleren en de scene niet meer waarheidsgetrouw is dan kan men beter gaan schilderen in plaats van fotograferen denk ik ?
              Last edited by tav; 22 januari 2016, 07:18.

              Comment


              • #8
                Re: storende objecten uit foto verwijderen

                Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                Ik zou het niet doen ....Als je de foto gaat manipuleren en de scene niet meer waarheidsgetrouw is dan kan men beter gaan schilderen in plaats van fotograferen denk ik ?
                Die mag je uitleggen. Natuurlijk mag je storende objecten wegwerken en fotografie beperkt zich ècht niet tot het waarheidsgetrouw weergeven van de werkelijkheid.

                Comment


                • #9
                  Re: storende objecten uit foto verwijderen

                  Da's knap gedaan, Maniac!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: storende objecten uit foto verwijderen

                    Oorspronkelijk geplaatst door newmikey Bekijk bericht
                    Die mag je uitleggen. Natuurlijk mag je storende objecten wegwerken en fotografie beperkt zich ècht niet tot het waarheidsgetrouw weergeven van de werkelijkheid.
                    Ik heb een andere mening en deze is persoonlijk , ik weet dat er veelvuldig wordt "vervalst" (reclame,mode, landscha..) in de fotografie maar dat vind ik de slechte kant van de fotografie , bewerkingen zouden zich alleen mogen beperken tot ruis, verscherpen,belichting en croppen , en deze bewerkingen ook tot op en zekere hoogte natuurlijk, en voor de rest moet je maar aanvaarden als het niet goed is .

                    Comment


                    • #11
                      Re: storende objecten uit foto verwijderen

                      Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                      Ik heb een andere mening en deze is persoonlijk , ik weet dat er veelvuldig wordt "vervalst" (reclame,mode, landscha..) in de fotografie maar dat vind ik de slechte kant van de fotografie , bewerkingen zouden zich alleen mogen beperken tot ruis, verscherpen,belichting en croppen , en deze bewerkingen ook tot op en zekere hoogte natuurlijk, en voor de rest moet je maar aanvaarden als het niet goed is .
                      Ik zou het jammer vinden als fotografie beperkt zou blijven tot enkel registratie.
                      Voor mij is fotografie een vorm van kunst en daar mag gerust een beetje fantasie van de kunstenaar bijzitten
                      Ook enkel een persoonlijke mening natuurlijk.

                      Knap gedaan, Maniac.
                      Ik zie dat er zelfs personen, een lantaarnpaal en een groen bord zijn bijgekomen. Heb je die gehaald uit een andere foto?
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: storende objecten uit foto verwijderen

                        Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                        Ik heb een andere mening en deze is persoonlijk , ik weet dat er veelvuldig wordt "vervalst" (reclame,mode, landscha..) in de fotografie maar dat vind ik de slechte kant van de fotografie , bewerkingen zouden zich alleen mogen beperken tot ruis, verscherpen,belichting en croppen , en deze bewerkingen ook tot op en zekere hoogte natuurlijk, en voor de rest moet je maar aanvaarden als het niet goed is .
                        Je zou weleens kunnen schrikken hoe weinig topfoto's aan die criteria gemaakt worden, zelfs met film werd er al veel "aangepast"
                        Ikzelf haal niet vlug (maar gebeurd wel) objecten uit een foto maar trek enorn aan curves en zeer veel plaatselijke tonering, kleur/contrast aanpassing omdat dat een stijl is die me aantrekt...
                        Als je niet veel aan een foto aanpast is hij zeer dikwijls minder realistisch ogend vind ik (dynamisch bereik alleen al)

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: storende objecten uit foto verwijderen

                          Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                          Ik heb een andere mening en deze is persoonlijk , ik weet dat er veelvuldig wordt "vervalst" (reclame,mode, landscha..) in de fotografie maar dat vind ik de slechte kant van de fotografie , bewerkingen zouden zich alleen mogen beperken tot ruis, verscherpen,belichting en croppen , en deze bewerkingen ook tot op en zekere hoogte natuurlijk, en voor de rest moet je maar aanvaarden als het niet goed is .
                          Het heeft IMHO niets maar dan ook niets met "vervalsen" te maken. Fotografie betekent letterlijk "schrijven met licht" en daar zitten wat mij betreft géén beperkingen aan. Zelfs vroeger waren we al bezig met retoucheren, tegenhouden en doordrukken, allemaal zaken die je tegenwoordig digitaal doet. Vanaf het prille begin van de fotografie zijn mensen bezig geweest met het aanpassen van beelden nadat ze in de camera waren vastgelegd. Strikt gesproken is ook het gebruik van lenzen met een andere brandpuntsafstand dan het menselijk oog al een vorm van bewerking. Omzetting naar zwart/wit, HDR en zo kan je nog wel even doorgaan.

                          Het zo waarheidsgetrouw vastleggen van de werkelijkheid op het moment van afdrukken is slechts één van de vele vormen van "schrijven met licht" en zeker niet de minste. Er zijn echter zo ontzettend veel voorbeelden van absolute topfotografen die beeldbewerking tot een deel van hun proces hebben gemaakt dat je dit soort stellingen niet meer waar kunt maken. Dacht je misschien ook dat de grote 17e eeuwse schilders alleen maar vastlegden wat ze zagen?

                          Net al in de schilderkunst zijn er vele vormen van fotografie. Je kan sommige dingen meer of minder mooi vinden maar je kan ze niet zomaar zonder pardon buiten de categorie "fotografie" plaatsen - dat geeft blijk van een buitengewoon nauwe en beperkte levensvisie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: storende objecten uit foto verwijderen

                            Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                            Ik heb een andere mening en deze is persoonlijk , ik weet dat er veelvuldig wordt "vervalst" (reclame,mode, landscha..) in de fotografie maar dat vind ik de slechte kant van de fotografie , bewerkingen zouden zich alleen mogen beperken tot ruis, verscherpen,belichting en croppen , en deze bewerkingen ook tot op en zekere hoogte natuurlijk, en voor de rest moet je maar aanvaarden als het niet goed is .
                            Ik vraag me dan af waarom die fotobewerkingprogramma's dan bestaan, waarmee je zowat "alles" kan aanpassen... .
                            Wat bij mij storend over komt in een foto vliegt er onverbiddellijk uit, ook al is het dan niet meer waarheidsgetrouw.
                            Soms spiegel ik ook foto's (als dit de foto en/of compo ten goede komt) omdat iemand die niet ter plaatse geweest is er toch niks van merkt.
                            Nu ja, ieder zijn mening daarover zeker.

                            Comment


                            • #15
                              Re: storende objecten uit foto verwijderen

                              Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                              Ik heb een andere mening en deze is persoonlijk , ik weet dat er veelvuldig wordt "vervalst" (reclame,mode, landscha..) in de fotografie maar dat vind ik de slechte kant van de fotografie , bewerkingen zouden zich alleen mogen beperken tot ruis, verscherpen,belichting en croppen , en deze bewerkingen ook tot op en zekere hoogte natuurlijk, en voor de rest moet je maar aanvaarden als het niet goed is .
                              Puristen, die moet je ook hebben natuurlijk. Maar zoals je zelf aangeeft is je mening persoonlijk. Iemand vertellen dat ie dan beter kan gaan schilderen omdat hij zijn werk aan het vervalsen zou zijn vind ik dan wel een beetje ongepaste opmerking.

                              Comment

                              Working...
                              X