Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de Regen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor de Regen.


    Tijdens een zeer zonnige wandeling (met veel en veel en veel te veel asfalt) in de omgeving van het dorpje Heks, veranderde het weer. Een front kwam over om het welgezinde stralende zonneke te verdrijven.
    Je zag het van verre aankomen, en dus was het de kwestie om er flink de pas in te zetten om "iets" te vinden dat me aanstond. Dat vond ik in deze weide.

    Idd. jammer van die elentriekendraadpaal, maar ik wilde de zon in de boom, en dan is het moeilijk om je naar links te bewegen om de paal achter een andere boom te krijgen. Op een andere versie heb ik de paal door een vriend laten wegpoetsen, maar op die foto staat de omgevallen boom maar half op. Dan vind ik deze beter. En die paal, tja, ze dient om te bewijzen dat de foto rechtop staat. :-)

    Zoals altijd zijn leer-tips welkom...


    Het gras is altijd groener, maar in dit geval wat minder (upd) :




    Origineel :



    Last edited by Iegienie; 21 januari 2016, 20:23.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Voor de Regen.

    Mooi ritme in de compo, van hoog naar laag.
    Naar mijn persoonlijke smaak mocht het groen wat valer, maar dat is muggenziften.
    De electiciteitspaal stoort niet echt maar je kan hem ook wegpoetsen in Lightroom (vergroten op 100% en dan met een klein cloon borsteltje stuk per stuk wegwerken).
    Vriendelijke groet, laGrange
    http://lagrange.1x.com
    "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

    Comment


    • #3
      Re: Voor de Regen.

      wel, over dat groen. Ik ben er dus ferm mee bezig geweest in LR, eerst vrij fel (luminosity) en dan valer en valer. Het is wel zo dat de zon op die plekken zat, en dat in de winter gras in tegenlicht verbazend groen is. Uiteraard waren op de originele RAW deze gedeeltes wat onderbelicht, want had de echt heldere gedeeltes rechts gezet op het histogram.

      Maar, en hier komt de kat op de koord. Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen dat picturepush de foto groener voorstelt dan dat ik hem zie in LR. Nog iemand die dat opgemerkt/vermoed heeft ?
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Voor de Regen.

        Het groen is inderdaad nogal aanwezig, mag iets subtieler en de paal zou ik ook wegclonen
        Maar voor de rest een mooie tegenlichtopname met een goed gekozen compo

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Voor de Regen.

          Mooie bomen maar ik hou meer van alleenstaande exemplaren.
          Het groen is inderdaad wel heel erg groen, misschien ligt het aan picturepush... ik ken het niet.
          Ik gebruik nog steeds dropbox en ben daar nog steeds heel tevreden over.
          vriendelijke groeten, Kurt
          Mijn foto's
          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

          Comment


          • #6
            Re: Voor de Regen.

            Het groen inderdaad tikkeltje te groen, maar kan er voor mij nog mee door....Verder wel knap zo vol tegen dat zonnetje in...Leuk detail ook de omgevallen boom rechts..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Voor de Regen.

              vwola, een versie met iets minder groen groen is gepost.

              die omgevallen boom deed me idd. beslissen om deze versie hier te plaatsen. Heb er andere met die er net niet op, of met een stukje verder en dan een aflopende afsluiting, maar dan stond er een soortement containerke in de weg.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Voor de Regen.

                De update is zeker en verbetering voor het groen. Nog nooit klachten gehad over PicturePush.
                En dat gebruik ik al sinds ik hier plaats.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Voor de Regen.

                  ik zie niet zoveel verschil in dat groen ,maar eigenlijk stoort het mij niet ,wat mij wel een beetje stoort is die dat omgevallen boom iets te dicht bij het kader plakt,en de bomen zelf iets te donker ,al begrijp ik dit in een tegenlicht opname ,hier zou een blend wonderen doen laat ons zeggen ik heb al veel sterkere foto's van jou gezien

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor de Regen.

                    Ik vind in de groengroene de lucht dan weer beter overkomen
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor de Regen.

                      eum, hoe kan dat ? ik heb enkel de luminosity van groen verandert ?
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor de Regen.

                        Mag de up zijn voor mij..beter met een tikkeltje minder groen.
                        Mvg.

                        Comment

                        Working...
                        X