Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

    Wie deelt met mij zijn + of - ervaring?
    Toestel zou mijn B&W 685S2's moeten aanvullen.

  • #2
    Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

    Kan een aanvulling zijn. Ik heb die niet, maar je kan dat alleen beoordelen door te luisteren.

    Ik zou die alvast online bestellen. Als het dan niet bevalt, of niks oplevert, dan heb je alvast 2 weken om het terug te sturen.

    Comment


    • #3
      Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

      En wat is het doel van die SUB ? Als je er de muziekweergave mee wil verbeteren, zou ik het in elk geval niet doen. In principe had je dan een betere keuze gedaan met deftige vloerstaanders.
      Gaat het over films dan kan dat ding wel zorgen voor een betere weergave.

      Voor het ogenblik ben ik ook aan het twijfelen voor een andere installatie. Normaal worden het deftige vloerstaanders (met goeie basweergave), met 2 685S2 voor de surround en GEEN subwoofer. Ding moet voornamelijk dienen voor deftige muziekweergave, maar ook geregeld om een filmke mee te pikken.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

        Films zijn mijn ding niet.
        Het gaat me om de lagere tonen in de muziek. Die mis ik nu een beetje. De B&W's gaan redelijk laag maar m.i. net niet laag genoeg. De sensatie van lage trillingen is er net niet...
        Ik vraag me echter nog steeds af of het subwoofergeluid wel zal opgaan in het geluid van de speakers. Of ik maw. niet te veel de overgang tussen speakergeluid en subgeluid zal horen.

        Als je begrijpt wat ik bedoel...

        Comment


        • #5
          Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

          Vergeet die sub, en spendeer het bedrag aan speaker die net een maatje groter zijn.

          Je moet die speakers toch op een steun zetten, dus waarom niet ineens een paar zuiltjes.

          Comment


          • #6
            Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

            Zuiltjes plaatsen=vrouwtje boos.
            Last edited by dréten; 21 januari 2016, 17:09.

            Comment


            • #7
              Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              Zuiltjes plaatsen=vrouwtje boos.
              Het is dus ofwel goede klank van je boxen en slechte klank van je vrouw of omgekeerd?

              Kies voor deze dat je het langst wil houden.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

                Mooie synthese, VerSeg.
                We zitten duidelijk op éénzelfde golflengte.

                Comment


                • #9
                  Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

                  En waarom geen Bowers Wilkins PV1D ?
                  Is imho al een behoorlijk kwalitatieve sub.

                  Of de DB1 ? Andere prijscategorie maar dan hebt ge ineens een "living-tafeltje" bij
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

                    Haha, de WAF speelt mee.

                    Weet ze hoe groot een deftige sub is?
                    Ik heb de mijne wijs gemaakt dat bij boekplankspeakers een sub hoort van 40x40x40....

                    En Guess, hier staat een paartje Kef IQ90.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

                      Ik denk dat een goede sub gewoon niet klein kan zijn. Maar eens je de WAF overwonnen hebt, komt de "gewenning" en na een tijdje zie je dat ding niet meer staan

                      Nadeel bij de DB1 is dat sommige bezoekers hier in huis er al eens hun glas willen op zetten
                      Waarop de gastheer dan afkeurend zijn wenkbrauwen fronst, en ja,soms zelfs eens een vermanende vinger moet opsteken.

                      (Bij de PV1d kan dit niet, daar die rond is)


                      Ik citeer een zinnetje uit een review:

                      De Bowers & Wilkins DB1 valt verrassend genoeg niet eens zo groot uit, met afmetingen van 49 bij 46 bij 41 centimeter, al weegt hij wel een behoorlijke 44 kilogram.
                      Last edited by Alfa Centauri; 22 januari 2016, 05:11.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

                        Oei...ik had na Tommie1 de aankoop al bijna uit mijn hoofd gezet.
                        Komen er plots een paar "positieven" uit de kast.
                        Wat moet ik nu doen??

                        Comment


                        • #13
                          Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

                          Toen mijn subwoofer kapot ging heb ik via mijn versterker de bassen verzet naar de frontspeakers (wel zware speakers KEF Q500 denk ik)

                          Ik heb toen besloten om de subwoofer niet meer te vervangen.. muziek klinkt beter vind ik en zeker nog bass genoeg voor films...
                          Als je echt wil knallen is een subwoofer wel noodzakelijk natuurlijk...

                          Comment


                          • #14
                            Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

                            Da's nu net de misvatting van velen omtrent sub's vind ik.
                            Door de bassen te vermeerderen haal je uit speakers niet méér lage tonen, je maakt er alléén de muziek wat "doffer" mee. Wat de illusie wekt dat het lager gaat.
                            Als de speaker niet lager dan 40hz gaat, dan gaat ie ook niet lager!

                            Comment


                            • #15
                              Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

                              Om muziek weer te geven is het in principe de bedoeling dat je zo weinig mogelijk vervorming toelaat : de versterker gebruik je dus op direct sound (en dus zonder klankregeling).
                              Om de klank goed te krijgen speel je dan met de plaats van de luidsprekers en de akoestiek van de ruimte.
                              Dat is in het ideale geval, want soms lukt dat helaas niet.

                              Je B&W 685S2 geven bassen weer tot 52 Hz (en in mindere mate tot 45 Hz : het verschil is 3 dB wat een halvering inhoudt).

                              Een CM 10S2 geraakt tot 45 Hz (maar op diezelfde -6 dB as tot 28 Hz). Maar het prijskaartje van die dingen is er ook naar : 3600€ voor een paar is iets meer dan 650.... Maar die dingen spelen over de ganse lijn stukken beter, niet enkel qua bass.
                              Zowel die CM 10 S2 als die 685S2 zijn voor de prijs echter toppers, die door niet veel andere merken overtroffen worden.

                              Ik ben van mening dat je muziek best laat weergeven door 2 luidsprekers. Die mening van de vrouw over vloerstaanders vind ik eigenlijk redelijk bizar. Zeker als je vandaag nog een subwoofer wil toevoegen zal dat meer opvallen, dan gewoon 2 vloerstaanders.
                              En je hoeft echt geen 3600€ voor een paar uit te geven aan vloerstaanders om een deftige klank te hebben.
                              Voor muziek komt hier geen subwoofer binnen. Voor films zou ik nog durven twijfelen (maar eigenlijk liever ook niet)... De sensatie van lage dreunen hoef ik ook niet :als die niet aanwezig is, in het "echte" geluid, zie ik niet in waarom ik die uit mijn luidsprekers wel zou willen horen.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X