Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Investere in FF of Glas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Investere in FF of Glas

    Hallo,

    Binnekort ga ik voor 3 weken naar Amerika. Ik had altijd gezegd voor ik vertrek ga ik mij nog een Nikon14-24mm 2.8 aanschaffe. Nu met de 30% prijsverhoging van nikkons objectieven ben ik wat meer gaan opzoeken of dit wel een deftige investering is voor mijn D7100. Ik lees dat sommige mensen zegen dat deze lens niet goed is voor een crop en dat er alternatieve zijn. Dit geloof ik best en is ook zo maar ik ben van plan om een FF toestel aan te kopen in de toekomst.
    Nu ben ik eigelijk aan het twijfelen of ik zou gaan voor de lens of niet eerst een FF camera zou kopen? Ikzelf heb nu al een nikkon 24-70mm 2.8 ter beschikking.

    Bedankt
    Website: http://www.svenverhoeven.com/

  • #2
    Re: Investere in FF of Glas

    Oorspronkelijk geplaatst door Syfen Bekijk bericht
    Hallo,

    Binnekort ga ik voor 3 weken naar Amerika. Ik had altijd gezegd voor ik vertrek ga ik mij nog een Nikon14-24mm 2.8 aanschaffe. Nu met de 30% prijsverhoging van nikkons objectieven ben ik wat meer gaan opzoeken of dit wel een deftige investering is voor mijn D7100. Ik lees dat sommige mensen zegen dat deze lens niet goed is voor een crop en dat er alternatieve zijn. Dit geloof ik best en is ook zo maar ik ben van plan om een FF toestel aan te kopen in de toekomst.
    Nu ben ik eigelijk aan het twijfelen of ik zou gaan voor de lens of niet eerst een FF camera zou kopen? Ikzelf heb nu al een nikkon 24-70mm 2.8 ter beschikking.

    Bedankt
    koop je gerief in Amerika.... ;-)


    Btw als je een FF eerst koopt en je hebt lenzen voor een kit dan moet je automatisch ook nieuw glas kopen... Omdat je glas dan niet past op je FF ;-)
    FF-glas past dan wel weer op een crop
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Investere in FF of Glas

      Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
      koop je gerief in Amerika.... ;-)


      Btw als je een FF eerst koopt en je hebt lenzen voor een kit dan moet je automatisch ook nieuw glas kopen... Omdat je glas dan niet past op je FF ;-)
      FF-glas past dan wel weer op een crop
      Ja maar de duane is iets te streng na men goesting. Heb wat RRS stuff gekocht in Amerika schoonekes 88€ btw en 150€ boete moge betalen... Ze lachen er echt ni meer mee ze den dag van vandaag.

      Ja maar zoals ik al zei ik heb al een FF lens namelijk de 24-70mm 2.8
      Website: http://www.svenverhoeven.com/

      Comment


      • #4
        Re: Investere in FF of Glas

        Oorspronkelijk geplaatst door Syfen Bekijk bericht
        J... Ik lees dat sommige mensen zegen dat deze lens niet goed is voor een crop en dat er alternatieve zijn.
        Ik gebruik deze lens soms op mijn D7000 en vind em toch beter dan mijn 20mm prime. Als alternatief kan ik wel het argument begrijpen dat voor die bepaalde beeldhoeken goedkopere DX alternatieven zijn.

        YMMV

        NB. de 14-24 gebruik ik wél voornamelijk op een FX camera.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Investere in FF of Glas

          Oorspronkelijk geplaatst door Syfen Bekijk bericht
          Hallo,
          Ik had altijd gezegd voor ik vertrek ga ik mij nog een Nikon14-24mm 2.8 aanschaffe.
          maar ik ben van plan om een FF toestel aan te kopen in de toekomst.
          Nu ben ik eigelijk aan het twijfelen of ik zou gaan voor de lens of niet eerst een FF camera zou kopen? Ikzelf heb nu al een nikkon 24-70mm 2.8 ter beschikking.

          Bedankt
          Uw 24-70 is op een FF bijna evenwijd als een 14-24 op crop?
          Misschien heb je die lens helemaal niet nodig in de toekomst?

          Comment


          • #6
            Re: Investere in FF of Glas

            Oorspronkelijk geplaatst door Syfen Bekijk bericht
            Ja maar de duane is iets te streng na men goesting. Heb wat RRS stuff gekocht in Amerika schoonekes 88€ btw en 150€ boete moge betalen... Ze lachen er echt ni meer mee ze den dag van vandaag.
            Wat appelboom wellicht bedoelde is dat je in de US ter plaatse dingen zou kunnen kopen aan een voordelige prijs. Naar hier laten verzenden, is bijna gegarandeerd een dure affaire met kosten en boetes.
            Als je ginder iets koopt, zorg je er uiteraard voor dat het bij inspectie lijkt alsof je alles van thuis had meegebracht, dus... geen verpakkingen, aankoopbonnen enz. in je bagage Stuur die desnoods opgeplooid in een doosje vanuit een hotel op naar huis. Dat kost nog altijd minder dan btw en boetes...

            Let op met Nikon aankopen buiten Europa. Bij ons krijg je geen service onder garantie tenzij het gaat om producten - ik denk vooral lenzen - met expliciet 1 jaar internationale garantie. Dat staat op de site van service center Procirep.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Investere in FF of Glas

              De 14-24 is een fenomenale lens. De prijs is eveneens fenomenaal.
              Als je van groothoek houdt, is er waarschijnlijk niets beters, voor full frame en ook aps-c.

              Je zou in eerste instantie zo een lens kunnen huren voor je reis. Je zou ook een tweedehands groothoek voor DX kunnen aanschaffen en nadien met klein verlies verkopen. Denk aan een 12-24, 11-16 of 10-20...
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Investere in FF of Glas

                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                De 14-24 is een fenomenale lens. De prijs is eveneens fenomenaal.
                Als je van groothoek houdt, is er waarschijnlijk niets beters, voor full frame en ook aps-c.

                Je zou in eerste instantie zo een lens kunnen huren voor je reis. Je zou ook een tweedehands groothoek voor DX kunnen aanschaffen en nadien met klein verlies verkopen. Denk aan een 12-24, 11-16 of 10-20...
                Huren is me iets te duur 3 weken is al een deftig prijske en dan uw voorschot. Auwch! (Gekeken bij Art & Craft)

                Het staat zowiezo vast dat ik die 14-24 koop. Voor men landschapfotografie is dit een pareltje.

                Maar ik weet niet goed wat als eerst aanschaffen. Zou ik eerst gaan voor die 14-24mm. En deze meenemen naar Amerika op mijn D7100 (24-70mm gaat ook mee)
                Of een FF camera kopen en enkel mijn 24-70mm meenemen.
                Dat was meer mijn punt. (Mss niet duidelijk excuses hiervoor)

                Heeft iemand mss wat screenshot van een 14-24mm op een crop?

                Greetz
                Website: http://www.svenverhoeven.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Investere in FF of Glas

                  Oorspronkelijk geplaatst door Syfen Bekijk bericht

                  Heeft iemand mss wat screenshot van een 14-24mm op een crop?

                  Greetz
                  Compare unlimited number of cameras with lenses, see how compact or bulky a camera is and sort by height, width, depth and weight.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Investere in FF of Glas

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Ik bedoel foto's genomen met de 14-24mm op een crop [emoji38]
                    Website: http://www.svenverhoeven.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Investere in FF of Glas

                      Als het is om de te kijken hoe breed het is kan je volgende simulatie van Nikon gebruiken



                      ..met meer kan ik niet helpen ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Investere in FF of Glas

                        Oorspronkelijk geplaatst door Syfen Bekijk bericht
                        Het staat zowiezo vast dat ik die 14-24 koop. Voor men landschapfotografie is dit een pareltje.

                        Maar ik weet niet goed wat als eerst aanschaffen. Zou ik eerst gaan voor die 14-24mm. En deze meenemen naar Amerika op mijn D7100 (24-70mm gaat ook mee)
                        Of een FF camera kopen en enkel mijn 24-70mm meenemen.
                        Als 24mm het breedste is dat je momenteel op de D7100 gebruikt, dan zou ik in jouw plaats eerst de lens kopen.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Investere in FF of Glas

                          Ik heb eerst gezorgd dat alle nieuw aangeschafte lenzen geschikt waren voor fullframe; en daarna pas de camera.
                          Ik heb er geen spijt van gehad.
                          Ik heb ook de 14-24 lens en ben hier heel erg content mee. Prachtig voor landschappen met een interessante voorgrond! Een minpuntje vind ik de kosten die je moet maken als je met filters wil werken.
                          Als ik op vakantie ga, vind ik het toch wel een probleem om lenzen mee te nemen, vanwege het gewicht. Misschien moet ik toch maar eens 'n "vakantielens" aanschaffen.
                          Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Investere in FF of Glas

                            Oorspronkelijk geplaatst door JoH Bekijk bericht
                            Ik heb eerst gezorgd dat alle nieuw aangeschafte lenzen geschikt waren voor fullframe; en daarna pas de camera.
                            Ik heb er geen spijt van gehad.
                            Ik heb ook de 14-24 lens en ben hier heel erg content mee. Prachtig voor landschappen met een interessante voorgrond! Een minpuntje vind ik de kosten die je moet maken als je met filters wil werken.
                            Als ik op vakantie ga, vind ik het toch wel een probleem om lenzen mee te nemen, vanwege het gewicht. Misschien moet ik toch maar eens 'n "vakantielens" aanschaffen.
                            ...maar het is wel net op vakantie dat je meestal mooie landschappen e.d. kunt nemen?

                            Comment


                            • #15
                              Investere in FF of Glas

                              Oorspronkelijk geplaatst door JoH Bekijk bericht
                              Ik heb eerst gezorgd dat alle nieuw aangeschafte lenzen geschikt waren voor fullframe; en daarna pas de camera.
                              Ik heb er geen spijt van gehad.
                              Ik heb ook de 14-24 lens en ben hier heel erg content mee. Prachtig voor landschappen met een interessante voorgrond! Een minpuntje vind ik de kosten die je moet maken als je met filters wil werken.
                              Als ik op vakantie ga, vind ik het toch wel een probleem om lenzen mee te nemen, vanwege het gewicht. Misschien moet ik toch maar eens 'n "vakantielens" aanschaffen.


                              Ik denk dit ook te doen.
                              Website: http://www.svenverhoeven.com/

                              Comment

                              Working...
                              X