Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

    Een vriend heeft een abonnement van €15/maand bij Telenet en koopt elk jaar een €1 gsm (dit jaar is het een Alcatel Pixi 3)
    Dit jaar zal hij eens €49 betalen voor een Samsung Galaxy J5 (eerst stond er een mooie Acer online, maar die is recent verdwenen op de site).
    Beide toestellen kunnen waarschijnlijk de basis gsm/4G internet/GPS/WIFI/camera, enkel heeft de Samsung groter scherm en gekender/beter merk.

    Wij hebben Mobile Vikings pre-paid met domiciliëring.

    Vergelijking tarieven :
    Telenet King:
    €0,15/min + 1GB (surfen als bundel vervallen is = €0,03/MB), bij een family pack nog €2 korting per maand als je met 2 bij King zit

    Mobile Vikings :
    €0,15/min + 2GB data surfen (focus belpakket) of
    €0,3/min + 4GB data surfen (focus datapakket) --> deze is wel interessant daar wij zelden bellen met gsm (surfen als bundel vervallen is = €0,10/MB)

    Ik heb op verschillende pagina's moeten zoeken om alle info te vinden, maar zo staat het eens overzichtelijk bij elkaar.

    Conclusie :

    Telenet is interessanter als je niet veel data verbruikt en graag een nieuwe (bijna gratis) gsm zou hebben, je krijgt enkel 50% minder data dan bij Mobile Vikings.
    Mobile Vikings is interessanter als je veel data verbruikt (en geen nieuwe telefoon nodig hebt van die promo paketten)

    Je belt wel gratis van Mobile Vikings naar Mobile Vikings, interessant als je veel vrienden hebt die daar ook bij zitten.
    Qua sms'en onbelangrijk, niemand stuurt 2000 (Mobile Vikings) -10.000 (Telenet) sms'en

    Bij Mobile Vikings zijn er 2 lastige zaken :
    -De factuur toont geen detail (niet zichtbaar hoeveel data/gesprekken je betaalt), voor sommigen die hun bel/surfgedrag niet kennen moeilijk te zien als data of focuspakket interessanter is.
    -Overschakelen van een focus belpakket -> datapakket kan helaas niet meteen, je moet opnieuw €15 belwaarde kopen

    Telenet maakt het €15 pakket commercieel aantrekkelijker door er een gsm aan €1 en €49 bij te verkopen, jammer dat Mobile Vikings dit ook niet doet.
    Velen zijn aangetrokken tot de korting op de gsm of tablet maar beseffen niet dat ze maar de helft van de data krijgen in dit abonnement van €15 vergeleken bij Mobile vikings.

    Wij blijven voorlopig bij Mobile Vikings wegens de dubbele data omdat we weinig bellen + om de eerste mobiele internetaanbieder te blijven steunen.
    De grote aanbieders zijn nu al te groot en opnieuw prijsstijgingen voor onze Valentijn... (ja we kunnen er ook niet aan ontsnappen qua tv/internet)

    Het valt op dat Telenet nog altijd graag op data bespaart (geen keuze mogelijk tussen pakket met meer data of goedkoper bellen).
    Vroeger was dit ook zo, toen internetprovider Dommel begon met onbeperkt downloaden hadden zij ook nog max 20GB, nu is het wat verandert denk ik.
    Mobiel zal er in de toekomst ook wel meer data aangeboden worden.

    Moest onze telefoon stuk zijn gaan we misschien eens overschakelen naar Telenet om geen €125-€200 meer te moeten betalen voor een nieuwe Samsung Galaxy.
    Het jaar erop kunnen we altijd terug overschakelen op Mobile Vikings
    Last edited by CanonYouCan; 20 januari 2016, 22:15.

  • #2
    Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

    Wel opletten als je in het buitenland eens je telefoon nodig hebt.
    Bij MV... op =op. En als je dan moet bellen omdat je ergens te velde in panne staat is dat behoorlijk frustrerend...

    Comment


    • #3
      Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

      Raar, wij hadden automatische herladingen ontvangen hoor als onze belwaarde op 0 stond, geen problemen mee gehad.
      Kan ook desnoods via Wifi/Paypal.

      Comment


      • #4
        Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

        Met Internet on mobile van mobistar blijft je 15€ 1 jaar geldig. Is dat niet met Mobile Vikings? Als je belt en enkel je data van 4 giga gebruikt heb je na 1 jaar 180€ belwaarde op je simkaart staan. Op sommige websites kun je die belwaarde gebruiken om te herladen.

        Comment


        • #5
          Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

          Ik heb deze week nog een interessant voordeel gebruikt van Mobile Vikings.

          Ik heb een auto gehuurd via Mobile Vikings bij Expedia. Een grote auto voor 6 personen in Zuid-Afrika, voor 735 euro. En ik kreeg 73,49 punten.
          En ik heb iets (Sonos) besteld via Bol.com. En ik kreeg alweer 21,09 punten.
          Dat is dus 94,58 euro die ik mag gebruiken om onze iPhones en mijn iPad mee op te laden.

          Ikzelf ben niet populair, en ik had dus nogal wat belkrediet op mijn iPhone. Dus heb ik 2 maanden geleden het opladen verhinderd, en bel en data ik nu van het belkrediet. Dat is inderdaad duurder dan tijdens een abonnement, maar ik heb intussen al twee maandelijkse herladingen vermeden.
          Tel uit mijn winst.

          Comment


          • #6
            Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            Vergelijking tarieven :
            Telenet King:1GB (surfen als bundel vervallen is = €0,03/MB)
            .../...
            Mobile Vikings :4GB data surfen (focus datapakket) --> deze is wel interessant daar wij zelden bellen met gsm (surfen als bundel vervallen is = €0,10/MB)
            .../...
            Mobile Vikings is interessanter als je veel data verbruikt (en geen nieuwe telefoon nodig hebt van die promo paketten)
            .../...
            Het valt op dat Telenet nog altijd graag op data bespaart (geen keuze mogelijk tussen pakket met meer data of goedkoper bellen).
            Zolang je binnen bundel blijft is Telenet wat gieriger, maar stel dat je deze maand eens 6GB verbruikt en je dus bij beiden buiten bundel gaat.

            Telenet: 1GB inbegrepen en 5GB aan 0,03€/MB.
            5000 × 0,03 = 150€

            MV: 4GB inbegrepen en 2GB aan 0,10€/MB.
            2000 x 0,10 = 200€

            Dan wordt het snel interessant om naar een iets duurder abo uit te kijken denk ik.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Zolang je binnen bundel blijft is Telenet wat gieriger, maar stel dat je deze maand eens 6GB verbruikt en je dus bij beiden buiten bundel gaat.

              Telenet: 1GB inbegrepen en 5GB aan 0,03€/MB.
              5000 × 0,03 = 150€

              MV: 4GB inbegrepen en 2GB aan 0,10€/MB.
              2000 x 0,10 = 200€

              Dan wordt het snel interessant om naar een iets duurder abo uit te kijken denk ik.
              MV is geen abo, daar herlaad je gewoon iets vroeger als je eens een enkele keer boven je limiet komt. Met een abo KAN je niet bijladen en zit je de rest van de lopende abo maand aan het tarief "buiten bundel". Stel dat je 1GB buiten je bundel verbruikt bij Telenet = 30 euro. Of je betaalt meteen 5 euro bij (20 euro/maand) en je hebt 2GB

              Voor 15 euro heb je bij MV 2 of 4GB, afhankelijk van wat je wenst als belminuten. Niet opgebruikte belminuten ben je NIET kwijt na 30 dagen.

              MV is echt moeilijk te kloppen hoor, ik vond het vroeger al zéér goed, maar heb me ooit laten vangen aan het zogezegde superieure net van Proximus. Niks superieur, misschien globaal genomen IETS beter dan Base, maar als je (te dikwijls) eens op Edge valt totaal niet vooruit te branden.

              Enne (zie het andere topic), als abonnee wordt je bij de meesten afgestraft als je eens je limiet overschrijdt, dit valt bij Telenet nog enigszins mee ("slechts" 2 keer de prijs van binnen het abo).
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

                Er is nog Jim, daar surf je aan 0,005€ ook als je over de limiet van je bundel gaat. Eigenlijk is er geen limiet.

                Binge 15 (dus abonnement), 3 GB en verbruik je meer dan is het aan 0,005 euro/MB.

                Nadelen : gebruik je je vooraf afgesproken bedrag niet op, dan ben je het kwijt na 1 maand.

                Toppunt is dat het gewoon over Base spul loopt.

                Last edited by Empe; 22 januari 2016, 02:13.

                Comment


                • #9
                  Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

                  Binge 15: bij 1GB data dan kan je ocharme 60 minuten bellen. Maar de data buiten uw bundel zijn inderdaad aan een "normale" prijs.
                  Bij 2GB data kan ik nog 30 minuten bellen.

                  Met MV kan ik bij 2GB voor 15 euro 100 minuten bellen. Zo zie je maar...
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

                    Idd. zo zie je maar dat iedereen het pakket kiest dat 'm om welbepaalde eigen redenen goed past.

                    Tegenwoordig zijn vele gsm's voorzien voor 2 sim kaartjes en dan kan het wel interessant zijn en ook voor wie gewoonweg haast nooit belt maar opgebeld wordt ... die persoonsgebonden redenen kunnen we hier niet beoordelen, tenzij all info gegeven wordt.

                    Als ik zo'n JIM of gelijkaardigs zou nemen dan zou die 15€ bundel voor mij terugvallen op 3,5 € per maand bv.

                    Ik gaf het maar op omdat het ook via BASE werkt en de prijs via de omweg JIM wel gelijk kan blijven als men meer verbruikt dan initieel in de bundel zit ...

                    PS. als je niet meer kunt bellen dan stuur je een sms (zijn gratis) met de tekst : ' bel mij eens terug aub. ...'
                    Last edited by Empe; 22 januari 2016, 08:54.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

                      Gewoon minder verbruiken is de oplossing.
                      Misschien niet voor iedereen mogelijk, maar ik heb de indruk dat er vaak via 3/4G gewerkt wordt als toch een WiFi beschikbaar is.
                      Zelf gebruik ik de smartphone zowel privé als voor mijn werk en kom nooit aan deze limieten.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

                        Zorg er dan ook voor dat je op het werk ook data via Wifi krijgt, dan blijft je verbruik ook onder controle.

                        Vele bedrijven ondersteunen BYOD (bring your own device), en dat heeft wel een paar voordelen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

                          Ik kende zelfs die Binge 15 niet, voor wie het minst belt zoals wij lijkt dit wel interessant.
                          Ze hebben enkel weer Mobile Vikings niet in die vergelijking gezet, zal nog eens moeten bekijken als die Binge 15 of MV Datapakket het interessantst is dan...
                          Misschien bewust er niet bijgezet

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

                            Ook niet vergeten als je Viking bent: als je regelmatig via de MV site bij Kinepolis, Bol.com of Coolblue (en nog een aantal andere winkels) aankoopt, krijg je Viking-punten die je kan gebruiken als geld om je herlading te financieren of om beltegoed te kopen voor bv. Viking-Talk ( https://vikingco.com/nl/viking-deals/online-deals/ ) ( https://vikingco.com/nl/viking-talk/ )
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mobile Vikings VS Telenet : vergelijkingl goedkoopste bel- en databundel van €15

                              Ik ben vorig jaar overgestapt van Telenet naar MV, en heb het me niet beklaagd. "Gratis" gsm niet nodig, want echt gratis is die niet: probeer maar eens je abo met gsm stop te zetten, en kijk wat je dan betaalt voor je gsm

                              Wat me vooral opviel: netwerk kwaliteit van MV (Base) is stukken beter dan die van Telenet (Mobistar), toch op de plekken waar ik meestal ben. Zo had ik bv met Telenet geen enkel bereik in mijn kantoorgebouw (Evere), en beperkt bereik thuis. Met MV geen enkel probleem.
                              Ander voordeel van MV: de roaming mogelijkheden, vooral voor data.

                              Comment

                              Working...
                              X