Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

    Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

  • #2
    Re: Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

    Kalkpapier!
    http://www.catchlight.be
    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

    Comment


    • #3
      Re: Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

      Beautydish en Maxilight
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

        Beauty dish of octabox
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
          Beauty dish of octabox
          Octa staat nu ook op mijn lijstjes met afneembaar grid.
          Paraplu heb ik ook nog maar moet ik eens inzetten met de profoto

          Comment


          • #6
            Re: Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

            in een studio vind ik zo'n giga parabool ook wel top. geeft zo'n heel crispy look. ben natuurlijk wel iets beperkt door het feit dat ik zelf enkel speedlights heb. niet zo handig met heel grote boxen.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

              Paraplu, beautydish, strip softbox, grote octa, parabool ongeveer in die volgorde.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

                Ik sluit mij een beetje aan bij Paly. Alhoewel ik octa meer voorop zet dan.
                Maar eigenlijk hoort bij elke lichtomvormer een effect en bijbehorende stijl.
                Alle lichtomvormers zijn wel ergens goed in waar ze voor ander dingen dan weer waardeloos zijn.

                Dus is de vraag eigenlijk meer "wat is jullie favoriete stijl? of welk soort werk doe je het meest?"

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Maar eigenlijk hoort bij elke lichtomvormer een effect en bijbehorende stijl.
                  Alle lichtomvormers zijn wel ergens goed in waar ze voor ander dingen dan weer waardeloos zijn.
                  ik zal specifieker zijn dan. hangt idd samen met toepassing.
                  buiten, overdag: witte doorschiet paraplu of beautydish
                  buiten, donker: soft of octabox (meer controle over spil)
                  binnen: soft of octa.
                  studio: deep octa of parabool.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

                    Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                    ik zal specifieker zijn dan. hangt idd samen met toepassing.
                    buiten, overdag: witte doorschiet paraplu of beautydish
                    buiten, donker: soft of octabox (meer controle over spil)
                    binnen: soft of octa.
                    studio: deep octa of parabool.
                    Gisteren (binnen) geshoot met paraplu omdat die momenteel als enige tot mijn beschikking is. Maar toch eens kijken voor een Octa.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

                      Paraplu is handig maar ik vind moeilijk te gebruiken selectief wil belichten.
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is jullie favoriete lichtvervormer?

                        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Ik sluit mij een beetje aan bij Paly. Alhoewel ik octa meer voorop zet dan.
                        Maar eigenlijk hoort bij elke lichtomvormer een effect en bijbehorende stijl.
                        Alle lichtomvormers zijn wel ergens goed in waar ze voor ander dingen dan weer waardeloos zijn.

                        Dus is de vraag eigenlijk meer "wat is jullie favoriete stijl? of welk soort werk doe je het meest?"
                        Lichtvormers geven vorm aan de lichtbundels,
                        Een paraplu gaat licht verspreiden -> goed voor grote oppervlakte (gebruik ik op locatie als de locatie mee verlicht moet worden)
                        Een softbox gaat licht in 1 richting sturen -> goed voor belichten van enkel het onderwerp
                        - de vorm van de softbox heeft betrekking op grote van het lichtvlak dat je wil gebruiken (striplight = smalle lange bundel, Softbox in breed en lang, Octa is een ronde lichtbundel)
                        Een deep Octa en parabool gaan de lichtbundel meer concentreren en verder projecteren als een softbox (geeft wel een hardere fall-off)?
                        - een deep octa is meer een kruising tussen een ronde softbox (octa) en een grote beautydish met sok.
                        - een parabool is grote reflector die het licht efficiënter over een grotere afstand kan werpen, de parabool heeft een heel unieke eigenschap waar je de contrast van kunt regelen door het licht korter of verder van het middelpunt te verwijderen.
                        een parabool geeft een heel ander soort licht dan een softbox (softbox = 1 groot lichtvlak, parabool geeft verschillende lichtvlakjes (een 24 tal rondom rond de parabool) waardoor een meer crispy licht krijgt.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment

                        Working...
                        X