Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

    Iets wat ik mij reeds een tijd af vraag, is alles dan door en voor de rijken beslist?





    Daar zit een 3 liter zes cilinder in, die uiteindelijk toch de volledige energie moet opwekken, en dat een wagen van bijna 2,5 ton het met 3,4 l/100Km doet,
    met onderstaande specs, dat ze dat een ander wijsmaken.


  • #2
    Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

    De rijken worden enkel rijker, wereldwijd. Dat was gisteren in het nieuws.
    Ze hebben de middelen, de connecties en de vindingrijkheid om aan eender welke overheidsmaatregel te ontsnappen.
    Maar ik wil geen maatschappelijke discussie voeren, het was even een bedenking.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

      Eens doorsturen naar mijn baas als voorstel voor mijn volgende firmawagen

      Comment


      • #4
        Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Eens doorsturen naar mijn baas als voorstel voor mijn volgende firmawagen
        Hij kan dat toch niet weigeren, een auto met zo'n laag verbruik .

        Comment


        • #5
          Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

          Dat aftrekgedoe dat is nu eens echt onzin !
          De gewone man betaalt dat via zijn belastingen voor diegenen die daar gebruik van maken.
          Dat is gewoon parasitisme in de hand werken op die manier.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

            Het is op die manier dat nieuwe technologie gefinancierd wordt.
            Zelfs als een Tesla eigenaar amper taksen betaalt, hij blijft zitten met een hogere kost dan met pakweg een BMW 5.
            En zonder de dure TESLA komt er geen goedkopere, en begint er niemand met laadpalen te zetten...

            Het feit dat je met een pick-up nog steeds met een 5.7 benzine kan rijden met 120€ taks per jaar vind ik een veel slechter signaal.
            En als ze die dan op gas zetten, betalen ze niet eens accijnzen...

            Comment


            • #7
              Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

              Je hebt ook het "reële" omgekeerde ... dezelfde wagen die met een lichte motor 8 liter verbruikt en met een zwaardere motor 6 liter.
              Toch maken ze iedereen wijs dat je voor een lichtere motor moet kiezen.

              Voor een hybride kunnen ze natuurlijk rekenen in het voordeel van de specificaties ... afhankelijk hoe je die gebruikt kan het verbruik heel laag liggen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

                Het opgegeven verbruik van een hybride heeft niets met de realiteit te maken. De dienst BIV aanvaardt als norm het gemiddelde verbruik van een identiek model zonder hybride uitrusting, en deelt dit door 4 (heeft eergisteren nog op het VRT-nieuws geweest).
                In het geval van de Cayenne is men nog redelijk gebleven en heeft men slechts door 2 gedeeld. Voor het model zonder hybride geeft Porsche 6,8 l/100km op, terwijl dit in werkelijkheid 12 l/100km is.
                De 3,4 l/100km kan je verkrijgen door enkel bergaf te rijden

                Comment


                • #9
                  Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

                  Bij hybride wagens wordt er bij de "standaard verbruikstest" vertrokken met een volledig geladen accu (zelfs als het geen plug-in hybride is wordt de accu voor de test 100% geladen).
                  Het vermogen van die accu wordt dan tijdens de test helemaal opgebruikt, daardoor krijgen ze die cijfers die in de praktijk nooit haalbaar zijn.

                  Met een plug-in hybride is het mogelijk om helemaal geen benzine te verbruiken, maar dan kan je alleen maar korte afstanden doen, en moet je elke keer de accu laden.
                  Daarom is het heel moeilijk te voorspellen hoeveel die wagen werkelijk zal verbruiken, want dat hangt voor 100% af van de bestuurder.
                  Bij plug-in hybride wagens die alleen maar gekocht worden voor het belastingvoordeel is er een heel grote kans dat tijdens het normaal gebruik maar heel zelden volledig elektrisch wordt gereden.
                  Iemand die zo'n wagen alleen maar koopt voor het belastingvoordeel, die is doorgaans ook niet echt met het milieu bezig, die ziet wel graag een mooie wagen op zijn oprit, die dan liefst zo weinig mogelijk kost.
                  Dat is de enige reden waarom dat soort wagens wordt verkocht.
                  Haal dat belastingvoordeel weg, en je ziet de verkoop van dat type Porsche (en andere vergelijkbare wagens) meteen met meer dan 75% dalen.

                  Het lijkt er wel steeds meer op dat zo'n belastingvoordelen op maat gemaakt zijn voor de mensen die eigenlijk genoeg geld hebben om zo'n wagen te kunnen kopen zonder dat ze die voordelen krijgen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Daar zit een 3 liter zes cilinder in, die uiteindelijk toch de volledige energie moet opwekken, en dat een wagen van bijna 2,5 ton het met 3,4 l/100Km doet,
                  met onderstaande specs, dat ze dat een ander wijsmaken.
                  Als die motor werkelijk zo'n hoog rendement heeft, zouden ze dan bij Porsche niet beter stroomgroepen maken?
                  Dat zouden dan heel zuinige stroomgroepen worden, misschien kan je dan zelf goedkoper elektriciteit maken dan dat je die koopt van Elektrabel (of een andere leverancier)...
                  In plaats van kerncentrales kunnen ze dan beter Porsche stroomgroepen gebruiken (je zal die met wat aanpassingen ook wel op aardgas kunnen laten draaien).
                  Last edited by Black B@ndit; 19 januari 2016, 17:50.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

                    Ik kan mis zijn hoor maar mijn vermoeden is dat die Porche Hybrid gewoon een beest is in optrekken.
                    Een vette normale motor er in en dan nog eens het koppel erbij van de electroaandrijving. Dat moet toch sleuren als een beest? Of heb ik dat fout?
                    Dan nog aan een lekker fiscaal gunstmaatregel en de wilde johnys staan te springen om er het stad mee onveilig te maken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      Ik kan mis zijn hoor maar mijn vermoeden is dat die Porche Hybrid gewoon een beest is in optrekken.
                      Een vette normale motor er in en dan nog eens het koppel erbij van de electroaandrijving. Dat moet toch sleuren als een beest? Of heb ik dat fout?
                      Dan nog aan een lekker fiscaal gunstmaatregel en de wilde johnys staan te springen om er het stad mee onveilig te maken.
                      Inderdaad een beest, zie tweede link openingspost, daar staat mooi hoe je dat ding 20 liter kan laten verbruiken......

                      Comment


                      • #12
                        Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Inderdaad een beest, zie tweede link openingspost, daar staat mooi hoe je dat ding 20 liter kan laten verbruiken......
                        Volgens mij zijn alle wagens waar het woord "Porsche" in komt beesten
                        Dan is een tankkaart van de firma geen overbodige luxe meer...Grol....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          Volgens mij zijn alle wagens waar het woord "Porsche" in komt beesten
                          Dan is een tankkaart van de firma geen overbodige luxe meer...Grol....
                          Een Porsche is geen beest op zichzelf. Het beest is degene die aan het stuur zit, en dat is geldig voor alle merken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

                            Positief nieuws in het kader van groene wagen :

                            De beslissing is gevallen: de fabriek van Audi Brussel haalt de productie van de volledig elektrische terreinwagen Q6 E-tron binnen. Dat heeft deze krant uit welingelichte bron vernomen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

                              Inderdaad .... de "Tesla X" killer :-)

                              Comment

                              Working...
                              X