Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adapterring sigma 10-20 nikon vatting voor sony Alfa 6000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adapterring sigma 10-20 nikon vatting voor sony Alfa 6000

    Iemand een idee welke adapterring ik het beste koop om mijn sigma 10-20 nikonvatting te gebruiken op mijn sony alfa 6000. Altijd heel tevreden geweest van mijn lensje en zou deze graag behouden. Heb al wat gezocht, maar vind niet onmiddellijk iets terug wat mij veel wijzer maakt (mogelijks ligt dit wel aan mij .

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

  • #2
    Re: Adapterring sigma 10-20 nikon vatting voor sony Alfa 6000

    Ik denk dat er enkel adapters zijn waar je je lens dan manueel moet instellen ... denk niet dat dat een optie is voor de Sigma.

    Met Canon lenzen geen probleem, daar zijn zat adapters met contactpunten om alles te laten werken vanuit de camera.

    Maar wie weet, 't gaat soms rap in deze wereld en ligt er zo'n Nikon > Sony adaper met contacten op stapel ?

    Comment


    • #3
      Re: Adapterring sigma 10-20 nikon vatting voor sony Alfa 6000

      Empe,

      bedankt voor jouw reactie.

      Op zich is dat geen probleem voor manuele focus.
      Alleen wil ik weten welke adapterring ik moet aankopen. Er zijn adapterringen voor nikkor F en G lenzen, maar werkt mijn Sigma daar ook op?
      Heeft iemand positieve ervaringen met een bepaalde adapter?

      Comment


      • #4
        Re: Adapterring sigma 10-20 nikon vatting voor sony Alfa 6000

        Er is meer dat je manueel zult moeten instellen en wat je bij de Sigma niet zal kunnen : diafragma bijvoorbeeld.

        Comment


        • #5
          Re: Adapterring sigma 10-20 nikon vatting voor sony Alfa 6000

          We lezen toch regelmatig dat er AF adapters op komst zijn voor Nikon-mount lenzen (mits deze ingebouwde AF-motor hebben). We doen geen uitspraken over de snelheid en de kwaliteit. Zoek maar 's op sonyalpharumors.com - wellicht kan je daar al wat lezen, zodat je iets gerichter kan volgen. Mocht er een spectaculair goeie adapter voor uitkomen, dan ben ik uiteraard ook een en al oor en oog.

          Comment


          • #6
            Re: Adapterring sigma 10-20 nikon vatting voor sony Alfa 6000

            ik heb via marktplaats een adapter gekocht van K&F Concepts voor ongeveer 25 euro. Dit is een Nikon G - Nex adapter. Goeie kwaliteit, wel een beetje zwaar. Deze kun je ook gebruiken met Nikon lenzen zonder diafragma-ring. Diafragma kun je dan instellen op de adapter, maar je weet nooit precies welk diafragma je hebt en je kunt er 1 stop langs zitten.
            Verder natuurlijk handmatig scherpstellen en je kunt fotograferen op mode M en A

            Last edited by danielsl; 19 januari 2016, 15:09.
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #7
              Re: Adapterring sigma 10-20 nikon vatting voor sony Alfa 6000

              Een Nikon G AF naar E-mount gaat voorlopig meer kosten dan een tweedehands 10-20. Ook zonder AF is het prima te doen. Al je op Nikon G zoekt vind je op Ebay tientallen bruikbare adapters vanaf 8 euro incl verzenden.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X