Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

    Hoi,

    Ik wil me een eerste spiegelreflexcamera aanschaffen, daar ik mij vooral wil toeleggen op concertfotografie.
    Nu heb ik al een en ander geďnformeerd ivm de juiste lenzen etc, maar ik zie door het bos de bomen niet meer.

    Ik weet dat de 5D II met 70-200 2.8f enorm geschikt is, maar dit laat mijn portefeuille echter niet toe!
    Ik wil een goedkopere body ik dacht aan 7D, of andere aanraders? Uiteraard met hoge ISO En dan meer geld spenderen aan goede lenzen, eventueel 2dehands.

    Ik ben een totale leek dus graag wat meer info dat ik kan beginnen aan deze prachtige hobby!

    Grts!

  • #2
    Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

    de 7d is echt geen topper op hoge iso. dat was destijds een van mijn grote frustraties aan de 7d, terwijl het verder wel een top toestel was op andere gebieden. concertfotografie vraagst nu eenmaal om bepaalde eigenschappen van je materiaal. hoofdzakelijk goede focus in low light, lichtsterke lenzen en een body die goed is op hoge iso = duur spul. Om de kosten enigszins te drukken kan je lenzen kopen van bijvoorbeeld tamron of sigma, zeker tweedehands zijn deze top.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

      Kosten body kun je al betaalbaar houden met een Canon 6D (nieuw of tweedehands). Is net zoals een 5D II of III een full-frame toestel. Focus in donkere omstandigheden is zeer goed op middelste AF-punt en iso-prestaties zijn ook goed.
      De recente crop body's zijn ook het overwegen waard. 760D of 70D.
      Daarbij een 70-200 f/4 IS die je ook al makkelijk tweedehands kunt vinden. De 70-200 f/2.8 II IS is natuurlijk nog meer geschikt, maar is het dubbele van gewicht en prijs.