Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interieur groothoek keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interieur groothoek keuze

    Ik zoek een canon lens voor op 1200D.

    Budget is +-450 euro.

    Doel is nemen van interieur foto's van horeca zaken. Liefst ook in avond setting. Dus als er enkel sfeerlichten aan zijn.

    Een aantal mogelijkheden(volgens mij dan).

    Tokina 11-16mm F2.8 AT-X Pro DX II Nikon
    Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM Canon
    Tamron 10-24mm F3.5-4.5 DI II LD Canon

    Enig advies? Andere alternatieven?

    Bedankt!
    Last edited by Bigbuddha; 15 januari 2016, 11:05.
    FUJIFILM X-T10, FUJINON XF23mmF2 R WR, pimped met Hot Shoe Thumb Grip en skull soft release.

  • #2
    Re: Interieur groothoek keuze

    Een Tokina-lens met Nikon-vatting op een Canon?

    Comment


    • #3
      Re: Interieur groothoek keuze

      Oorspronkelijk geplaatst door nesten Bekijk bericht
      Een Tokina-lens met Nikon-vatting op een Canon?
      My bad. Uiteraard Canon vatting
      FUJIFILM X-T10, FUJINON XF23mmF2 R WR, pimped met Hot Shoe Thumb Grip en skull soft release.

      Comment


      • #4
        Re: Interieur groothoek keuze

        Geen probleem buddha.

        Ik sluit mij overigens bij uw vraag aan (maar dan met Nikonvattingen). Een goede en betaalbare groothoek staat ook op mijn verlanglijst.

        Comment


        • #5
          Re: Interieur groothoek keuze

          Die Tokina is zeer goed. (Zowel de 11-16 als de 12-24 eigenlijk.)
          De Tamron staat niet zo hoog aangeschreven maar ik heb zelf geen ervaring ermee.
          De Sigma wordt ook als een uitstekende lens bestempeld, maar ik heb persoonlijk geen goeie ervaring met groothoeklenzen van het merk.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Interieur groothoek keuze

            En is het fotograferen met sfeerverlichting als de horeca zaak leeg is of als er publiek zit en rondloopt ?

            Lege horeca zaak fotograferen in het donker kan prima met een statief en lange sluitertijd, dan komen goedkopere alternatieven ook in aanmerking (de eigen Canon 10-18 STM bijvoorbeeld ).

            Zit er beweging tijdens het fotograferen ... dan best naar 2.8 spul gaan.

            Comment


            • #7
              Re: Interieur groothoek keuze

              De Tokina 11-20 f/2.8 staat wel iets boven het budget dat je aangeeft maar vind ik persoonlijk een prima lens. Tussen 11 en 14/15 is de vervorming zeker niet minder (ook niet echt meer denk ik) dan een andere lens maar daarboven is de kwaliteit heel erg goed, ook bevestigd in reviews. De extra 4mm vind ik toch de moeite wel.
              NIKON D750, Samyang 14 f2.8, Sigma 15-30 f3.5-4.5, nikkor 24-70 f2.8, nikkor 24-120 f4, sigma ART 50 f1.4, tamron 70-200 f2.8, D3200 met tamron 16-300 f3.5-6.3, SB910

              Comment


              • #8
                Re: Interieur groothoek keuze

                Ik zou ook eens uitkijken naar de Tokina 12-24 f4 ,ik ben er zeer tevreden mee.

                Mvg Yves.
                What you see is what you get

                Comment


                • #9
                  Re: Interieur groothoek keuze

                  De Canon EF-S 10-18 IS STM + een statief.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interieur groothoek keuze

                    De EF-S 10-18 heeft ook stabilisatie. Denk dat dat meer goed gaat maken dan die stop en een beetje meer opening. En als je op een statief staat ga je toch wat dichtknijpen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interieur groothoek keuze

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      De EF-S 10-18 heeft ook stabilisatie. Denk dat dat meer goed gaat maken dan die stop en een beetje meer opening. En als je op een statief staat ga je toch wat dichtknijpen.
                      Als je die op een statief zet, dan schakel je wel best de beeldstabilisatie uit.
                      Dat heb ik ooit gemerkt met de 24-105 f4 L IS, ik kon geen heel scherpe nachtfoto's maken als de beeldstabilisatie van die lens ingeschakeld was.
                      De scherpte was "redelijk" (slechter dan wat ik normaal zag bij die lens), met uitgeschakelde IS was de scherpte een stuk beter.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interieur groothoek keuze

                        Het is de Tokina 11-20 f/2.8 geworden. Nu een week of twee in gebruik en maar heerlijk "wijde" shots. Gelukkig is er Lightroom om de nodige correcties te doen. Maar eenmaal die gedaan zijn levert het wel prachtig strakke beeldjes op.
                        FUJIFILM X-T10, FUJINON XF23mmF2 R WR, pimped met Hot Shoe Thumb Grip en skull soft release.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Interieur groothoek keuze

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bigbuddha Bekijk bericht
                          Het is de Tokina 11-20 f/2.8 geworden. Nu een week of twee in gebruik en maar heerlijk "wijde" shots. Gelukkig is er Lightroom om de nodige correcties te doen. Maar eenmaal die gedaan zijn levert het wel prachtig strakke beeldjes op.
                          Goeie keuze, denk ik.
                          Dit is een beetje de opvolger van de 11-16, en de meeste reviewers zijn het erover eens dat de optische prestaties van beide lenzen even goed zijn, maar dat de nieuwe dus extra bereik heeft voor dezelfde prijs.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment

                          Working...
                          X