Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fly-by

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fly-by

    Afgelopen week een paar dagen naar een hut geweest in de buurt van ***no, Polen.

    3 dagen in de hut gezeten en ontzettend genoten.
    De eerste dag was eigenlijk iets te bewolkt maar wel 17 arenden voor de hut.
    Na een goede nachtrust in het hotel, eerst ontbijt om 5:15 om vervolgens netjes opgehaald te worden door onze chauffeur om 5:45.
    We moesten voor het licht werd in de hut zijn om de arenden niet af te schrikken.
    als eerste hoor je dan de raven komen, om vervolgens nog grotere schaduwen aan te zien komen vliegen in de schemering.
    Als het dan lichter werd, maakten we wel foto's (je kan je echt moeilijk beheersen :angel: ) maar die zijn eigenlijk niet zo goed.
    Maar na verloop van tijd is het dan licht genoeg en kregen we zelfs een beetje zon.
    er zaten de tweede dag 23 arenden voor de hut, veel raven, bonte kraaien en eksters daar tussendoor.

    update

    eerste versie:


    Heel grappig om te zien was de tactiek van de raven, kraaien en eksters om de arenden af te leiden. De arenden zijn natuurlijk veel groter en jagen de andere vogels weg, ook onderling veel strijd trouwens. Maar de kleinere vogels wisten daar wel een oplossing voor. Ze benaderen de arenden van achteren en trokken aan de staartveren, de arend draait zich dan geïrriteerd om en de kleinere vogels grepen hun kans om wat vlees weg te halen :lol:
    De derde dag waren er 25 arenden voor de hut, een luxe probleem want het is vrij moeilijk om alles te volgen en ook nog op tijd te zijn om de actie te fotograferen.
    Last edited by jvdk; 15 januari 2016, 07:42.
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

  • #2
    Re: Fly-by

    Prachtige foto.
    Waar was dat in Polen?
    Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

    Comment


    • #3
      Re: Fly-by

      we zijn hier geweest: http://www.polandwildlife.com/en/ (de plaatsnaam mag niet van het forum )
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • #4
        Re: Fly-by

        Staat er prima op maar volgens mij ligt er een magentazweem over de opname Jaap
        Ja die hutten zijn al héél bekend, als je daar geen opnames kunt maken lukt het nergens hé
        Imposante vogels zijn het wel, zullen ook redelijk wat gevoerd moeten worden elke dag als ze met zoveel zijn

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Fly-by

          Het blijven toch indrukwekkende beelden, die zeearenden.
          Mooi foto, misschien de kleuren een beetje corrigeren en deze is dik in orde.

          Groeten,
          Raf
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Fly-by

            Knappe vlieger en een zeer imposante vogel he. Je hebt geluk gehad met dat laagje sneeuw ook. Het geeft toch wel iets extra's aan de beelden van aldaar.
            IK heb vernomen dat het soms zeer druk voor deze hut kan zijn.
            http://500px.com/lishapics

            Comment


            • #7
              Re: Fly-by

              Knap en mooi scherp, ik persoonlijk zou de foto recht zetten

              Grts S.

              Comment


              • #8
                Re: Fly-by

                Moet een fantastische ervaring zijn !
                Knap


                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Fly-by

                  dank voor alle commentaren, naar de kleurzweem ga ik straks even kijken, echter de foto staat recht hoor. De achtergrond is wat glooiend.
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fly-by

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Staat er prima op maar volgens mij ligt er een magentazweem over de opname Jaap
                    Ja die hutten zijn al héél bekend, als je daar geen opnames kunt maken lukt het nergens hé
                    Imposante vogels zijn het wel, zullen ook redelijk wat gevoerd moeten worden elke dag als ze met zoveel zijn

                    grts
                    Sieg
                    Sieg,
                    We hebben het daar tijdens het vervoer nog even over gehad, maar volgens de heren daar gebruiken ze 5 tot 6 duizend kilo vlees/vis per seizoen (eind september tot maart)
                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fly-by

                      ik heb een update geplaatst, commentaar blijft welkom natuurlijk
                      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                      Our English website: www.kaichitravel.com
                      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fly-by

                        Qua kleuren zit je witte sneeuw nu wel beter Jaap
                        Doch bij je originele zat er meer detail in het donkerbruin en kwam daardoor beter uit

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fly-by

                          De update vind ik prachtig!
                          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fly-by

                            Ik sluit mij aan bij Sieg, het bruin in het origineel komt veel beter uit. In de update wordt het aan de punten van de veren zwart en lijkt het dicht te lopen. Maar een prachtige plaat om naar te kijken.


                            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fly-by

                              Die staat er prachtig op...Dikke proficiat met deze HOF..
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X