Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boom voor het slapengaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boom voor het slapengaan


    Gisteren voor de tweede keer met nieuw lensje op stap. Beetje allerlei dingetjes uitgeprobeerd, dit is één van de opnames van toen.
    De ene net niet regendruppelwolk na de andere trok voorbij in een strakke wind. Gaf naar zonsondergang toffe effecten met blauwig en oranje licht en strepen zon doorheen de wolken.

    Suggesties ter verbetering altijd welkom. Dank bij voorbaat.




    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Boom voor het slapengaan

    Heel mooi, Pieter. Alsof de boom het middelpunt is van het licht.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Boom voor het slapengaan

      Mooie fotogenieke boom en prima vastgelegd
      Spijtig dat er net naast nog bomen staan anders kon je meer ruimte geven

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Boom voor het slapengaan

        mooi met de juiste sfeer vastgelegd ,wel had ik graag nog iets van de voorgrond gezien ,
        (oei maar ik zie het nu pas ,op zwarte BG zie je moeilijk het verschil onderaan )

        Comment


        • #5
          Re: Boom voor het slapengaan

          voorgrond was niet veel soeps hoor, en lichtverschil wat te groot voor een gewone opname. meestal kijk ik ook op zwarte achtergond, maar in dees geval is iets anders dus beter.

          de boompjes links er van staan er inderdaad, het is dezelfde boom als deze : http://forum.belgiumdigital.com/f40/...-a-525824.html Niet veel aan te doen (heb geen PS).

          op mijn flickr staat nog een andere foto van deze boom : https://www.flickr.com/photos/927730...posted-public/

          Die laatste is met de 85mm 3.5G lens van Nikkon genomen, de opname van deze thread met mijn nieuwe 135mm F2 nikkon. Er is wel nog een leercurve te gaan met die lens, dit is één van de eerste opnames die ik er mee gedaan heb. Maar misschien is de uitsnede van de andere foto wel net iets beter. Al staat de boom dan wel meer in het midden, en hier waren de lichtstralen toch van belang, dus misschien toch maar beter zoals deze.

          Het licht was nogal ingewikkeld, ik had gehoopt op licht zoals bij de flickr opname, maar dat viel dus dik tegen. Thuis gekomen viel deze opname, van voor de zonsondergang dus, met de straaltjes, echter best mee (vond ik).

          bedankt voor het kijken en het commentariëren !
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Boom voor het slapengaan

            Volg Sieg wat de plaatsing van de boom betreft maar jij kan daar niet veel aan doen. Lucht en boom vormen een mooi geheel. Zie ik wat halo aan de horizon?
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #7
              Re: Boom voor het slapengaan

              ik zie ook wat halo boven de horizon, waarschijnlijk door het blenden, tussen de takjes zijn er ook nog wat heldere plekjes lucht?
              persoonlijk vind ik de lucht wat te donker, je hebt nog massa's ruimte in je levels om die op te helderen en zo contrastrijker te maken.
              in elk geval, dit is er eentje met potentieel
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

              Comment


              • #8
                Re: Boom voor het slapengaan

                één enkele foto hoor, geen blending. het donkere is een donkere wolk waar ik met een verloopfilter wat aan gewerkt heb om er iets van te maken. Veel meer zit er in LR niet in, denk ik.

                Die halo duidt er toch wat op dat ik aan de limiet ziet, neen ?
                Last edited by Iegienie; 14 januari 2016, 22:36.
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Boom voor het slapengaan

                  Ik vind de sfeer heel mooi weergegeven.


                  Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boom voor het slapengaan

                    Alles is al weg gezegd denk ik over deze foto...Je hebt er duidelijk het beste van weten te maken kwa compo...Mooie fotogenieke boom..
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boom voor het slapengaan

                      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                      Alles is al weg gezegd denk ik over deze foto...Je hebt er duidelijk het beste van weten te maken kwa compo...Mooie fotogenieke boom..
                      Volg hier.
                      Mvg.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boom voor het slapengaan

                        dank voor het kijken en becommentariëren !
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Boom voor het slapengaan

                          Voor mij een prima compositie die het ook goed zou doen in zwart-wit.
                          Vriendelijke groet, laGrange
                          http://lagrange.1x.com
                          "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                          Comment

                          Working...
                          X