Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smart TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Smart TV

    Na een jaar werkt mijn smart TV weer (het smart gedeelte bedoel ik), maar... TV is maar van 2012 en is nog niet aan vervanging toe
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Smart TV

    Die van mij is nog maar 3 jaar oud en YOUTUBE ondersteunt hem ook al niet meer.
    Tja....als je ergens het monopolie op hebt dan doe je waar je zin in hebt hé.
    Jammer eigenlijk want Youtube was eigenlijk nog het enige wat ik gebruikte op mijn smart-TV.
    We keken er bijvoorbeeld regelmatig mee naar particuliere reisreportages, als voorbereiding op onze reizen...

    Misschien zijn hier wel "kenners" die intussen een oplossing gevonden hebben...

    Comment


    • #3
      Re: Smart TV

      Yep, dat is wat ze "The Internet of ****" noemen

      De enige oplossing is eigenlijk om te vertrouwen op externe systemen die misschien goedkoper zijn om te vervangen, zoals bv. een Chromecast of gewoon een media player.
      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

      Comment


      • #4
        Re: Smart TV

        of uw pc aansluiten aan de tv ......
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Smart TV

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          of uw pc aansluiten aan de tv ......
          Ja .. men kan idd van Parijs naar Brussel via Istamboel of New-Dehli ...

          Comment


          • #6
            Re: Smart TV

            In de plaats van iets aan te schaffen he, kabels heb ik genoeg en ik kan ze wegmoffelen ...
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Smart TV

              Je kan ook gaan voor een Rasperry Pi. Of gewoon achter je pc gaan zitten .
              Ik heb mijn Smart TV een klein jaar geleden gekocht en sinds dit jaar werkt het smart platfofm ook niet meer, al vind ik dat geen ramp want ik heb het nooit gebruikt.
              Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
              Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
              Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

              Comment


              • #8
                Re: Smart TV

                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                of uw pc aansluiten aan de tv ......

                De ouderen onder ons herinneren zich vast nog levendig de "zendermozaïek"
                Ik had in die tijd een collega die niet bereid was om te betalen voor "filmnet"...
                Wat deed die dus: hij plaatste een stuk karton voor zijn scherm met alléén voor het middelste mozaïekbeeld (dat van Filmnet dus) een rechthoekige uitsparing.
                Op die manier kreeg hij toch dagelijks zijn portie blote madammen voorgeschoteld zonder afgeleid te hoeven worden van de omliggende zender-miniatuurtjes.
                D's een beetje een gelijkaardige denkpiste.

                Comment


                • #9
                  Re: Smart TV

                  Microsoft brengt zijn Wireless Display Adapter uit in Nederland. De Miracast-dongle, waarmee gebruikers het scherm van een smartphone of tablet op een televisiescherm kunnen tonen, kwam vorig jaar al uit in andere landen.


                  zoals in het andere topic (rond #444)lijkt mij dit wel een beter alternatief
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Smart TV

                    Eigenlijk hebben wij dus voor een smart-TV betaald die niet werkt, om er dan maar meteen maar een adapter in te pluggen van 60€ om het toch te laten werken.
                    Moeten wij dan dat geld terugvorderen van SONY??

                    Comment


                    • #11
                      Re: Smart TV

                      Je kan misschien nagaan of er geen firmware update is voor uw smartTV en of die wezenlijk uitgevoerd werd. In principe wordt die op uw Sony TV automatisch uitgevoerd als die aangemed is op uw lokaal (wifi) netwerk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Smart TV

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Je kan misschien nagaan of er geen firmware update is voor uw smartTV en of die wezenlijk uitgevoerd werd. In principe wordt die op uw Sony TV automatisch uitgevoerd als die aangemed is op uw lokaal (wifi) netwerk.
                        't is Philips

                        oeps ik had bericht #10 niet zien staan eerst
                        Last edited by toerist; 26 januari 2016, 18:32.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: Smart TV

                          Ja hoor! Zo clever zijn we wel!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Smart TV

                            Probeer om zo'n youtube filmpjes op pc. te downloaden en dan te converteren naar een formaat dat je tv. wel ondersteunt. MP4, AVI, MPG, MKV, WMV, M4V, MOV, ASF, DV, ....

                            Zoiets als : http://www.iskysoft.com/itube-studio-windows.html

                            Geen idee of het goed werkt, maar proberen waard of anders iets gelijkaardigs zoeken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Smart TV

                              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              Probeer om zo'n youtube filmpjes op pc. te downloaden en dan te converteren naar een formaat dat je tv. wel ondersteunt. MP4, AVI, MPG, MKV, WMV, M4V, MOV, ASF, DV, ....

                              Zoiets als : http://www.iskysoft.com/itube-studio-windows.html

                              Geen idee of het goed werkt, maar proberen waard of anders iets gelijkaardigs zoeken.
                              Ik koop een Smart-tv om te genieten van een Smart-tv, en niet om eerst vooraf te klooien met m'n pc om een setje filmpjes te downen, die PC vervolgens aan te sluiten op m'n TV, en dan pas te kunnen kijken.
                              Ja, ik kan dat allemaal!
                              Maar ik zie er het nut niet van in, en het comfort van mijn smart-tv is ook helemaal weg, en dat allemaal terwijl er een YOUTUBE-app op de TV staat!!
                              Eigenlijk zijn al deze zogezegde "oplossingen" doekjes voor het bloeden hé!

                              Comment

                              Working...
                              X