Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet Helemaal Mee Tournee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet Helemaal Mee Tournee

    Nadat vorige week gedurende een paar uur de internet verbinding plat lag hadden we Telenet gebeld.

    Ze zagen niet direct een probleem, en een paar minuten later werkte alles weer nadat ze vanop afstand een 'herstart' van de router getriggerd hadden.

    Om toch even de installatie na te kijken stelden ze voor om langs te komen in het kader van hun "Helemaal mee tournee", en dat doen ze gratis.
    Dat gaat dus morgen gebeuren. (en ik heb ingestemd omdat ze mogelijk de router wisselen)

    Ik heb een mooi schemaatje klaar liggen van hoe alles is aangesloten zodat ze niet te veel moeten zoeken.

    Iemand ervaring mee wat ze effectief doen?

  • #2
    Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Nadat vorige week gedurende een paar uur de internet verbinding plat lag hadden we Telenet gebeld.

    Ze zagen niet direct een probleem, en een paar minuten later werkte alles weer nadat ze vanop afstand een 'herstart' van de router getriggerd hadden.

    Om toch even de installatie na te kijken stelden ze voor om langs te komen in het kader van hun "Helemaal mee tournee", en dat doen ze gratis.
    Dat gaat dus morgen gebeuren. (en ik heb ingestemd omdat ze mogelijk de router wisselen)

    Ik heb een mooi schemaatje klaar liggen van hoe alles is aangesloten zodat ze niet te veel moeten zoeken.

    Iemand ervaring mee wat ze effectief doen?
    Wat die technieker hier gedaan heeft is gewoon "PERFECT" gedaan Tommie,
    Ik dacht dat hij hier weinig zou kunnen verbeteren, maar hij heeft hier heel wat aangepast wat ik zelf niet wist,
    een hotspot bij geplaatst in mijn werkplaats (op vraag van mijzelf) koste 49€ beide hotspots op naam gezet zodat wie hier komt
    heel simpel op mijn netwerk kan werken.
    En nadien alles mooi op papier geschetst voor het geval er eens een panne zou zijn, zodat de volgende technieker weet wat hij moet instellen.
    Hier in ieder geval zeer tevreden over de technieker die hier is geweest.
    ik haal nu overal om en bij de 200 Mbit/sec wat vroeger in mijn werkplaats niet kon.

    Comment


    • #3
      Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

      Tja, ik weet het niet goed - vandaag ook de uitnodiging gekregen:

      Wat komen we allemaal doen?

      • We kijken na of je Wifi-bereik in huis (om draadloos te surfen) straf genoeg is en geven je tips over hoe je het optimaliseert. Optimailseren kan via een repeater (signaalverlies ) of een bijkomende router. Ik heb een tweede router geplaatst.

      • We verbinden je mobiele toestellen (smartphone, tablet, laptop) met je Wifi-netwerk. Die zijn hier allemaal verbonden. Maar het automatisch switchen tussen de 2 routers lukt me niet.Misschien dat ze mij daarbij willen helpen ?


      • We halen via Mijn Telenet je vergeten paswoorden vanonder het stof en zorgen dat je terug overal kan inloggen. Die weet ik nog wel


      • We vervangen gratis je Telenet-modem door een nieuwer, straffer model, als dat nodig is. Hmm....ben benieuwd. Wat is het laatste model ?


      • We kijken na of je HD Digibox/Digicorder met de juiste kabels is aangesloten op je tv. Dit is in orde.

      • Wil je graag overal in huis op je smartphone, tablet of pc live TV-kijken en je favoriete TV-programma's kunnen opnemen ook als je niet thuis bent? Dan installeren we graag de Yelo Play-app en helpen je op weg. Yelo staat overal op.

      Zo ook met andere gratis Telenet-apps zoals de Support-app.


      Maar ja, baat het niet dan schaadt het niet denk ik zo.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

        Mijn tip:
        Zorg dat de SSID en paswoord van alle routers hetzelfde is, dan switch je vanzelf om naar het sterkste signaal.
        Lukt hier met de TN router en mijn timecapsule. Als ik dat ook doe bij de Devolos met wifi, dan krijg ik problemen.

        Voor de rest is alles ook goed verbonden en ben ook benieuwd of ze een nieuwe router plaatsen.

        Comment


        • #5
          Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

          Ik had mij voor die actie ingeschreven en mijn oude modem werd prompt vervangen door een fonkelnieuwe. Joepie!!

          Vijf minuten nadat de technieker het pand verlaten had, belt hij terug aan. Hij moest nog iets corrigeren want het signaal was te zwak (dat had ie in z'n bestelwagen gecontroleerd). Ik dacht: "Hoezo signaal, ik gebruik toch een kabel?", maar liet hem zijn werk doen.

          Naderhand viel mijne frank (oud geld valt nogal traag ).
          Onder het mom van "helemaal mee" is Telenet zijn hot-spot netwerk aan 't uitbreiden. Elke modem die niet geschikt is voor hun draadloos netwerk wordt zonder discussie vervangen, ook al werkt ie nog probleemloos.
          De klant is tevreden met z'n splinternieuwe gratis upgrade en voor Telenet zal het niet onbelangrijk zijn dat de klant zélf om die "modernisering" gevraagd heeft (door in te schrijven voor die actie). Iedereen content.

          Zéér lepe zet, van Telenet.

          Jáaa, je kan je persoonlijke home-spot uitschakelen, maar dan heb je buitenshuis geen toegang meer tot hun Wi-Free netwerk: Telenet homespot aan-/uitzetten


          Ik stel mij hierbij ook enkele vragen. Zoals: Hoe "hot" is zo'n spot? Welke invloed heeft de straling van die dingen? Is die, zoals bij de gsm's, nog onbekend?
          Last edited by Jos Vanhengel; 13 januari 2016, 06:07.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

            Hmmm, dat is al iets heel anders.....bedankt Jos.
            Zo zie je maar dat er toch altijd ergens een reden voor is....

            @ Tommie: zal het eens proberen en als het lukt heb ik die mannen in feite niet nodig. die free hotspots op een ander gebruik ik toch nooit
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Jáaa, je kan je persoonlijke home-spot uitschakelen, maar dan heb je buitenshuis geen toegang meer tot hun Wi-Free netwerk: Telenet homespot aan-/uitzetten


              Ik stel mij hierbij ook enkele vragen. Zoals: Hoe "hot" is zo'n spot? Welke invloed heeft de straling van die dingen? Is die, zoals bij de gsm's, nog onbekend?
              Ik denk Jos véél minder "hot" dan we allemaal denken/vrezen als ik bij mijn vriend kies voor zijn openbare homespot, dan is dat signaal een stuk zwakker dan als ik inlog met zijn gegevens
              komt nogthans uit hetzelfde bakje.
              En uitzetten via de website, schakelt volgens mij ook die ingebouwde zender in de modem niet uit.

              Er bestaan onnoemelijk veel onbewezen verhalen over dat soort stralingen, maar wie kan tot nu toe "ECHT" bewijzen dat deze schadelijk zijn voor mensen?

              Comment


              • #8
                Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Hmmm, dat is al iets heel anders.....bedankt Jos.
                Zo zie je maar dat er toch altijd ergens een reden voor is....

                @ Tommie: zal het eens proberen en als het lukt heb ik die mannen in feite niet nodig. die free hotspots op een ander gebruik ik toch nooit
                Ik weet niet hoe ver Uw kennis reikt Alfa, maar ik heb met die Telenet man een zéér goede ervaring, voorheen was het ook goed, maar nu is het nog beter
                alles hangt natuurlijk ook af van welke technieker je over de vloer krijgt natuurlijk, bovendien hebben die mannen een pak meer mogelijkheden dan wij hebben
                of kennen qua testen van lijnen enz.
                Wat betreft die homespots, tja dat is elk zijn gedacht hé, maar kan soms handig zijn, ergens in een wachtruimte bv. onderhoud auto en zo, dan kan je wel een en ander
                checken zonder van je mobiel verbruik te moeten opgebruiken.
                Last edited by Guest42; 13 januari 2016, 16:39.

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

                  Hier zijn ze geweest nadat ik melding maakte van af en toe haperende modem.

                  Heb een nieuwe gekregen (zelfde type) en Homespot hebben ze niet actief gezet mits ook voordien niet actief.
                  Ze zagen de Digicorder staan en deze werd direct vervangen door de laatste versie.

                  Paar vragen gekregen of ik nog iets wou veranderen of zo en klaar was het.

                  Was leuk om zonder te moeten vragen of betalen zomaar een nieuwe Digicorder te krijgen.

                  Iedereen heeft recht op één gratis bezoek, je kan het ook laten staan voor later.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    ... En uitzetten via de website, schakelt volgens mij ook die ingebouwde zender in de modem niet uit. ...
                    Als dat waar is, dan is deze jongen ferm gekl**t door Telenet.
                    Vorige week kreeg ik ook nog de melding dat mijn factuur in Februari met 0,51 euro zal stijgen. Dat zal zeker voor de medewerking zijn (ik heb pas gisteren die draadloze toestanden uitgeschakeld).
                    Dubbel gejost = gesjareld.

                    Ik wou het nieuwste materiaal, helemaal gratis. Hoewel ik goed weet dat 'gratis' bij dat soort firma's niet bestaat.
                    Eigen schuld, dikke bult.

                    Telenet speelt professioneel in op de hebzucht van de mensen, dat moet ik haar nageven.

                    IK WIL MIJN OUDE MODEM TERUG!
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Als dat waar is, dan is deze jongen ferm gekl**t door Telenet.
                      Vorige week kreeg ik ook nog de melding dat mijn factuur in Februari met 0,51 euro zal stijgen. Dat zal zeker voor de medewerking zijn (ik heb pas gisteren die draadloze toestanden uitgeschakeld).
                      Dubbel gejost = gesjareld.

                      Ik wou het nieuwste materiaal, helemaal gratis. Hoewel ik goed weet dat 'gratis' bij dat soort firma's niet bestaat.
                      Eigen schuld, dikke bult.

                      Telenet speelt professioneel in op de hebzucht van de mensen, dat moet ik haar nageven.

                      IK WIL MIJN OUDE MODEM TERUG!
                      Ik kan het ook mis hebben hé Jos, maar volgens mij blijft die zender gewoon op staan, alleen de data versturen staat op uit,
                      ik zelf kan mij geen enkele reden bedenken waarom ik dat zou uit zetten, je beperkt gewoon je eigen mogelijkheden
                      om op iemand anders zijn home spot te kunnen gaan, en die ingebouwde WiFi zenders zijn echt niet zeer krachtig hoor, hier staan er zelfs twee extra WiFi routers, gewoon omdat die ingebouwde een te zwak signaal gaf, ik moet er wel bij zeggen
                      dat de hoofd modem zich op een ongunstige plaats in mijn garage bevind waar nogal wat metaal aanwezig is, zoals de kaders
                      van twee garagepoorten en nogal wat gewapend beton.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

                        Als je die Homespot nergens gebruikt, dan kan je dat ook uit zetten of laten voor anderen.
                        Maar je riskeert dan hangjongeren voor je deur om gratis te surfen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          ... ik zelf kan mij geen enkele reden bedenken waarom ik dat zou uit zetten, je beperkt gewoon je eigen mogelijkheden. ...
                          Tja, en ík heb nooit draadloos internet gebruikt en zie ook geen reden waarom ik dat in de toekomst nodig zou hebben. Een kabeltje naar mijn PC is voor mij voldoende.

                          Ik hecht veel belang aan een normaal gesprek, zonder dat iemand constant de neiging heeft om over zo'n I-dinges te wrijven.
                          'k Heb eens gewreven over het scherm van mijn gsm (draait nog op carbuur) maar die bougeerde niet.

                          Het gaat mij vooral om de heimelijke manier waarop Telenet zijn klanten misbruikt.
                          Waarom zeggen ze de mensen niet dat er een home-spot in die nieuwe modem zit? Er moet een reden zijn waarom zij niet open kaart spelen.
                          Waarschijnlijk omdat teveel mensen zouden afhaken. Daar zullen ze wel enquêtes over gehouden hebben.

                          Een dicht en modern netwerk verhoogt aanzienlijk de marktwaarde van deze provider (let op hun cijfers aan 't eind van het jaar).
                          En wat krijgt de klant voor het gebruik van zijn woonst als zendstation? Stijgende rekeningen!
                          Je bankrekening zal snel duidelijk maken wie het gelag betaalt.

                          Doet me denken aan onze regering: ze geven een vinger en nemen je arm terug. Of aan praktijken die je eerder aan clubjes in Italië zou toeschrijven.


                          Mijn gedacht.
                          Last edited by Jos Vanhengel; 15 april 2016, 00:00.
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Als je die Homespot nergens gebruikt, dan kan je dat ook uit zetten of laten voor anderen.
                            Maar je riskeert dan hangjongeren voor je deur om gratis te surfen.
                            Dus, hoe meer homespots er open staan, hoe minder problemen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet Helemaal Mee Tournee

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Tja, en ík heb nooit draadloos internet gebruikt en zie ook geen reden waarom ik dat in de toekomst nodig zou hebben. Een kabeltje naar mijn PC is voor mij voldoende.

                              Ik wil buitenshuis nog een normaal gesprek kunnen voeren, zonder constant de neiging te hebben over zo'n I-dinges te wrijven.
                              'k Heb eens gewreven over het scherm van mijn gsm (draait nog op carbuur) maar die bougeert niet.

                              Het gaat mij vooral om de heimelijke manier waarop Telenet zijn klanten misbruikt.
                              Waarom zeggen ze de mensen niet dat er een home-spot in die nieuwe modem zit? Er moet een reden zijn waarom zij niet open kaart spelen.
                              Waarschijnlijk omdat teveel mensen zouden afhaken. Daar hebben ze waarschijnlijk enquêtes over gehouden.

                              Een dicht en modern netwerk verhoogt aanzienlijk de marktwaarde van deze provider (let op hun cijfers aan 't eind van het jaar).
                              En wat krijgt de klant voor het gebruik van zijn woonst als zendstation? Stijgende rekeningen!
                              Je bankrekening zal snel duidelijk maken wie het gelag betaald.

                              Doet me denken aan onze regering: ze geven een vinger en nemen een arm terug. Of aan praktijken die je eerder aan die clubjes in Italië zou toeschrijven.


                              Mijn gedacht.
                              T'ja Jos inderdaad uw gedacht, wat natuurlijk je goed recht is.
                              Ik dacht dat Telenet daar eigenlijk nooit een geheim van heeft gemaakt dat hun nieuwe modems twee WiFi zenders aan boord hebben, is een paar jaar geleden bekend gemaakt bij de invoer van de home spots.
                              Hier wordt WiFi ten volle gebruikt door ons zelf op de twee IPads , maar ook door de kinderen en kleinkinderen.
                              De drie vaste computers zijn via kabel verbonden met een extern opslag systeem met 8TB in read 1 dat ook rechtstreeks met
                              een kabel aan de modem hangt.
                              Wat dacht je eigenlijk wat de naam "homespot" betekent?
                              Last edited by Guest42; 13 januari 2016, 22:21.

                              Comment

                              Working...
                              X