Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Topic verwijderen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Topic verwijderen...

    Met de regelmaat van de klok zijn er hier mensen die in een discussie verzeild geraken, en zich dan in hun "gat gebeten" of "op de teen getrapt" voelen.
    Niks mis mee. Als je kan en wil discussiëren moet je er ook tegen kunnen dat er uiteindelijk geen akkoord gevonden wordt. Ook tussen "vrienden" kan dat.
    Zo lang je de bal speelt, en niet de man moet zo iets kunnen.

    Wat ik hier zie is dat er dan de mogelijkheid is om bijdragen van dagen tot maanden of jaren geleden simpelweg te gaan verwijderen, of te vervangen door de bekende 3 puntjes.

    Op andere fora kan je een topic maar wijzigen gedurende een paar uur. Je kan die typfout nog aanpassen, maar niet de discussie volledig waardeloos maken doordat er hele bijdragen gewist zijn.

    Dit zou mijn voorstel zijn aan de Raad van Bestuur.

  • #2
    Re: Topic verwijderen...

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Dit zou mijn voorstel zijn aan de Raad van Bestuur.
    Mooi voorstel Tommie1. We hebben voor dit soort voorstellen een apart onderdeel in het forum dacht ik ..... het noemt "Werking Belgiumdigital en Forum" ... te vinden in de sectie "vzw forums".

    Comment


    • #3
      Re: Topic verwijderen...

      Oorspronkelijk geplaatst door gympie Bekijk bericht
      Mooi voorstel Tommie1. We hebben voor dit soort voorstellen een apart onderdeel in het forum dacht ik ..... het noemt "Werking Belgiumdigital en Forum" ... te vinden in de sectie "vzw forums".
      Maar daar kan Tommie1 als niet-vzw-lid niet aan dacht ik.

      En het zijn wel 15 of 16 puntjes... . Maar dat verwijder-gedoe beperkt zich tot enkelingen, maar is wel nogal irritant (en vrij onbeleefd).
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Topic verwijderen...

        Ik zal wel één van die enkelingen zijn, en het kan me dan nog niks schelen ook.
        Wanneer sommige topics altijd door dezelfde trollen in het belachelijke getrokken worden (en dat heeft niks, maar dan ook niks meer met discussiëren te maken) , dan is het soms beter dat ze volledig verdwijnen.
        En ik heb het hier ook over enkelingen, een viertal om meer specifiek te zijn.
        Iedereen zal ze wel kennen, want ze moeten altijd gelijk hebben over om het even welk onderwerp (hun namen werden trouwens reeds verschillende keren gemeld door mij aan de mod's).
        Als het mijn topic betreft dan begin ik met mijn bijdragen te verwijderen, en dan vraag ik aan de mod's of ze het topic volledig willen verwijderen?
        Doen ze het niet, en dat is hun goed recht, dan is het maar zo.
        En wat betreft op de man spelen, die vier doen niks anders, maar dat wordt dan meestal een paar reacties verder op één of andere manier een beetje vergoelijkt, precies alsof ze zich betrapt voelen, of het iets te laat beseffen.... of zou het doelbewust kunnen zijn ?
        Nete en Tommie1 hebben het hier in dit topic ook niet op iemand persoonlijk hoor.... neeeeeeneeeeeeneeeeeee dat is is zeker niet zo .
        Maar ik zal mijn tactiek niet wijzigen, ook al komt het voor sommigen als irritant of onbeleefd of onbeschoft of tegen de regels in (en vul maar verder in) over.
        Last edited by Guest17; 11 januari 2016, 15:56.

        Comment


        • #5
          Re: Topic verwijderen...

          De perceptie dat er op een forum 'gepraat' wordt is begrijpelijk. En in chit-chat mogen ze dat gerust doen, ik lees hoogstens diagonaal, want winterbanden zijn aan mijn fiets niet besteed. (oei, glad terrein )
          Misschien, Djivan, iets langer wachten om te posten (maar ik ben daar evengoed schuldig aan, te rap iets schrijven zodat de trollen dat nog in een verkeerde context kunnen trekken).
          Op café kan je anders het eerste wat je gezegd hebt ook niet verwijderen hé, maar daar zorgt de alcohol misschien voor het vergeten. :-)
          Kortom: beetje relativeren kan geen kwaad, er zijn ergere dingen. (note to myself)
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Topic verwijderen...

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik zal wel één van die enkelingen zijn, en het kan me dan nog niks schelen ook.
            Wanneer sommige topics altijd door dezelfde trollen in het belachelijke getrokken worden (en dat heeft niks, maar dan ook niks meer met discussiëren te maken) , dan is het soms beter dat ze volledig verdwijnen.
            En ik heb het hier ook over enkelingen, een viertal om meer specifiek te zijn.
            Iedereen zal ze wel kennen, want ze moeten altijd gelijk hebben over om het even welk onderwerp (hun namen werden trouwens reeds verschillende keren gemeld door mij aan de mod's).
            Als het mijn topic betreft dan begin ik met mijn bijdragen te verwijderen, en dan vraag ik aan de mod's of ze het topic volledig willen verwijderen?
            Doen ze het niet, en dat is hun goed recht, dan is het maar zo.
            En wat betreft op de man spelen, die vier doen niks anders, maar dat wordt dan meestal een paar reacties verder op één of andere manier een beetje vergoelijkt, precies alsof ze zich betrapt voelen, of het iets te laat beseffen.... of zou het doelbewust kunnen zijn ?
            Nete en Tommie1 hebben het hier in dit topic ook niet op iemand persoonlijk hoor.... neeeeeeneeeeeeneeeeeee dat is is zeker niet zo .
            Maar ik zal mijn tactiek niet wijzigen, ook al komt het voor sommigen als irritant of onbeleefd of onbeschoft of tegen de regels in (en vul maar verder in) over.
            Ik viseer niemand, maar kan natuurlijk er niet om heen dat jij dat nogal recent hebt gedaan.
            Ik heb de kans niet gehad het begin te lezen.
            Maar,er zijn er nog die dat gedaan hebben, en dan worden dergelijke topics gewoon totaal onleesbaar.

            Nee, ik kan die manier van posten niet apprecieren. Het is als weglopen in het midden van een gesprek.

            Comment


            • #7
              Re: Topic verwijderen...

              Dat vind ik ook, je begint hier een onderwerp en als de antwoorden je niet aan staan, verwijder je alles en vraag je de boel te sluiten. Zo werkt het niet , helaas wel op BD. Iets om over na te denken

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Topic verwijderen...

                Ik kan begrijpen dat er op sommige momenten acties worden genomen om flamewars te voorkomen of nutteloze, eindeloze gezevers posts de mond te snoeren. Het zou dan een veel mooiere oplossing zijn moesten de mods gepast handelen en het topic met een waarschuwing sluiten, maar niet gewoon verwijderen.

                Het verwijderen van posts zou na bepaalde tijd niet mogelijk moeten zijn voor "gewone" gebruikers, maar in zeker zin moet het toch mogelijk zijn (bv. vergist van forum, ...)
                Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                Comment


                • #9
                  Re: Topic verwijderen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ik zal wel één van die enkelingen zijn, en het kan me dan nog niks schelen ook.
                  Wanneer sommige topics altijd door dezelfde trollen in het belachelijke getrokken worden (en dat heeft niks, maar dan ook niks meer met discussiëren te maken) , dan is het soms beter dat ze volledig verdwijnen.
                  ....
                  Amen .. een TS moet zijn eigen draad kunnen verwijderen, zelfs zijn eigen kommentaren eigenlijk ... een fundamenteel recht denk ik omdat "kopijrecht" onvervreemdbaar is ..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Topic verwijderen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Amen .. een TS moet zijn eigen draad kunnen verwijderen, zelfs zijn eigen kommentaren eigenlijk ... een fundamenteel recht denk ik omdat "kopijrecht" onvervreemdbaar is ..
                    Dan liggen de verwachtingen toch eerder in de literaire richting, een zeldzaam niveau.
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Topic verwijderen...

                      De forumsoftware laat toe in te stellen dat bezoekers na een aantal minuten/dagen/maanden hun berichten niet meer kunnen wijzigen. We maken bewust geen gebruik van deze optie.
                      Mocht die optie op 30 minuten gezet worden, dan kan men in de fotohoek bijvoorbeeld onder zijn originele foto geen update meer zetten. Die komt dan veel lager te staan, onder een aantal commentaren, hetgeen een vergelijking tussen origineel en nieuwe versie moeilijk maakt. Wie zijn materiaal niet verkocht krijgt in 'Aangeboden' kan dan geen prijsaanpassing meer doorvoeren zonder dit aan een moderator te vragen. Tikfoutjes die je na een uurtje ziet kan je niet meer corrigeren, waarna de taalpuristen u op de korrel nemen. Kortom: in uitzonderlijke gevallen zou dit handig zijn maar voor veel terechte aanpassingen of rechtzettingen is zo'n regel onhandig voor de forumleden en leidt het tot meer werk voor de moderatoren.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment


                      • #12
                        Re: Topic verwijderen...

                        Djivan, er zweeft hier o.a. nog een topic van 16 pagina's (http://forum.belgiumdigital.com/f59/...416070-16.html) waar ik onderweg van heel wat deelnemers gelijk kreeg, van heel wat anderen geen gelijk, maar dat is voor mij nog geen reden om dan maar al mijn posts te gaan vervangen door 16 puntjes en het hele topic te verkrachten. Het is je goed recht om dat wel te doen, maar mogen de meeste lezers dat dan ook spijtig en nogal onbeleefd vinden ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Topic verwijderen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                          De perceptie dat er op een forum 'gepraat' wordt is begrijpelijk. En in chit-chat mogen ze dat gerust doen, ik lees hoogstens diagonaal, want winterbanden zijn aan mijn fiets niet besteed. (oei, glad terrein )
                          Misschien, Djivan, iets langer wachten om te posten (maar ik ben daar evengoed schuldig aan, te rap iets schrijven zodat de trollen dat nog in een verkeerde context kunnen trekken).
                          Op café kan je anders het eerste wat je gezegd hebt ook niet verwijderen hé, maar daar zorgt de alcohol misschien voor het vergeten. :-)
                          Kortom: beetje relativeren kan geen kwaad, er zijn ergere dingen. (note to myself)
                          Dit is inderdaad hoe het zou moeten, maar ja ...
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Topic verwijderen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                            De forumsoftware laat toe in te stellen dat bezoekers na een aantal minuten/dagen/maanden hun berichten niet meer kunnen wijzigen. We maken bewust geen gebruik van deze optie.
                            Mocht die optie op 30 minuten gezet worden, dan kan men in de fotohoek bijvoorbeeld onder zijn originele foto geen update meer zetten. Die komt dan veel lager te staan, onder een aantal commentaren, hetgeen een vergelijking tussen origineel en nieuwe versie moeilijk maakt. Wie zijn materiaal niet verkocht krijgt in 'Aangeboden' kan dan geen prijsaanpassing meer doorvoeren zonder dit aan een moderator te vragen. Tikfoutjes die je na een uurtje ziet kan je niet meer corrigeren, waarna de taalpuristen u op de korrel nemen. Kortom: in uitzonderlijke gevallen zou dit handig zijn maar voor veel terechte aanpassingen of rechtzettingen is zo'n regel onhandig voor de forumleden en leidt het tot meer werk voor de moderatoren.
                            Het werkt dus wel in andere fora.
                            Voor mij zijn de nadelen van het eeuwig wijzigen veel groter dan de voordelen.
                            Liever een topic met wat taalfouten dan een onleesbaar topic.
                            En kan de regel niet aangepast worden per subforum?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Topic verwijderen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Djivan, er zweeft hier o.a. nog een topic van 16 pagina's (http://forum.belgiumdigital.com/f59/...416070-16.html) waar ik onderweg van heel wat deelnemers gelijk kreeg, van heel wat anderen geen gelijk, maar dat is voor mij nog geen reden om dan maar al mijn posts te gaan vervangen door 16 puntjes en het hele topic te verkrachten. Het is je goed recht om dat wel te doen, maar mogen de meeste lezers dat dan ook spijtig en nogal onbeleefd vinden ?
                              Behoort U nu ook al bij diegenen die niet kunnen lezen ????
                              Ik heb nog nooit een topic laten verwijderen, of reacties van mij vervangen door puntjes omdat ik geen gelijk krijg.
                              Het gaat hem over het feit dat trollen er plezier in schijnen te hebben sommige topics in het belachelijke te trekken door met zaken naar voor te komen die niks meer met de initiële vraag te maken hebben.
                              Dat heeft niks maar dan ook niks te maken met gelijk of ongelijk hebben.

                              En ik ben het dan ook eens met het principe dat je al je eigen reacties en/of foto's te allen tijde moet kunnen verwijderen. Het is niet omdat je zaken op een forum plaatst, ze automatisch 'eigendom' worden van dat forum.
                              Zo zullen straks bijna al mijn ooit geplaatste foto's hier van het forum verdwijnen omdat ik ze jaren aan een stuk plaatste via ImageShack. Nu heb ik daar mij abo niet vernieuwd dus zullen al mijn foto's hier gaan verdwijnen. Dat is ook tegen het reglement zeker ? Moet ik dan verder een abo nemen ook al ben ik er niet tevreden over omdat ik foto's op BD geplaatst heb ??? Ik dacht het niet.

                              PS Doe mij eens een plezier en herlees eens enkele van uw "bijdragen" op het 'Weer weer' van Theokus zaliger.... U zal verschieten van je eigen, want op die manier helpt U inderdaad iets naar de knoppen... maar akkoord het is uw goed recht, ik hoef mij daar niet mee te moeien. Precies daarom heb ik ook daar heel wat van mijn reacties door puntjes vervangen, omdat ik niks meer met die zever en/of kleutergedoe wilde te maken hebben.

                              En nogmaals, ik ga het blijven doen wanneer de trollen op hun gekende manier verder gaan.

                              En krijg ik iedereen als tegenstander of als medestander, dat zal mij worst wezen, laat dat ook duidelijk zijn.

                              En het valt nog geen beetje op dat de meesten die Chit Chat onveilig maken, mensen zijn die zelden of nooit een foto posten.
                              Ik dacht dat het hier een fotografieforum was, of niet ?

                              Het allerbeste ware nog, het hele ChitChat gedoe volledig af te schaffen, ben je meteen vanaf van zij die hier enkel komen om keet te schoppen en niet om fotogerelateerde zaken.
                              Maar ja, ik las hier op de vijf jaar dat hier kom al tal van voorstellen zowel goede als slechte, het de eerste wijziging of verandering moet ik nog zien.
                              Last edited by Guest17; 12 januari 2016, 08:24.

                              Comment

                              Working...
                              X