Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advertentie marktplaats.nl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advertentie marktplaats.nl

    Hallo!

    Ik wil een advertentie met foto op de Nederlandse site "marktplaats" zetten..

    Ik heb in RAW geschoten (Nef) maar de site "pakt" mijn foto's niet!

    Wat doe ik verkeerd?!

    Hoor het graag, mvrgroet, Sander.

  • #2
    Re: Advertentie marktplaats.nl

    Een raw bestand lijkt me niet het juiste formaat om een foto op het web te plaatsen. Gebruik JPG, dat zal beter geschikt zijn. Ik vind bij een snelle zoek op marktplaats niet meteen welke formaten aanvaard worden, maar vind wel meteen dat 4MB het maximum is.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Advertentie marktplaats.nl

      Heb het gevonden: http://help.marktplaats.nl/help/bele...bestandsoorten
      Enkel jpg of png en max 4MB.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Advertentie marktplaats.nl

        Ok merci heren!

        Kan ik van mijn rawfoto's jpg's maken of moet ik opnieuw fotograferen?!

        Comment


        • #5
          Re: Advertentie marktplaats.nl

          Tuurlijk wel. Een Raw foto geeft je alleen veel meer mogelijkheden, voor bv meer "kunstzinnige" foto's zoals vele hier op BD. Maar om een product te verkopen, zou ik voor een goeie jpg zorgen, dik goed genoeg.
          Van RAW naar jpg ga je via een Raw converter. Ik ben niet vertrouwd met NEF (da's Nikon), maar ook zij zullen een eigen (gratis?) programma hebben om te converteren. Bij Canon is dat Digital Photo Professional.
          Beschik je over Photoshop, dan kun je via Bridge openen in Camera RAW, aanpassen waar nodig en dan naar Photoshop sturen voor verdere afwerking (verkleining, verscherping...) en opslaan als JPG. En er zijn nog massa's andere en geschikte RAW ontwikkelaars.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Advertentie marktplaats.nl

            Advertentie is geplaatst - met hartelijke dank!

            Comment


            • #7
              Re: Advertentie marktplaats.nl

              Met plezier gedaan. Hopelijk heb je wat opgestoken van je vraag+oplossing, en krijg je bovendien je goed verkocht!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X