Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 6 Upgrade

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom 6 Upgrade

    Hoi,
    Ik ben een LR 5 gebruiker maar ik vind nergens nog de mogelijkheid om de upgrade naar 6 te kopen (75 euro). Via de Adobe website word ik continu naar CC omgeleid. Heeft iemand nog een upgrade kunnen realiseren recent? Of moet ik een compleet nieuwe versie 6 kopen?

    Dank!

    Axel
    Axel Suetens

  • #2
    Re: Lightroom 6 Upgrade

    Ze hebben het wat diep weggestopt, maar zo ga je te werk:
    www.adobe.com, ik kies voor België NL en kom dan op een pagina terecht met een roze boom e.d. en met onderaan, een beetje schimmig:


    Klik op Producten en je krijgt dit:


    Klik op Kopen, en verander "Volledig" in "Upgrade":


    Helpt dit?
    Last edited by LesC; 11 januari 2016, 09:07.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom 6 Upgrade

      Dit is inderdaad de enige plaats.

      Begin januari was er een probleem met de orderverwerking bij Adobe. Tot 2x toe ging het betalen per creditcard niet juist.
      De volgende dag bleek mijn creditcard geblokkeerd.
      De bestelling per telefoon kunnen plaatsen met vriendelijke hulp van de mijn vrouw's creditcard....

      Dus pas op met meerdere keren 'proberen' te betalen!
      Per telefoon gaat even snel.

      Groet
      Rinus

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom 6 Upgrade

        Oorspronkelijk geplaatst door Reest Bekijk bericht
        De bestelling per telefoon kunnen plaatsen.....
        Per telefoon gaat even snel.

        Rinus
        Hoe kan je Adobe telefonisch contacteren? Vind dat niet direct op de website.
        Gr.

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom 6 Upgrade

          Da's weer zoiets: Adobe telefonisch contacteren? Hopelijk doe je dat niet om je CC-abo op te zeggen, want dan kan ik je verzekeren dat...

          (da's nog een reden waarom ik niet in een CC wil instappen: ikzelf niet, maar naaste familie heeft dat al meegemaakt)

          ((voor Adobe hulp: voor zover ik dacht, enkel in het Engels. Nu da's ook voor mij geen probleem, maar voor anderen hier... ))
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom 6 Upgrade

            CC ga ik zeker niet doen, LesC, en dankzij jouw duidelijke instructie zal ik kunnen bestellen voor een upgrade van mijn huidige LR3.
            Maar gezien de post van Reest dacht ik het via telefoon af te handelen.
            Misschien probeer ik toch maar gewoon via de webapplicatie.

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom 6 Upgrade

              LesC,

              bovenstaande heb ik geprobeerd om te upgraden van LR 5.7.1 naar 6.5, maar blijkbaar is dit intussen nog moeilijker geworden ...
              Vermits ik een LR 5.7.1 heb aangekocht zou ik willen upgraden zonder op de CC te komen ... moeilijk !

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom 6 Upgrade

                Oorspronkelijk geplaatst door DKW Bekijk bericht
                LesC,

                bovenstaande heb ik geprobeerd om te upgraden van LR 5.7.1 naar 6.5, maar blijkbaar is dit intussen nog moeilijker geworden ...
                Vermits ik een LR 5.7.1 heb aangekocht zou ik willen upgraden zonder op de CC te komen ... moeilijk !
                Het kan nog altijd, maar is inderdaad nog wat dieper weggestopt. Hoog tijd dat ik volledig afscheid neem van Adobe. (ze willen/kunnen intussen al >9 maanden een conflict tussen Apple OSX 10.11 (El Capitan) en Adobe Bridge CS6 (maar ook CS5)/Photo Downloader niet oplossen - camera wordt niet herkend, hoewel dat voor Lightroom geen probleem is).
                Maar het kan nog steeds:

                Eerste scherm dat je krijgt als je naar www.adobe.com gaat, vraagt om je regio. Ik kies voor België (maar blijf liefst in het Engels werken): http://www.adobe.com/be_en/
                Helemaal onderaan kies je voor Products:


                Dan zoek je naar Lightroom onder de beschikbare producten, en kiest uiteraard voor Upgrade,
                daar moet je uiteraard wel aanduiden dat je van v.5.x komt:


                De prijs is momenteel €75,02, maar da's wel degelijk de recentste versie van LR6. Kijk nl. naar de prijs, die voor het programma vermeld wordt, en niet zoiets als "per month, including VAT" geeft.
                Meer dan dat kan ik niet meteen vinden. PS CS6 is blijkbaar helemaal end-of-line, maar LR kan voorlopig nog wel, al wil Adobe dat liever niet.
                Last edited by LesC; 7 augustus 2016, 21:42.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Lightroom 6 Upgrade

                  Niet upgraden wil bij LR zeggen: geen nieuwe camera meer kopen (of via zoveel omwegen werken dat het de moeite niet meer waard is).
                  Ik vraag me trouwens af waarom de CR2 (of NEF) file bij elke nieuwe camera zo nodig anders moet zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lightroom 6 Upgrade

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Niet upgraden wil bij LR zeggen: geen nieuwe camera meer kopen (of via zoveel omwegen werken dat het de moeite niet meer waard is).
                    Ik vraag me trouwens af waarom de CR2 (of NEF) file bij elke nieuwe camera zo nodig anders moet zijn.
                    Die is niet anders. Ze passen enkel een type ID aan. RAW bestanden zijn al altijd inhoudelijk TIFF bestanden geweest.
                    Je kan dit goed zien in GIMP (gratis fotobewerkingsprogramma).
                    Neem eender welk RAW bestand en hernoem die naar xxxxxx.TIFF
                    Open die dan in GIMP
                    GIMP zal een beetje klagen dat het geen zuivere TIFF is maar je zal je foto perfect kunnen zien en bewerken.

                    Je dacht toch niet dat ze voor elke camera dat bestaat een heel stuk softwaredriver gaan schrijven en die telkens toevoegen aan lightroom?

                    Maar het klopt wel dat je voor een nieuwe camera steeds de laatste versie van lightroom moet hebben.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lightroom 6 Upgrade

                      Ik heb nog altijd de upgrade aankoop "on hold" staan (want idd als je een nieuwe camera koopt heb je mogelijks problemen).

                      Zou de Panasonic DMC LX100 camera "gecovered" zijn ?
                      Kan een LR6 gebruiker hier dat bevestigen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lightroom 6 Upgrade

                        Volgens deze tabel zou zelfs de vorige Lightroom (v.5.7) jouw camera moeten supporteren: https://helpx.adobe.com/nl/camera-ra...d-cameras.html
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lightroom 6 Upgrade

                          na een paar pogingen is het toch gelukt om de upgrade aan te kopen ipv de volledige versie !
                          Ik kreeg de orderbevestiging en moet nu nog downloaden, hopelijk gaat dit wat vlotter...
                          Alvast héél erg bedankt LesC.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lightroom 6 Upgrade

                            Met plezier gedaan! Hou ons op de hoogte.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lightroom 6 Upgrade

                              Ook voor de camera info bedankt LesC !
                              Ben van plan een LX100 te kopen doch blijkbaar niet voorradig.

                              Comment

                              Working...
                              X