Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wout Van Aert - BK Veldrijden 2016

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wout Van Aert - BK Veldrijden 2016

    Voor de eerste keer naar het BK Veldrijden gaan zien in Lille waar Wout Van Aert terecht won.

    Ik kon dit ongeluk vastleggen wanneer Wout plots de controle verloor over zijn stuur en tegen de nadars terecht kwam, gelukkig zonder zware schade. Ook nog een geluk dat hij kort bij de materiaalpost was.

    Hopelijk is de foto een beetje geslaagd. Door de slechtere weersomstandigheden (bewolkt, donker aan het worden) is er iets meer ruis dan dat ik liever zou willen.

    Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

  • #2
    Re: Wout Van Aert - BK Veldrijden 2016

    jammer van de ruis, maakt de foto iets onscherp. verder een prima foto! niets op aan te merken en een schitterend moment te pakken!
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

    Comment


    • #3
      Re: Wout Van Aert - BK Veldrijden 2016

      Op het juiste moment op de de juiste plaats noemen ze zoiets zeker. Wat bij flitsen had misschien kunnen helpen (als de afstand niet te groot was) je zou hem nog wat dichterbij kunnen brengen door onderaan en links wat te croppen maar dan gaat de ruis nog meer opvallen.

      Comment


      • #4
        Re: Wout Van Aert - BK Veldrijden 2016

        Ruis stoort me niet echt.
        Maar het moment zelf is wel super. Als je gisteren één beeld moest hebben dan was het dit wel.
        I put the sexy in dyslexia

        Comment


        • #5
          Re: Wout Van Aert - BK Veldrijden 2016

          Ik denk dat je hier wat bewegingsonscherpte hebt omdat je snel moest/wou reageren. Een haarscherpe foto zou de max geweest zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Wout Van Aert - BK Veldrijden 2016

            Topfoto
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Wout Van Aert - BK Veldrijden 2016

              Inderdaad Gregory. De ruis vond ik dus ook het nadeel bij het vastleggen van deze foto. Spijtig genoeg stonden we daar in de schaduw. Zon was ook al verdwenen achter een dik wolkendek. Zelfs op F/2.8 met een aanvaardbare sluiter kon ik deze ruis niet vermijden. Ik wou de ruis ook niet verwijderen omdat de foto dan te soft zou worden.

              Ivan
              Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

              Comment


              • #8
                Re: Wout Van Aert - BK Veldrijden 2016

                Kawaracer, ik stond er spijtig genoeg nog iets te ver vanaf om het met flits te kunnen vastleggen. Anders had ik het zeker ingeflitst
                Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

                Comment


                • #9
                  Re: Wout Van Aert - BK Veldrijden 2016

                  Aha, was jij dat ook met de 7D? Je herkende het geluid van mijn toestel. Ik dacht nog achteraf: die gaat dat moment kunnen vastleggen hebben. (Hopelijk heb ik hier niemand anders voor.)
                  Op welke ISO zit je? Tot 2000 is toch geen probleem voor een 7D? Achteraf wat wegwerken in LR of PS. Niet teveel inderdaad.
                  Voor de rest echt mooi het moment vast gelegd. Ik zou enkel mijn watermerk onderaan zetten. Vind dat altijd jammer voor de foto. Maar is mijn mening hee.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wout Van Aert - BK Veldrijden 2016

                    Dat was ik dus inderdaad .

                    Ik zat op een redelijk hoge ISO om toch nog wat sluiter over te houden. Ik had nog nabewerking kunnen doen i.v.m. ruis in LR maar dat wou ik vermijden omdat anders de foto te soft ging worden.

                    Het centrale watermerk was een vorm van auteursbescherming. Ik heb het al meegemaakt dat iemand mijn foto gebruikte alsof het de zijne was. Hij had de foto zodanig gecropt dat mijn naam niet meer te zien was. Daarom wou ik hier wat voorzichtiger zijn. Ik weet het, het is een nadeel.

                    Ivan
                    Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

                    Comment

                    Working...
                    X