Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste portret





    Bedankt voor jullie reacties. De kleuren terug naar het originele gebracht. Toning verwijderd. Enkele lichtjes nog uit de ogen gehaald en iets meer ruimte rechts.

    Weg uit je vertrouwde omgeving als natuurfotograaf. Wat is dat helemaal anders fotograferen. Anders maar ook weer superleuk met de interactie , zoeken naar het juiste licht enz. Foto genomen met een invulflits en zijwaarts natuurlijk laat avondlicht. De nabewerking paste wel in de sfeerschepping. Wat denken jullie???
    Last edited by David Verdonck; 10 januari 2016, 22:22.
    Gr David

  • #2
    Re: Eerste portret

    Modelfotografie is niet mijn ding maar vind toch dat deze foto een reactie verdiende en hopelijk is dit dan de aanzet tot meer. Pose van het model is mooi en ook de achtergrond heeft een mooie dof. Maar ik mis dat stukje elleboog rechts en ik hou ook niet zo van die kleuren, er zit volgens mij een kleurzweem op de foto. Groetjes Johan

    Comment


    • #3
      Re: Eerste portret

      Ik vind de kleur maar niets, een paarse zweem die uw model oneer aan doet. Dan nog liever in grijstint.

      Comment


      • #4
        Re: Eerste portret

        Mooi pretlichtje in de ogen, maar de kleuren zijn inderdaad minder.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Eerste portret

          ben niet zo een fan van de crop (door de elleboog) en de toning past hier ook niet zo goed. verder wel ok
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Eerste portret

            Beste een goed portret.
            Crop kan wat mij betreft wel.
            Invulflits was misschien zelfs niet nodig geweest, het avondlicht dat langs zij komt maakt je beeld eigenlijk mooi.
            De kleurzweem is mooi voor de achtergrond maar niet op de huid en tanden van het model.
            Nu is dat makkelijk op te lossen hoor.
            Je neemt dit beeld en corrigeert naar een correcte witbalans door te pipetten op bijvoorbeeld de tanden.
            Dan gebruik je dit originele beeld als background in PS en zet je de correcte witbalans in laag 1.
            Werk dan met een laagmasker en kleur daar enkel huid en tanden in.
            Model zal dan correct zijn qua kleur en je behoudt toch de sfeer van het paarse avondlicht in je BG.

            Grz. Peter
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

            Comment


            • #7
              Re: Eerste portret

              Mooi portretje... scherpte ligt goed... update vind ik veel beter

              Comment


              • #8
                Re: Eerste portret

                De update vind ik beter. Kleuren zijn mooier en de cadrage vind ik beter, maar zoals gezegd ik ben geen modelfotografie. Groetjes Johan

                Comment

                Working...
                X