Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenko DGX MC4 1.4 teleconverter en nikon telezoom 200-500 F5.6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kenko DGX MC4 1.4 teleconverter en nikon telezoom 200-500 F5.6

    Heeft iemand ervaring met deze combinatie
    autofocus, lichtmeting...eventueel link met foto's
    eventueel alternatief

    hartelijk dank om dit te willen reageren
    breerke

  • #2
    Re: Kenko DGX MC4 1.4 teleconverter en nikon telezoom 200-500 F5.6

    Of je de AF behoud hangt van je camera af: bij gebruik op een D800 zal deze converter nog functioneren daar de D800 nog kan scherpstellen bij een grootste lensopening van F8. Bij gebruik van een teleconverter zal de scherpte achteruit gaan. Deze zijn ook eigenlijk bedoelt voor minimaal F4 objectieven met een vast brandpunt.

    Last edited by Eenbes; 20 januari 2016, 11:28.

    Comment


    • #3
      Re: Kenko DGX MC4 1.4 teleconverter en nikon telezoom 200-500 F5.6

      Hoi,

      Dat stuk van kenner en criticus heer Braakhuis (met respect...) is eigenlijk een verouderd stuk, wat najaar 2015 licht aangepast is.
      De technieken zijn echter zover veranderd dat dit stuk het waard is om herschreven te worden.
      Ik bezit een Kenko 1.4x Teleplus Pro300 DGX.
      Eigenlijk gekocht voor gebruik op mijn Nikon 70-200 F4 VR lens.
      Echter, deze werkt ook nog meer dan prima op mijn 24-120 F4 VR lens, mijn rondwandel lens.
      Dat zorgt ervoor dat ik bij stedentrips licht kan reizen, ik hoef mijn 70-200 niet extra mee te nemen.
      Op mijn Sigma 150-600C werkt ie niet, tenminste vanaf zo'n 450 mm...

      Maar op een Nikon 200-500 F5.6 VR werkt ie wel! En goed ook.
      Natuurlijk wordt de AF een pietsie minder. Maar niks om je voor te schamen.
      Scherpte is ook goed, je maakt er leuke platen mee.
      Ik heb de lens kunnen testen (samen met de Kenko) op Telelenzen-dag op Dierenrijk in Nuenen, georganiseerd door Cityfoto Eindhoven en Nikon.
      Dat was een prachtige ervaring en een gezellige middag.
      3 200-500 mm lens + 1.4 extender by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
      Ik schoot vanuit de hand of vanaf monopod.
      Deze is geschoten op 700 mm, m'n D750 met de 200-500 + 1.4x extender.
      Het beestje was op gepaste afstand en best beweeglijk, z'n haartjes lijken een beetje wollig (kan ook aan ISO3200 liggen).
      Maar z'n ogen en de snijrand van zijn snavel zijn goed scherp.

      Ik heb een soortgelijke foto ook met mijn Sigma, allebei mooi, weinig verschil.
      Ik vind fotokwaliteit verschil tussen deze 2 "low budget" giganten niet noemenswaardig, daarom heb ik nu de Sigma nog en ben niet overgestapt naar de Nikon.
      Ga naar een fotowinkel en probeer het uit.
      Dat je het zelf voelt en je eigen resultaat ziet, is veruit belangrijker dan wat er overal geschreven wordt (ook wat ik hier neerbrabbel...).

      Adrie

      Comment

      Working...
      X