Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tussenringen voor Canon eos d1100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tussenringen voor Canon eos d1100

    Hallo, eerst en vooral bedankt voor mij als lid in jullie groep toe te laten
    Ik zit met een vraagje, ik zou dolgraag tussenringen voor macro fotografie
    maar ik zie er zoveel verschillende ,
    kunnen jullie me misschien raad geven ??

    En nog een vraagje : ik heb een Manfrotto statief maar met een ballhead, kan ik daar gewoon het bevestigingsplaatje voor kopen of moet ik de ganse kop vervangen??

    zoals jullie zien , een beginneling!


    bedankt bij voorbaat, nienja

  • #2
    Re: tussenringen voor Canon eos d1100

    Tussenringen zijn inderdaad in verschillende prijzen te koop. Belangrijk is dat je er neemt met doorgeefcontacten, anders werkt de autofocus niet. Verder zijn het maar ringen met niets meer in, dus geef er niet teveel geld aan uit. Zelf heb ik een set van 3 ringen met contacten, die ik verkoop. Reden is dat ik gewoonweg geen canonmateriaal meer heb. Dus mocht het je intresseren ? Ringen zijn een goedkope manier om met macro te beginnen of te ontdekken

    Comment


    • #3
      Re: tussenringen voor Canon eos d1100

      Ik ben echter een "leek " op zulk technisch vlak en vraag me af wat jullie bedoelen met die "doorgeefcontacten" ??
      Het vervelende is dat ik al een héél eind moet rijden want in ons dorp of buurt geen enkele fotowinkel meer!!

      Comment


      • #4
        Re: tussenringen voor Canon eos d1100

        Doorgeefcontacten zorgen ervoor dat de autofocus werkt. Modellen zonder contacten geven geen spanning door naar de lens en dus werkt ook het diafragma niet

        Comment


        • #5
          Re: tussenringen voor Canon eos d1100

          Let er ook op dat de meeste tussenringen niet compatibel zijn met EF-S lenzen.

          Als je een statief hebt met een balhoofd, dan hoort daar normaalgezien een universeel plaatje bij waarop elke camera past.
          Er zijn voor sommige merken wel specifieke plaatjes voor een aantal camera's, die plaatjes kunnen niet verdraaien ten opzichte van de camera, dat kan handig zijn wanneer je de camera in de portretstand aan een balhoofd wil hangen.
          Als er geen plaatje bij het balhoofd zit, dan zal je er eentje moeten kopen dat compatibel is met het balhoofd.
          Last edited by Black B@ndit; 17 januari 2016, 17:48.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: tussenringen voor Canon eos d1100

            Oorspronkelijk geplaatst door nienja Bekijk bericht
            Ik ben echter een "leek " op zulk technisch vlak en vraag me af wat jullie bedoelen met die "doorgeefcontacten" ??
            Het vervelende is dat ik al een héél eind moet rijden want in ons dorp of buurt geen enkele fotowinkel meer!!
            Internet al doorgedrongen tot het dorp?

            Comment


            • #7
              Re: tussenringen voor Canon eos d1100

              Hoi,
              Oorspronkelijk geplaatst door nienja Bekijk bericht
              ....
              En nog een vraagje : ik heb een Manfrotto statief maar met een ballhead, kan ik daar gewoon het bevestigingsplaatje voor kopen of moet ik de ganse kop vervangen??

              zoals jullie zien , een beginneling!


              bedankt bij voorbaat, nienja
              Over uw statiefvraagstuk loopt hier: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ad-526049.html al een draadje...

              Comment


              • #8
                Re: tussenringen voor Canon eos d1100

                Waarom zouden tussenringen niet compatiebel zijn met EFS-objectieven??
                Van extenders weet ik dat de Canons niet op alle objectieven passen.Hebben een veruitstekend deel dat niet in alle lenzen past.Laatste lensonderdeel laat dit soms niet toe.
                Kenko's zouden dit fysiek euvel niet hebben.Tussenringen?? Mij niet bekend maar mogelijk.

                Comment


                • #9
                  Re: tussenringen voor Canon eos d1100

                  Ik volg demuro, zo is het volgens mij ook

                  Comment

                  Working...
                  X