Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro en Portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro en Portret

    Ik ga mij dus vooral focussen op macro en portret, als ik eens mooie landschappen wil nemen dan koopk wel een breedhoek.
    Nu mijn vraag was of de Nikon Micro 105mm VR f 2.8G ED AF-S (ja ik werk met nikon :P) goed is om zowel portret als macro te nemen mits het een macro lens is.
    Ik heb alleen ervaring met mijn standaard lens daarmee dat ik het hier eens vraag, mss mensen die deze lens in bezit hebben
    Ook, wat is het verschil tussen Nikon Micro 105mm VR f 2.8G ED AF-S en Nikkor AF-S 105mm F2.8 G IF-ED VR II Micro(geen auto focus? of ben ik mis? want deze is goedkoper)

    Mvg, Stijn
    Last edited by Stijnn; 7 januari 2016, 18:41.

  • #2
    Re: Macro en Portret

    echt niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Macro en Portret

      Ja hoor het kan perfect met de 105. Als dit op een APS-C toestel is, is dat al vrij lang, maar als je je onderwerp erop krijgt, is dat uiteraard geen probleem.
      Beide modellen die jij aanhaalt, zijn volgens mij identiek en voorzien van een AF-S ingebouwde scherpstelmotor. In 2006 werd de uitstekende 105 vervangen door een compleet nieuw ontwerp met VR van generatie II.

      Afhankelijk van de manier waarop je portretfotografie wil doen, kan een lens met welbepaalde eigenschappen beter geschikt zijn. Ik denk aan gebruikelijke (of ongebruikelijke) brandpunten, groter diafragma met afgeronde lamellen...
      Maar een portret kan je in principe met elke lens maken, ook een macrolens.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Macro en Portret

        dus beide die ik noem zijn hetzelfde model, zeer zeker? want het scheelt 100€ maar gwn op fotokonijneberg

        Ik heb een nikon d3300 dus dat moet werken toch?

        Comment


        • #5
          Re: Macro en Portret

          Oorspronkelijk geplaatst door Stijnn Bekijk bericht
          dus beide die ik noem zijn hetzelfde model, zeer zeker? want het scheelt 100€ maar gwn op fotokonijneberg
          Ik heb een nikon d3300 dus dat moet werken toch?
          Met scherpstelmotor, dus werkt op de D3300.
          De vorige versie was volgens mij een oud model met diafragmaring. Ik zie maar 1 versie staan bij Konijnenberg...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Macro en Portret

            kijk dit is nou wat ik vergelijk ik geef je de links: https://www.artencraft.be/nl/nikon-m...g-ed-af-s-5602

            Comment


            • #7
              Re: Macro en Portret

              Jup zelfde lens.
              Die bij Konijn is een occasie, vandaar de lagere prijs.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Macro en Portret

                ahaaaaaa ok, bedankt, dan liever de nieuwe

                Comment


                • #9
                  Re: Macro en Portret

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stijnn Bekijk bericht
                  ahaaaaaa ok, bedankt, dan liever de nieuwe
                  Ja, maar wees er snel bij, want A&C heeft nog de oude prijs en die van Konijn is wellicht de 2016 prijs... (nieuw 929).
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment

                  Working...
                  X