Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vogelfotografie

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een (betaalbare) lens voor vogelfotografie. Ik heb een Nikon D7100.
    Op wat moet ik letten? Iemand tips of voorstellen?

    Groetjes,
    Hanne
    http://www.flickr.com/photos/132800912@N05
    Nikon D7100, Nikkor 18-105mm f3.5mm, Nikkor 50mm f 1.8mm, Sigma 10-20mm f 3.5mm, Nikon Speedlight SB-910

  • #2
    Re: Vogelfotografie

    Wat is je budget ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Vogelfotografie

      Een tip wel : tik in VOGELFOTOGRAFIE in het zoekvenster

      Comment


      • #4
        Re: Vogelfotografie

        Ik zou er niet al te veel willen aan uitgeven, nu heb ik maar een lens van 18-105 en daarmee lukt dat dus zeker niet.
        Ik kan er niet echt een bedrag opplakken aangezien ik er geen idee van heb wat een goeie lens is.
        Had graag eens verschillende meningen gehoord.
        http://www.flickr.com/photos/132800912@N05
        Nikon D7100, Nikkor 18-105mm f3.5mm, Nikkor 50mm f 1.8mm, Sigma 10-20mm f 3.5mm, Nikon Speedlight SB-910

        Comment


        • #5
          Re: Vogelfotografie

          Welke kant wil je nu met "vogelfotografie" op ???

          En schrijf niet iets zonder het uit te leggen...

          Comment


          • #6
            Re: Vogelfotografie

            De Sigma 150-600S is het beste alternatief na de 500 en 600mm/f4 kanonnen. Ik ben er alleszins tevreden over en presteert beter dan de Tamron 150-600 die ik ook heb gehad, vooral op 500 en 600mm.

            Wil je wat minder uitgeven dan is een tweedehandse Tamron 200-500 nog altijd één vd betere lenzen voor de vogeltjes.
            Last edited by alex606; 7 januari 2016, 19:54.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Vogelfotografie

              Als je het serieus neemt en er het geduld voor hebt en wil doorbijten dan zou ik kiezen voor:

              * Sigma 150-600mm Sports
              * Nikon 200-500mm

              Je kan ook kiezen voor een Nikon 300mm f4. Deze is er in 2 versies, de VR en non-VR versie. Reken daar echter nog de prijs voor een TC bij in je budget want ook 300mm is te weinig in de meeste gevallen.

              Niet vergeten dat er verborgen kosten zijn. Afhankelijk waar je fotografeert zal je een beanbag nodig hebben (goedkoop) maar bij andere gevallen een tripod met, liefst, een gimbal. Die dingen komen niet goedkoop want een goedkope tripod zal het hier echt niet doen.

              Qua lenzen mag je rekenen tussen de €1.600 en de €2.000 zonder dat we uiteraard de Nikon tele's ter sprake brengen

              Comment


              • #8
                Re: Vogelfotografie

                Hoi allemaal, ik heb sinds een week of 6 de Sigma 150-500 os voor rond de 500euro welke ik ook gekocht heb voor de zelfde reden als wat u wilt , trek er o.a deze foto's mee i.c.m de D7100



                Groepjes Gijs
                Mijn onderschrift telt niet meer , zal dit veranderen .is veranderd
                Last edited by gijsbert27; 9 januari 2016, 10:06.
                Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

                Comment


                • #9
                  Re: Vogelfotografie

                  Bedankt voor de info, ik heb er zeker wat aan.
                  Die lens is idd wel betaalbaar, Gijs. Ik doe meestal portret of landschapsfotografie, vandaar dat ik ook een betaalbare lens zoek.
                  Vogelfotografie is iets wat ik ook wil ontdekken.
                  http://www.flickr.com/photos/132800912@N05
                  Nikon D7100, Nikkor 18-105mm f3.5mm, Nikkor 50mm f 1.8mm, Sigma 10-20mm f 3.5mm, Nikon Speedlight SB-910

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vogelfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door gijsbert27 Bekijk bericht
                    Hoi allemaal, ik heb sinds een week of 6 de Sigma 150-500 os voor rond de 500euro welke ik ook gekocht heb voor de zelfde reden als wat u wilt , trek er o.a deze foto's mee i.c.m de D7100



                    Groepjes Gijs
                    Mijn onderschrift telt niet meer , zal dit veranderen .is veranderd
                    Ik heb zelf deze lens gehad en ik kreeg er amper een goede foto uit. Het had mijn geloof in Sigma doen verdwijnen tot ze nu met hun 150-600 Sports gekomen zijn. Ik heb deze lens ook als aanvulling op mijn collectie en leg die komende april op de rooster tijdens mijn eerste safari van dit jaar
                    Voor mij staat het vast (en het net geeft me eenzelfde beeld) dat deze lens een hit of miss is, je kan geen zekerheid hebben een goed exemplaar vast te hebben.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vogelfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door gijsbert27 Bekijk bericht
                      Hoi allemaal, ik heb sinds een week of 6 de Sigma 150-500 os voor rond de 500euro welke ik ook gekocht heb voor de zelfde reden als wat u wilt , trek er o.a deze foto's mee i.c.m de D7100

                      Groepjes Gijs
                      Mijn onderschrift telt niet meer , zal dit veranderen .is veranderd
                      Het kan misschien hard overkomen maar deze foto zou me niet echt overtuigen om voor die lens te kiezen
                      Maar daarentegen voor 500€ kan en mag je ook niet klagen toch
                      Uiteraard zal het ook veel te maken hebben met de afwerking van de opname, er zit waarschijnlijk veel meer potentie in

                      Daarmee ook dat je een lens nooit kunt beoordelen aan iemand anders z'n opnames, maar enkel uit ondervinding

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment

                      Working...
                      X