Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwijderen a.u.b.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verwijderen a.u.b.

    ................
    Last edited by Guest17; 8 januari 2016, 22:20.

  • #2
    Re: Zonnepanelen vergoeding

    Lijkt mij eerlijk.
    Ben voorstander tot het stimuleren van rationeel energiegebruik maar minder fan van de oversubsidies die gebeurt zijn in het verleden waardoor we nu allemaal de schulden mogen afbetalen en daar zit toch wat onrecht. Nu, we gaan daar geen debat over aanzwengelen.

    Het lijkt me ook logisch dat je minder gaat krijgen als producent dan wat de afnemer betaalt. Heel onze economie draait nu eenmaal op dat principe.

    Comment


    • #3
      Re: Zonnepanelen vergoeding

      Ik persoonlijk heb ook is een berekening laten maken wat het mij zou kosten enz ..... prijs valt mee maar ik vrees eens het weer veel mensen hebben dat ze er nog een extra tax gaan op heffen want zo zijn ze nu eenmaal in Belgie !!!
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

      Comment


      • #4
        Re: Zonnepanelen vergoeding

        Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
        Ik persoonlijk heb ook is een berekening laten maken wat het mij zou kosten enz ..... prijs valt mee maar ik vrees eens het weer veel mensen hebben dat ze er nog een extra tax gaan op heffen want zo zijn ze nu eenmaal in Belgie !!!
        Die extra taks is er al en is zeker niet goedkoop !

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Zonnepanelen vergoeding

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Lijkt mij eerlijk.
          Ben voorstander tot het stimuleren van rationeel energiegebruik maar minder fan van de oversubsidies die gebeurt zijn in het verleden waardoor we nu allemaal de schulden mogen afbetalen en daar zit toch wat onrecht. Nu, we gaan daar geen debat over aanzwengelen.

          Het lijkt me ook logisch dat je minder gaat krijgen als producent dan wat de afnemer betaalt. Heel onze economie draait nu eenmaal op dat principe.
          U vindt dat dus eerlijk......
          Ik leg voor 20.000€ zonnepanelen op mijn dak, investeer daar bovenop nog eens voor 15.000€
          warmtepompen, en kan tijdens de winter dure elektriciteit aankopen en het overschot aan elektriciteit die ik tijdens
          de zomer produceer MOET ik voor een prik verkopen aan een dievenbende, dat terwijl ik jaarlijks 840€ moet betalen
          voor gebruik van het net.......
          Vergeet ook niet, dat studies hebben uitgewezen, dat je overproductie aan stroom (particulieren) tijdens de zomer
          nooit verder uitzwermd dan een straal van 500 meter, die overproductie aan stroom wordt door de maatschappijen
          meteen doorverkocht aan buren enz. zonder zonnepanelen, dus kassa kassa voor de maatschappijen.
          Op zulke momenten wordt het net juist ontlast ipv. belast, zelfs de kabines worden op deze momenten minder belast.
          Geef jij mij eens één plaats en moment waar het net is overbelast geweest de laatste twee jaar....... juist.......
          Verleden jaar zette ons aller geliefde Electrabel gans België in rep en roer met berichten over stroomtekorten,
          er werden afschakel plannen opgesteld enz. dus zelfs gemeentes en ministerie geloofden er in, kleine bedrijven,
          brandweer en noem maar op, kochten massaal stroomgroepen aan enz. enz.
          Wat is nu het resultaat, verleden jaar niets gemerkt, en dit jaar twee kerncentrales terug opgestart, die we totaal niet nodig hebben.......
          En dat allemaal terwijl het totaal opgenomen vermogen in ons land eigenlijk zakt.
          Ja, het zakt, toestellen en machines verbruiken minder, betere isolatie allerhande, moderne verlichting zakt naar minder dan een derde van het opgenomen vermogen,
          en dan zwijgen we nog over het aantal grote bedrijven die er in België zijn dicht gegaan.
          Wat denk je dat bedrijven als Philips (die twintig jaar geleden 20.0000 mensen tewerk stelden hier in België) verbruikten.
          Ik weet het, want ik ben er mijn ganse loopbaan mee bezig geweest, om je een voorbeeld te geven, bij Philips Roeselare
          draaiden 9 opdampmachines met elk een opnamevermogen van 220 KWh, maakt 2 MWh dan had je nog de compressoren,
          drie stuks á 750 KWh enz.
          Komt er op neer dat ons bedrijf op één uur tijd zoveel verbruikte als een gemiddeld huishouden op één volledig jaar,
          dus was het verbruik van ons bedrijf ongeveer evenveel als dat van 8.500 huisgezinnen.
          En dan praten we nog maar over één fabriekje van 1.700 mensen dat ondertussen reeds jaren dicht is.
          Neem daarbij de verschillende grote bedrijven die we de laatste jaren allen hebben weten dicht gaan, allemaal grootverbruikers.
          Om nog een voorbeeld te geven, oliefabrieken Vandemoortele Izegem, gemiddeld opgenomen vermogen 22 MWh. of goed voor omgerekend 55.000 gezinnen.
          Die energie wordt tegenwoordig bijlange niet meer verbruikt bij de meeste bedrijven met moderne servo gestuurde CNC machines.
          Neen mensen, dat schoentje wringt hem bijlange daar niet, maar bij die bende dikzakken die er ferm hun zakken mee vullen.
          Ik zal er niet verder over uitweiden, of dat wordt hier een maatschappelijke discussie.
          Last edited by Guest42; 8 januari 2016, 08:23.

          Comment


          • #6
            Re: Zonnepanelen vergoeding

            Hoe kan het zijn dat je dure elektriciteit moet aankopen in de winter en overschot hebben in de zomer?

            Ben ik mis om te veronderstelllen dat als je over hebt, dat je teller dan automatisch negatief telt?
            Als de zonnepanelen meer produceren dan je totaal verbuik per jaar moet je toch geen electriciteit aankopen?

            p.s: ik heb er geen, vandaar misschien mijn domme vraag....

            Comment


            • #7
              Re: Zonnepanelen vergoeding

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Hoe kan het zijn dat je dure elektriciteit moet aankopen in de winter en overschot hebben in de zomer?

              Ben ik mis om te veronderstelllen dat als je over hebt, dat je teller dan automatisch negatief telt?
              Als de zonnepanelen meer produceren dan je totaal verbuik per jaar moet je toch geen electriciteit aankopen?

              p.s: ik heb er geen, vandaar misschien mijn domme vraag....
              Bij opname van je teller wordt je overschot op nul gezet Dpix, dat is reeds altijd zo geweest.
              Natuurlijk heeft niet iedereen overschot, ook een feit.
              Tot nu toe geen onoverkomelijk probleem, mensen kunnen rekenen, en draaien dat overschot wat weg
              door wat elektrisch bij te verwarmen, daarvoor betalen bezitters van zonnepanelen namelijk wat meer voor gebruik van het net,
              maar ook dat ligt op hun lever.
              Wat is nu waarschijnlijk de bedoeling, ze zouden ons slimme meters willen aansmeren, dus kunnen ze op ieder moment
              een meteropname in kaart brengen, en zo perfect volgen wat we afnemen, en wat we terug steken.
              Die afname zouden ze ons dan volle pot aanrekenen, en voor wat we terug steken krijgen we dan de basis prijs. (wat maar een fractie is van je factuur)

              Comment


              • #8
                Re: Zonnepanelen vergoeding

                ...................
                Last edited by Guest17; 8 januari 2016, 22:20.

                Comment


                • #9
                  Re: Zonnepanelen vergoeding

                  Ok, bedankt voor de verduidelijking Demeyereg

                  ...ze zouden idd. die meter niet op nul mogen zetten...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonnepanelen vergoeding

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    een opbrengst van 4 %...
                    Enige nadeel, je geld ligt vast op je dak, en je kan het dus niet meer gebruiken om iets anders mee te kopen .
                    4% opstrijken en er dan nog iets mee willen kopen... Gij zijt ook een sloeberke zeg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonnepanelen vergoeding

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      [url]Als het waar is kunnen ze over een tweetal jaar stoppen met de elektrische vuurtjes te laten branden tot de overproductie op is.
                      Dat is net de reden dat er zoveel subsidies waren in het verleden ... dat men zou bijdragen met de productie.
                      Als mensen dan bewust gaan verbruiken om toch maar niets te geven, dan is het nut verdwenen en ook maar logisch dat de subsidies stoppen.

                      Dat men profiteert van aangeboden subsidies is niet verkeerd, maar alleen willen krijgen zonder geven kan niet blijven duren.

                      Met de verkregen subsidies en certificaten is voor die dat ze hebben ook al de stroom betaald die ze al dan niet leveren.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonnepanelen vergoeding

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        4% opstrijken en er dan nog iets mee willen kopen... Gij zijt ook een sloeberke zeg
                        ...................
                        Last edited by Guest17; 8 januari 2016, 22:21.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonnepanelen vergoeding

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat is net de reden dat er zoveel subsidies waren in het verleden ... dat men zou bijdragen met de productie.
                          Als mensen dan bewust gaan verbruiken om toch maar niets te geven, dan is het nut verdwenen en ook maar logisch dat de subsidies stoppen.

                          Dat men profiteert van aangeboden subsidies is niet verkeerd, maar alleen willen krijgen zonder geven kan niet blijven duren.

                          Met de verkregen subsidies en certificaten is voor die dat ze hebben ook al de stroom betaald die ze al dan niet leveren.
                          Toch maar normaal zeker dat je de stroom op gebruikt afkomstig van je eigen investering.
                          Die subsidies zijn er heus niet gekomen voor ons mooie ogen of om ons een plezier te doen, maar omdat het land zijn kyoto norm zou halen VerSeg.
                          Al de rest is B.S.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonnepanelen vergoeding

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Toch maar normaal zeker dat je de stroom op gebruikt afkomstig van je eigen investering.
                            Die subsidies zijn er heus niet gekomen voor ons mooie ogen of om ons een plezier te doen, maar omdat het land zijn kyoto norm zou halen VerSeg.
                            Al de rest is B.S.
                            De laatste bit vau uw internet gebruiken, de laatste milliwatt van uw ZP gebruiken, de laatste druppel diesel van uw bedrijfswagen gebruiken, ...
                            Allemaal rechten en niets mis mee dat je dat gebruikt indien echt nodig.

                            Maar het "onnodig" en enkel doen opdat een ander niets zou hebben is een ander verhaal.
                            Bij wijze van spreken een elektrisch vuur aanzetten met de ramen open om het op te krijgen of een paar gigabyte downloaden om direct te deleten is niet normaal, dat is gewoon belachelijk.

                            Die Kyoto norm haalt men ook door groene stroom te delen zodat anderen ook groene stroom gebruiken ... daar dienen die subsidies dus ook voor.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonnepanelen vergoeding

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Taks is er inderdaad al, en is inderdaad niet goedkoop gezien berekend op de max capaciteit ipv op de reële opbrengst.
                              Maar ondanks dat alles toch nog een opbrengst van 4 %... nog altijd mooi meegenomen dacht ik.
                              Enige nadeel, je geld ligt vast op je dak, en je kan het dus niet meer gebruiken om iets anders mee te kopen .
                              En degene die het hardst roepen zijn degenen die in 2009 en 2010 panelen gelegd hebben met GSC's van 250-450€ en sommigen (ikzelf ook) nog eens 40% van de investering teruggekregen via belastingsaftrek.

                              En toen de eerste tekenen er aan kwamen dat er een netvergoeding betaald moest worden was het dikke paniek.
                              Beetje realistisch blijven, en beseffen dat de sterkste schouders altijd de zwaarste lasten zullen dragen.

                              Comment

                              Working...
                              X