Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-70 F2.8: Canon vs Tamron vs Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24-70 F2.8: Canon vs Tamron vs Sigma

    Hallo iedereen

    Ik ben op zoek naar een nieuwe lens en ik twijfel tussen onderstaande.
    Tamron 24-70mm F2.8 VC
    Sigma 24-70mm F2.8 EX DG IF HSM
    Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II

    Om eerlijk te zijn, ik heb mij altijd al de Canon EF 24-70 F2.8 willen aanschaffen maar deze heeft geen IS en is eigenlijk toch wel heel duur. Is het de meerprijs waard of kies ik beter voor de Tamron of Sigma?

    Welke raden jullie mij aan? Alle hulp is welkom!

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: 24-70 F2.8: Canon vs Tamron vs Sigma

    De Canon is de beste lens. Helaas hebben ze wel het uitstekende zonnekap-ontwerp van de vorige versies laten vallen. De duurzaamheid van het binnenwerk zal wellicht ook op een hoger niveau staan dan de andere merken.
    De Sigma ken ik niet genoeg om er uitspraken over te doen; de Tamron is zeer goed en voor de prijsbewuste koper een interessant alternatief voor de Canon.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: 24-70 F2.8: Canon vs Tamron vs Sigma

      Canon 24-70 f/4 IS heeft wel antibeef-functie en kost minder dan de helft van de f/2.8 II. Er is zelfs een 'macro'-stand (x 0.8), OK, niet echt macro dus, maar wel bruikbaar als je eens iets wil uitproberen.

      Voor de rest: Tamron moet niet veel onderdoen voor de Canon. Mijn broer heeft en gebruikt beide en het is alleen in de extremen dat hij verschil merkt.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #4
        Re: 24-70 F2.8: Canon vs Tamron vs Sigma

        Ik ben heel tevreden over de 24-70 2.8 Tamron. Maar merkte van dag 1 al dat de AF wat lui is in verhouding tot mijn Canon primes.
        Naar verluid zou de Canon 24-70 even snel zijn als de primes in AF. Ik slaag er niet goed in om bij bv sportopnames snel genoeg te kunnen scherpstellen met de Tamron.
        Gelukkig maak ik meestal portrets en reportage waar snelheid niet zo van toepassing is.

        Optisch is de Tamron echt wel top. En de VC is in mijn geval zeker een meerwaarde.
        Goede degelijke bouwkwaliteit ook bij de Tamron. Is wel wat zwaar in de hand maar anders kan je ook niet verwachten bij dit soort lens. Er zit nu eenmaal veel glas in.

        Nu is de vraag of je die 1000 euro meer moet ophoesten voor de Canon versus de Tamron.
        Dat is een overweging die je zelf moet maken.
        Heb je VC nodig?
        Toch liever een supersnelle AF?

        Nog een kleine opmerking is dat de draairichting van de zoom bij de Tamron omgekeerd is van wat bij Canon gebruikelijk is.
        Dat werkt wat onwennig als je veel ander Canon zoom lenzen hebt.
        Het manueel sturen van scherpstelling en zoom bij de Tamron voelt wel degelijk en robust aan. Je hebt echt het gevoel dat je iets degelijk in de hand hebt.

        Een ander eventuele overweging is ook dat Canon lenzen altijd compatibel zullen zijn met Canon bodys in de toekomst. Dat is bij iets dat ze niet kunnen garanderen bij Tamron en Sigma. Zo is het best mogelijk dat je binnen pak weg 5 jaar een nieuwe body koopt en de lens er niet meer op werkt. (heb dit zelf ondervonden met een Sigma lens die zo totaal onbruikbaar geworden was bij mijn vorige bodyupgrade) Sigma heeft nooit een firmware upgrade willen doen (ook niet tegen betaling desondanks er wel degelijk een update beschikbaar was!!! en dat ga ik niet snel vergeten!!!!)

        Nu werk ik al enige tijd met de Tamron en stel dat ik de overweging voor een aankoop opnieuw zou moeten maken dan denk ik dat het voordeel voor de Canon toch groter zou zijn nu.
        Maar de zeer hoge meerprijs zou mij toch nog doen twijfelen omdat ik het niet kan inbrengen als kost. Ergens is er een grens.

        Comment

        Working...
        X