Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtstatief voor buiten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtstatief voor buiten

    Ik ben op zoek naar een lichtstatief om buiten te gebruiken voor model fotografie. Het belangrijkste is dus dat het statief niet bij het minste zuchtje omvalt als er een softbox op staat.
    Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met zulke statieven en suggesties of aanraders hebben ?
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

  • #2
    Re: Lichtstatief voor buiten

    Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een lichtstatief om buiten te gebruiken voor model fotografie. Het belangrijkste is dus dat het statief niet bij het minste zuchtje omvalt als er een softbox op staat.
    Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met zulke statieven en suggesties of aanraders hebben ?
    Hang er een emmer water aan, of je tas of, of of,..............Ik hang er meestal zo een bus van 5 liter van een wasproduct of dgl. aan.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: Lichtstatief voor buiten

      Mja, 'k heb niet direct een haakje ofzo omdat aan te hangen

      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

      Comment


      • #4
        Re: Lichtstatief voor buiten

        Beetjes plat op de grond en je tas erop :-)
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Lichtstatief voor buiten

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Beetjes plat op de grond en je tas erop :-)
          Ja maar dan verlies je weer in de hoogte. Die lichte statiefjes waaien idd makkelijk omver buiten, met een plu of softbox erop.
          Grote rijstzak erop leggen, of een assistent zoeken om ze vast te houden :-)
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Lichtstatief voor buiten

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Ja maar dan verlies je weer in de hoogte. Die lichte statiefjes waaien idd makkelijk omver buiten, met een plu of softbox erop.
            Grote rijstzak erop leggen, of een assistent zoeken om ze vast te houden :-)
            Ik haal nog 2m5 met de beentjes plat dus dat valt eigenlijk nog goed mee, maar was ook al aan het denken aan iets van zandzakjes ofzo.
            Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
            Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
            Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

            Comment


            • #7
              Re: Lichtstatief voor buiten

              Voor aan de kust (op het strand) gebruik ik microfoonstatieven. Zeer handig omdat ze een behoorlijk platte "voet" hebben. Wil ik meer steun dan prik ik de middenconsole door de voet gewoon in het zand. Dit werkt supergoed in de duinen bv. Ook op hellingen. Op steen of ander ondergrond zou ik eventueel buisjes kunnen schuiven over de poten die toch plat zijn. En de schroefdraadaansluiting voor je spigot is op een microfoonstatief exact de zelfde als bij een lichtstatief. Werkt even goed.

              Comment


              • #8
                Re: Lichtstatief voor buiten

                c-stand met eventueel een zandzakje, dat valt zeker niet om :-)

                https://www.youtube.com/watch?v=u00Hxe4gK9s
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtstatief voor buiten

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  c-stand met eventueel een zandzakje, dat valt zeker niet om :-)

                  https://www.youtube.com/watch?v=u00Hxe4gK9s
                  Is natuurlijk wel al een heel andere prijs -en gewichtsklasse dan het klassieke strobist-statiefje ;-)
                  Maar je krijgt er natuurlijk wel meer voor.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lichtstatief voor buiten

                    Ik heb voor strobistfliters een paar camerastatieven gekocht.
                    Die staan veel steviger dan lampstatieven en je kan ook nog eens de poten op verschillende lengte uitschuiven. Verder neem ik altijd 2 plastic tassen mee die ik er aan kan hangen. In elk bos is wel een stuk hout te vinden wat je na afloop weer gewoon achter kan laten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lichtstatief voor buiten

                      Een standaard camerastatief is nogal laag, lijkt me.
                      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lichtstatief voor buiten

                        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                        Een standaard camerastatief is nogal laag, lijkt me.
                        Was ik net ook aan het denken. Mijn camerastatief is al redelijk hoog en dan nog komt die op "maar" 1,65m uit. Misschien goed voor kinder- en dwergfotografie, maar voor een lang model heb je dan toch wel een probleem
                        Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                        Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                        Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                        Comment

                        Working...
                        X