Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop kopen via webshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop kopen via webshop

    Graag had k een nieuwe laptop gekocht, met wat zitten zoeken op internet bij ik bij volgende webshop terecht gekomen
    Electrocorner levert Laptops en PC's uit voorraad. Altijd de beste prijs. Wanneer u voor 23.00 uur bestelt, de volgende werkdag al in huis!

    Het gaat om HP Renew laptop.

    Heeft iemand hier ervaring met deze webwinkel?

    Mvg,
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

  • #2
    Re: Laptop kopen via webshop

    Wat ik bijvoorbeeld nooit zou doen dat is een laptop aankopen via de web shops.
    Ik zou eerst en vooral op de site van het merk gaan kijken of bewuste laptop nog in productie is en zeker nagaan of de specs die de shop heeft juist zijn aan die van de HP site.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Laptop kopen via webshop

      Nooit van die webshop gehoord... Als je hem online koopt (en waarom niet, garantie komt toch van fabrikant), doe het dan bij een gekende shop. Coolblue, bol.com, etc.

      Heel goede ervaringen met coolblue, zowel met electronica als met andere aankopen.

      Comment


      • #4
        Re: Laptop kopen via webshop

        Heb je wel goed gelezen wat een Renew laptop is ? Eigenlijk allemaal retour- of hersteld materiaal (DOA) dat weliswaar volledig wordt gecontroleerd voor het geleverd wordt. Het overstock-verhaaltje kan je met een grote korrel zout nemen.
        Dat je daarop slechts 15% korting krijgt, is voor mij geen aanleiding om zoiets te kopen.
        Ik heb vorige maand een HP laserprinter gekocht bij Bol.com. Het Wifi-gedeelte was niet aan de praat te krijgen en ik heb hem teruggestuurd. Ik denk niet dat Bol.com of HP die printer naar het containerpark afvoeren. Dat wordt hersteld en terug verkocht. Ik heb daarna een identieke printer gekocht bij Carrefour. Die werkte perfect en was nog 10€ goedkoper ook.
        De website is .be, maar de firma is in Nederland (zie 0031 telefoonnummer).
        Nu even de boel op stelten zetten : "Als je bij een Nederlandse handelaar niet gekl**t bent, dan is hij vergeten om het te doen"

        Comment


        • #5
          Re: Laptop kopen via webshop

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Ik heb vorige maand een HP laserprinter gekocht bij Bol.com.

          knip------

          De website is .be, maar de firma is in Nederland (zie 0031 telefoonnummer).
          Nu even de boel op stelten zetten : "Als je bij een Nederlandse handelaar niet gekl**t bent, dan is hij vergeten om het te doen"
          Je weet dat Bol ook een NL winkel is, toch?
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Laptop kopen via webshop

            Moedermy = http://www.electrocorner.nl bron: dns.be
            Het zijn zoals hierboven beschreven zijn het allemaal Renew produkten en ook geen recente modellen, toch niet deze die ik gecontroleerd heb.
            Op zich niks mis mee, en de prijzen zijn lager dan toen de modellen nog (online) verkrijgbaar waren.
            Persoonlijk zou ik liever bv. €699 uitbesteden aan een nieuw toestel met nieuwe technologie dan aan een overjaars/refurbished toestel en al zeker niet bij een webshop die geen fysieke winkel heeft om met je problemen aan te kloppen.
            Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

            Comment


            • #7
              Re: Laptop kopen via webshop

              Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
              Moedermy = http://www.electrocorner.nl bron: dns.be
              Het zijn zoals hierboven beschreven zijn het allemaal Renew produkten en ook geen recente modellen, toch niet deze die ik gecontroleerd heb.
              Op zich niks mis mee, en de prijzen zijn lager dan toen de modellen nog (online) verkrijgbaar waren.
              Persoonlijk zou ik liever bv. €699 uitbesteden aan een nieuw toestel met nieuwe technologie dan aan een overjaars/refurbished toestel en al zeker niet bij een webshop die geen fysieke winkel heeft om met je problemen aan te kloppen.
              Hier is het ook al geruime tijd gedaan om dergelijke zaken aan te kopen via een webshop. Bij de plaatselijke 'winkel' betaal je iets meer, maar wanneer er een probleem is dan sta je met toestel binnen de 5 minuten in de winkel of staat de man zelf nog dezelfde dag bij je thuis. En dat is ook wat waard volgens mij.
              Heeft misschien ook te maken met het ouder (wijzer ? - bemerk het vraagteken ) worden.

              Comment


              • #8
                Re: Laptop kopen via webshop

                Ongeveer 99% van de fysieke winkels stuurt de laptop bij hardwareproblemen op voor herstelling.
                Bij 1% zal er misschien eens naar gekeken worden.

                Hier ken ik geen enkele winkel dat thuis komt kijken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop kopen via webshop

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Je weet dat Bol ook een NL winkel is, toch?
                  Inderdaad, ik heb die opmerking dan ook gemaakt omdat de printer niet werkte (kan Bol natuurlijk niets aan doen).
                  Overigens heeft bol.com de 10.000.000 producten die ze adverteren natuurlijk niet allemaal zelf op voorraad en werken ze met sub-leveranciers.
                  Mijn printer is niet zoals beloofd 's anderendaags geleverd, maar 4 dagen later.
                  De leverancier van de betreffende printer zit in ..... Spanje.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop kopen via webshop

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ongeveer 99% van de fysieke winkels stuurt de laptop bij hardwareproblemen op voor herstelling.
                    Bij 1% zal er misschien eens naar gekeken worden.

                    Hier ken ik geen enkele winkel dat thuis komt kijken.
                    Dat is waar maar als je een laptop moet terug sturen naar een online shop moet je vaak zelf de verzendkosten betalen. Iets om toch in je achterhoofd te houden , zeker als je naar het buitenland moet verzenden.

                    Langs de andere kant ik heb hier in al die jaren nog nooit een computer moeten binnen steken wegens een defect binnen garantie.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop kopen via webshop

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Dat is waar maar als je een laptop moet terug sturen naar een online shop moet je vaak zelf de verzendkosten betalen. Iets om toch in je achterhoofd te houden , zeker als je naar het buitenland moet verzenden.

                      Langs de andere kant ik heb hier in al die jaren nog nooit een computer moeten binnen steken wegens een defect binnen garantie.

                      mir
                      Bij veel van dergelijke hardware moet je toch niet naar de winkel, maar contact opnemen met de hersteldienst van de fabrikant.
                      Met de meeste schermen is dat ook zo en dan maakt het niet uit of je in een fysieke winkel of online gekocht hebt.
                      Met een HP PC zelf al gehad dat de fysieke winkel het toestel weigerde en zei dat support enkel via de hersteldienst kon aangevraagd worden.
                      In dat geval zie ik geen voordeel van een fysieke winkel.
                      Tijdens garantie zorgt de fabrikant vaak voor de transportkosten.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop kopen via webshop

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ongeveer 99% van de fysieke winkels stuurt de laptop bij hardwareproblemen op voor herstelling.
                        Bij 1% zal er misschien eens naar gekeken worden.

                        Hier ken ik geen enkele winkel dat thuis komt kijken.
                        Dan heb ik meer geluk, want die ken ik wel. Het is een eenmanszaak, nu tweemans sedert zijn zoon mee in de zaak stapte.
                        Ik koop er alles wat met PC, laptop, tablet, smartphone...etc te maken heeft.

                        Onlangs bij nieuwe laptop (na ongev. één jaar) laadde de batterij niet meer op. Is het de laptop ? De oplader ? Nog iets anders.
                        Ik in de auto, vijf minuten later sta ik in de winkel, wat testen....
                        Het is de lader. Ik krijg onmiddellijk een andere lader mee naar huis om verder te kunnen werken terwijl ik wacht op een nieuwe in garantie.
                        Een goeie week later mag ik de (gratis) nieuwe gaan afhalen.

                        Bij problemen aan desktop komt die man altijd bij mij thuis... ik heb geen zin om alles los te koppelen naar de winkel te brengen... en alle andere rompslomp van dien.
                        Dat noem ik pas service.
                        En indien hij écht geen tijd heeft om langs te komen, dan zit er zo'n progje op waardoor hij van op afstand mijn desktop over neemt, en het dan meestal ook van op afstand kan 'herstellen' als het een softwareprobleem betreft.

                        En akkoord, ik zal er wel wat voor betalen bij de aankoop van mijn spullen, dat weet ik, maar dat doe ik met plezier.
                        Last edited by Guest17; 6 januari 2016, 20:26.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laptop kopen via webshop

                          Met online kopen is er niet echt een probleem. De voor en nadelen zijn gekend.

                          Maar een refurbisched zou ik nu eens echt nooit van mijn leven kopen.
                          En voor de prijs moet je het niet doen want klein beetje opleggen en je hebt een nieuw.
                          Ze geven er ook "gratis" dingen bij als zijnde een exclusief voordeel maar weet dat die zaken sowieso gratis zijn voor iedereen LOL.
                          Ik lees ook dat ze niet duidelijk zijn met de garantievoorwaarden. Dit doet mij vermoeden dat je hier GEEN 2 jaar garantie op krijgt maar eerder 6 maand.

                          Ik zou er wegblijven en bij gekende referenties aankopen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laptop kopen via webshop

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Bij veel van dergelijke hardware moet je toch niet naar de winkel, maar contact opnemen met de hersteldienst van de fabrikant.
                            Met de meeste schermen is dat ook zo en dan maakt het niet uit of je in een fysieke winkel of online gekocht hebt.
                            Met een HP PC zelf al gehad dat de fysieke winkel het toestel weigerde en zei dat support enkel via de hersteldienst kon aangevraagd worden.
                            In dat geval zie ik geen voordeel van een fysieke winkel.
                            Tijdens garantie zorgt de fabrikant vaak voor de transportkosten.
                            Klopt helemaal, de winkel zorgt NIET voor de garantie, het is het merk. De winkel zorgt enkel dat het toestel geleverd wordt bij de fabrikant.
                            En ik blijf erbij, een renew zou ik zeker niet bij een webshop kopen.
                            Als er iets aan scheelt waar moet je ermee naartoe?
                            Is het wel héél zeker dat daar HP garantie op staat?
                            Bij vele merken kunt ge ook een refurbished kopen met de fabrieksgarantie en daarin heb ik meer vertrouwen.

                            Mijn Dell laptop heb ik inde tijd rechtstreeks bij Dell gekocht.......... via Carrefour in Turnhout.
                            Carrefour verkocht toen voor Dell en verder deed Carrefour niets, geen garantie en je kon je ook niet tot hen wenden voor een herstelling of zelfs een vraag.
                            Dell nam dus alles op zich en ik heb nooit mogen klagen van de service van Dell, die was echt top.
                            Een week later was de HDD om zeep. Effe naar Dell gebeld en s' anderendaags een nieuwe HDD netjes aan mijn deur afgeleverd.
                            Korte tijd later drie toetsen die loskwamen een belletje naar Dell en..............s' anderendaags een nieuw toetsenbord.
                            De kapotte stukken hadden ze zelfs niet nodig en bij de nieuwe stukken kreeg ik weer volop 2 jaar garantie.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laptop kopen via webshop

                              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                              Klopt helemaal, de winkel zorgt NIET voor de garantie, het is het merk. De winkel zorgt enkel dat het toestel geleverd wordt bij de fabrikant.
                              Wat frabrieksgarantie betreft toch, voor de wettelijke garantie is de professionele eindverkoper verantwoordelijk.
                              Zolang de fabrikant ook 2 jaar fabrieksgarantie geeft en nog bestaat is dat geen probleem mits deze dan aangesproken wordt, anders moet de verkoper er voor opdraaien.
                              Nu eerlijk gezegd heb ik nog niet veel fabrikanten sneller weten failliet gaan dan verkopers.
                              In winkel of online gekocht ... wanneer nodig dus eerst contact opnemen volgens herstelinstructies van de fabrikant.
                              Bij een failliete verkoper is het dan ook maar goed dat de fabrikant instaat voor de herstelling ... dan heb je toch nog iets.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X