Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noordkaap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Noordkaap

    Hallo,

    Ik lees dat vanaf juni 2012 er geen tol meer moet betaald worden voor de tunnel naar het eiland van de Noordkaap.
    Is dit correct?
    Ik lees ook dat het ontzettend duur is om de noordkaap zelf te bezoeken.

    Is er een mogelijkheid om elders te parkeren en de trip te voet te maken?

    mvg

    Diederich

  • #2
    Re: Noordkaap

    Wij waren in 2004 aan de Noordkaap met de camper. Ik herinner me niets van tol in de tunnel. Ook het verblijf ter plekke (één nacht) was volgens mij gratis.
    Alleszins verbaast mij het woord 'ontzettend duur'. Behalve natuurlijk dat de Noordkaap 3600 km van hier is en dat het een absoluut risico is voor de weersomstandigheden die je er zult treffen. Wij zijn er 's avonds toegekomen bij stralende zon die de ganse nacht bleef doorschijnen. Toen we 's morgens ontwaakten was de hele kaap gehuld in een dikke mist en een miezerige ijskoude regen.
    Dit is info uit 2004 ... zou er zoveel veranderd zijn? Ben benieuwd.
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Noordkaap

      Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
      Wij waren in 2004 aan de Noordkaap met de camper. Ik herinner me niets van tol in de tunnel. Ook het verblijf ter plekke (één nacht) was volgens mij gratis.
      Alleszins verbaast mij het woord 'ontzettend duur'. Behalve natuurlijk dat de Noordkaap 3600 km van hier is en dat het een absoluut risico is voor de weersomstandigheden die je er zult treffen. Wij zijn er 's avonds toegekomen bij stralende zon die de ganse nacht bleef doorschijnen. Toen we 's morgens ontwaakten was de hele kaap gehuld in een dikke mist en een miezerige ijskoude regen.
      Dit is info uit 2004 ... zou er zoveel veranderd zijn? Ben benieuwd.
      Ik herinner mij ook geen tol voor een tunnel (ook 2004 met gehuurde motorhome). Er was wel ingang te betalen om de laatste Km (??) te bereiken. Wij hebben de nacht doorgebracht op met zicht op een prachtige middernachtzon (in T-shirt!!). De eerste keer (1989, met de auto) moesten we nog met de auto op de ferry en reed je er gewoon tot aan de kaap. Helaas was het toen 9 graden en zag je bijna geen steek.

      Dat Scandinavië veranderd is, is zeker. Wij vergelijken vooral Tromso waar we in 1989, 2004, 2012, 2013 en 2015 geweest zijn. De eerste twee jaar in de zomer, de rest in de winter (aurora).
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment

      Working...
      X