Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7200

    Sinds vandaag de Nikon D7200 in huis. Amai toch even wennen t.o.v. mijn D90 maar de eerste resultaten zien er in ieder geval zeer bevredigend uit. Al zal ik wel nog moeten zien hoe ik alles instel.
    Heb enkel nog maar jpeg gebruikt en heb daar de opname op optimale kwaliteit gezet plus gebruik ik enkel het middelste AF-punt en heb de verscherping op 7 gezet.

    Eerste conclusie t.o.v. mijn D90= Zoveel beter in hoge iso-waarden echt dag en nacht verschil...mijn D90 op iso 1600 begon je al goed ruis te zien,bij de D7200 op 6400 nog steeds zeer goed
    Ook de AF-snelheid is fenomenaal en ook een pak sneller en acurater dan op de D90...dus ben een tevreden man met mijn aankoop,en er zat nog een mooie casback bij ook van 100 euro

    Ik zal nu me verder verdiepen zodat ik hem volledig onder contrloe krijg zoals ik met mijn D90 had.

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: D7200

    Templar,

    De D7200 is een prachtig werkbeest voor zowat alles.
    Af en hoge iso zijn inderdaad sterke punten. Veel plezier ermee.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: D7200

      Bedankt zal ik zeker doen en ook bedankt van de feedback telkens...heb er eerst 1 gaan huren en na een paar uur was ik verkocht!
      Wel nog wat gewenning nu om alles naar eigen wil in te stellen..;en op het eerste zicht is mijn AF ook redelijk precies en moet ik nog niet gaan
      fine-tunnen! Heb er ook de Tamron 70-300 VC 4f-5.6f bijgekocht!

      grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: D7200

        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        en op het eerste zicht is mijn AF ook redelijk precies en moet ik nog niet gaan fine-tunnen!
        Heb er ook de Tamron 70-300 VC 4f-5.6f bijgekocht!
        Finetunen kan soms echt de moeite lonen, ook al lijkt op het eerste gezicht alles perfect.
        Ik heb sinds kort ook zo een 70-300 en ik kan alleen maar bevestigen wat velen al gezegd hebben: beter dan de Nikkor.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: D7200

          Dat lees ik zeer graag. Ik heb ook een D90 en ben tijdens de voorbije vakantie een paar keer tegen de limieten van de camera gelopen (o.a. nachtdieren en weinig licht). Ik heb mijn oog ook al laten vallen op de D7200 maar aan gezien het nog niet direct voor morgen is misschien tegen dan een D7300
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: D7200

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Dat lees ik zeer graag. Ik heb ook een D90 en ben tijdens de voorbije vakantie een paar keer tegen de limieten van de camera gelopen (o.a. nachtdieren en weinig licht). Ik heb mijn oog ook al laten vallen op de D7200 maar aan gezien het nog niet direct voor morgen is misschien tegen dan een D7300
            Hahahaha, hier hetzelfde liedje. Ligt meer aan de portemonnee......
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #7
              Re: D7200

              Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
              Hahahaha, hier hetzelfde liedje. Ligt meer aan de portemonnee......
              I feel your pain (na 4 weken "down under" in oct/nov moeten de rode cijfertjes eerst terug zwart worden)
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: D7200

                Ja bij mij heeft het ook lang geduurd eer ik hem had samen gespaard...algoed dat er nu een 100 euro casback op is. Heb er al wat mee gespeeld en ik moet zeggen staat toch wel wat stappen
                hoger dan mijn D90 zunne. Zeker qua AF mogelijkheden en snelheid maar zeker op hoge iso...amai echt godelijk om plaatjes te schieten op 6400 iso die nog zo goed zijn.

                grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment

                Working...
                X