Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

shaded light

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • shaded light


  • #2
    Re: shaded light

    prachtig afgewerkt beeld, raar dat niemand reageert. hoeveel symmetrieën zitten hier niet in ? vierkante deur, deur in twee gedeeld, vier gespiegelde vierkanten in de deur, de spiegeling rond de lichtlijn, helder licht naar minder helder, doner licht naar minder donker, ... echt geniaal.

    Wat ik me afvraag : hoe doe je dat technisch toch om telkens met zo'n intrigerende beelden te komen ? Ik vind ik zo geen deuren hoor, en nochtans als ik ergens passeer heb ik altijd alles gezien (een tik nerveux van me, komt goed van pas als fotograaf). Put je dan uit je archief, of hoe doe je dat ?
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: shaded light

      Ja, hoe doet hij het

      Sterk werk, eenvoudig, strak, met veel detail en mooie textuur.
      Vriendelijke groet, laGrange
      http://lagrange.1x.com
      "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

      Comment


      • #4
        Re: shaded light

        Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
        prachtig afgewerkt beeld, raar dat niemand reageert. hoeveel symmetrieën zitten hier niet in ? vierkante deur, deur in twee gedeeld, vier gespiegelde vierkanten in de deur, de spiegeling rond de lichtlijn, helder licht naar minder helder, doner licht naar minder donker, ... echt geniaal.

        Wat ik me afvraag : hoe doe je dat technisch toch om telkens met zo'n intrigerende beelden te komen ? Ik vind ik zo geen deuren hoor, en nochtans als ik ergens passeer heb ik altijd alles gezien (een tik nerveux van me, komt goed van pas als fotograaf). Put je dan uit je archief, of hoe doe je dat ?
        Hier heb ik enorm veel werk aan gehad om al die vierkanten uit dit groot wit vlak te halen. Het is geen deur ...maar een houten muur van een klein speelpleintje voor kinderen.
        Ik wou er eigenlijk niet aan beginnen omdat het haast onbegonnen werk was al die details hier uit te halen.
        Van op afstand merkte je niet dat er vierkanten in verborgen lagen...
        Ik heb elk deel apart moeten bewerken met oplichten en tegenhouden tot ik tevreden was... Wanneer je die muur ziet is er haast geen mens die er aan denkt om die te fotograferen ... Vuil wit... met zeer hoge tegengestelde contrasten
        Maar de vlakverdeling charmeerde mij.
        Dus toch maar geprobeerd... als uitdaging.
        Ben achteraf wel een beetje fier... of eerder blij omdat het mij is gelukt... en dat verlegt dan weer mijn grens...
        Bedankt voor jullie reactie.
        Vriendelijke groeten.
        Gil
        Last edited by gilclaes; 7 januari 2016, 10:20.

        Comment


        • #5
          Re: shaded light

          je mag meer dan "een beetje fier op jezelf zijn" !
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: shaded light

            Ik volg! Erg knap werk!
            Bekijk mijn Flickr fotostream
            Bekijk mijn website

            Comment


            • #7
              Re: shaded light

              Strak en schitterende symmetrie. Omdat het er zo alledaags uitziet, heb je snel de neiging om aan zoiets voorbij te lopen.
              Bedankt weer voor het schitterende werk. Het is zeer mooi, en het werk zeker waard geweest.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: shaded light

                Dank jullie van harte...

                Comment


                • #9
                  Re: shaded light

                  Sterk werk weer...En met de extra uitleg hoe het tot stand is gekomen helemaal geweldig...
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment

                  Working...
                  X