Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OLYMPUS OM-D E-M10 MK II of Nikon 1 J 5 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OLYMPUS OM-D E-M10 MK II of Nikon 1 J 5 ?

    Hallo,

    Ik zou mij graag een systeemcamera aanschaffen, maar twijfel tussen de Olympus en de Nikon.
    Ik heb nu nen Canon 60D, maar voor op daguitstapjes komt hij dikwijls te zwaar uit...en blijft hij dus thuis.


    Hebben jullie tips ??

  • #2
    Re: OLYMPUS OM-D E-M10 MK II of Nikon 1 J 5 ?

    Waarom geen crop sensor zoals de Fuji X-T1(0) of Sony A6000, zoals uw Canon 60D?
    Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

    Comment


    • #3
      Re: OLYMPUS OM-D E-M10 MK II of Nikon 1 J 5 ?

      Olympus OMD natuurlijk ....
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: OLYMPUS OM-D E-M10 MK II of Nikon 1 J 5 ?

        iemand van mijn kennissen stond onlangs voor eenzelfde keuze.
        Hij koos de Olympus en is razend enthousiast over dit toestel.
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: OLYMPUS OM-D E-M10 MK II of Nikon 1 J 5 ?

          Bedankt voor jullie reactie!
          @ Rumble101...totaal niet aan gedacht.
          @ Paly, Eduardo...das duidelijk
          Ik twijfelde omdat een vriendin den OM-D M5 heeft en niet tevreden is over binnen opnamen.

          Comment


          • #6
            Re: OLYMPUS OM-D E-M10 MK II of Nikon 1 J 5 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Valerie 1 Bekijk bericht
            Bedankt voor jullie reactie!
            @ Rumble101...totaal niet aan gedacht.
            @ Paly, Eduardo...das duidelijk
            Ik twijfelde omdat een vriendin den OM-D M5 heeft en niet tevreden is over binnen opnamen.
            Zelf kom ik van Canon ..zowel Full frame als Crop.
            Alle Canon's zijn nu verkocht..
            Ik heb 2 OMD's nu.. de EM10 MKII en de EM1.
            Ik heb ook nog een Fuji X-T10
            De Omd's zijn echt heel goede camera's... maar een camera alleen is niet voldoende... lenzen zijn even belangrijk.

            Je hebt de keuze tussen Olympus lenzen en Panasonic lenzen... en dat gamma is enorm uitgebreid.
            Persoonlijk raad ik je aan lenzen te gebruiken binnen het eigen merk als het kan...auto correctie (CA, vervorming enz..) is soms beter binnen het eigen merk maar het hoeft niet echt want ook ik heb bv een Panasonic 30 2.8 Macro op mijn OMD staan.

            De meeste Panasonic lenzen hebben stabilisatie ingebouwd. Bij Olympus zit die stabilisatie in de Body .. en die werkt op alle lenzen.
            Maar ook Panasonic heeft Body's die ingebouwde stabilisatie hebben. (GX7 en GX8).

            Beeldstabilisatie in Body is veel minder effectief op heel lange telelenzen (de opgehangen sensor kan die bewegingsuitslag onvoldoende aan)
            Dat is ook de reden dat Olympus op zijn nieuwe 300 F4 een ingebouwde beeldstabilisatie heeft van maar liefst 6 stops (een nieuw record)

            Dat u vriendin niet tevreden is over binnen opnamen met een OMD EM5 dat kan vele redenen hebben waarvan haar eigen kennis er één van zou kunnen zijn. (steek het niet te gauw op het materiaal)

            Ik heb niet genoeg ervaring met Nikon om te oordelen tussen een OMD en een APS Nikon.
            Wat Canon APS betreft doet de beeldkwaliteit van Olympus zeker en vast niet onder.
            Dit is te danken aan het perfect op mekaar afstemmen van Body en Lens.. en die lenzen van Olympus.. tja die zijn gewoon schitterend

            Dat geldt ook voor Fuji
            Fuji is Magic... van de eerste beelden die je bekijkt op je scherm heb je een wow gevoel.
            Noem het over-verzadigd, gemanipuleerd, overdone of wat dan ook... de stempel van Fuji is pure magie

            De Fuji X-T's hebben ook nog is een zeer goede bouwkwaliteit die aanvoelen als een echte camera... geen plastieken doosje met een lens erop.
            De Omd's hebben ook die constructie........ waarvan de EM1 de kroon spant (die geeft je een onverwoestbare indruk)
            Last edited by Funcky; 5 januari 2016, 10:50. Reden: Telelenzen veel minder effectief
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: OLYMPUS OM-D E-M10 MK II of Nikon 1 J 5 ?

              OMD: Correct belicht vallen hoge iso best mee. Bijtrekken in post....is minder aan te raden.
              Een ISO6400 jpg OOC : https://farm2.staticflickr.com/1469/...9b499d2f_o.jpg
              Bouwkwaliteit olympus is goed. Aanbod lenzen olympus en panasonic is goed.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment

              Working...
              X