Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skin egalisatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Skin egalisatie

    Ik ben op zoek naar een goede plugin voor Photoshop CS5 voor het egaliseren/bewerken van model foto's
    Voor het ogenblik gebruik ik Colour efex Pro4 -dynamic kin softner , maar ik ben er niet helemaal tevreden over, ik heb het gevoel dat ook de structuur van het gezicht wordt aangetast, ofwel gebruik ik het verkeerd.
    Portaiture schijnt goed te zijn maar als ik de specs lees is de CS5 versie enkel geschikt voor Mac, ik heb Win 7 straks win10
    Kan natuurlijk ook met freq. separation in PS, maar ik betwijfel of dit beter zal zijn dan colour efex
    Zijn er goede alternatieven die werken met CS5 en win 7-10?
    Bestaat er een goeie tutorial ivm werken met Colour effex -Dynamic skin softner.
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Skin egalisatie

    Imagenomic Portraiture Plugin for Adobe Photoshop and Photoshop Elements v.2.3.4 build 2342
    Windows XP/Vista/7/8.1/10 32-bit/10 64-bit, 1GB RAM, 100MB HDD, 1280x800 min resolution, Photoshop CS4/CS5/CS6/CC/CC 2014/CC 2015 or Elements 8/9/10/11/12/13/14
    Of heb je een andere Portraiture voor?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Skin egalisatie

      Neen het is deze, maar in de specs staat er bij CS5 een sterretje:" enkel voor Mac".
      Ik het de trialversie gedownload en die werkt, maar ik had er meer van verwacht.
      Er is weinig verschil in resultaat met Nik colour efex -Dynamic skin plugin.Ben dan ook niet van plan om hem te kopen (200$)
      Kent er iemand plugins waar je meer mee kan doen dan enkel huidcorrectie (ogen, lippen ,...) ?
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: Skin egalisatie

        Ik werk met Mac, en heb ON1 Photo 10, waarvan een module Perfect Portrait is. Geen echte plugin, maar wel mogelijkheid om te gebruiken vanuit PS.
        Hetzelfde geldt voor de standalone Portrait Pro.
        Je zult zelf moeten checken of er Windows alternatieven bestaan...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Skin egalisatie

          Ik heb imagenomic ook eens geprobeerd, is zeer goed maar als je beter wil zal je zelf met frequency seperation en didge and burn moeten leren werken denk ik...


          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Skin egalisatie

            Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
            Kan natuurlijk ook met freq. separation in PS, maar ik betwijfel of dit beter zal zijn dan colour efex.
            Deze twijfel is toch na één testje verdwenen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Skin egalisatie

              Mijn ervaren is dat die plugins niet altijd een bevredigend resultaat geven. Vooral Portraiture viel mij behoorlijk tegen.
              Ik vermoed dat dit komt omdat de plugin vanuit de veronderstelling gaat van een zekere standaardresolutie, standaardbeeld, standaardhuidtype,...
              Maar je model staat eens ver, dan een closeup, ... moet allemaal anders behandeld worden.

              Eens je de technieken van FS en andere goed onder de knie hebt werken die mijn inziens stukken beter.
              Maar ook daar is er NIET de mogelijkheid om er een macro voor de maken 'Action' want dan kom je terug in het zelfde straatje als werken met een plugin.
              Om dat echt goed te doen moet dit handenarbeid zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Skin egalisatie

                zoals eerder vermeld, de plugin van Imagenomic is heel erg goed. Wel opacity een beetje terugschroeven om een mooi resultaat te krijgen
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: Skin egalisatie

                  Ik heb ook de Portait pro trial gedownload.
                  Wel indrukwekkend, alhoewel niet iedereen dergelijke bewerkingen wil, maar je hoeft er ook niet alles op los te laten.
                  Kan ook RAW bewerken en ook de prijs is erg interessant minder dan 1/3 van Portraiture.
                  Zal ik toch eens ernstig naar kijken, jammer van dat logo in de trial versie, en je kan de foto niet opslaan in de trial.
                  Vooral de interactie met photoshop wil ik bekijken.
                  Alvast bedankt voor de link.
                  Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Skin egalisatie

                    Nog een voordeel van PortraitPro is dat je zelf je presets kunt opslaan. Basisinstellingen (voor een bepaald huidtype, of in mijn geval voor mijn erg bleke kleindochters) zijn dan onmiddellijk toepasbaar, en kunnen nog steeds gewijzigd worden.
                    Maar met PP kun je evengoed een 'barbiepop' creëren, maar ik geloof niet dat je zover wil gaan.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Skin egalisatie

                      portraiture is de beste... ik maak altijd een 2de laag, en op die laag doe ik de verbetering , en dan nadien , kan je met de dekking ( staat op 100 % ) die terug schroeven tot wat je wilt.
                      ook gom ik met 100% de haren lippen en wenkbrouwen in die laag , want die vallen ook in dat kleurgebied.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Skin egalisatie

                        Ik heb Portrait Pro gekocht werkt ook als plugin voor photoshop. Je kan er heel selectief mee werken. Heel tevreden mee.
                        Ik zoek enkel nog een manier om het resultaat van de plugin te bewaren na importeren in PS, zodat ik snel terug kan als ik iets wil wijzigen.
                        De settings kan je bewaren maar het portret moet je terug optimaliseren (vorm gezicht, neus, ogen,...), moet nog even goed doorgronden.
                        Misschien moet ik toch de standalone versie gebruiken en nadien importeren in PS?
                        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                        Comment

                        Working...
                        X