Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 550d naar 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 550d naar 7d

    Hallo


    Een tijdje terug had ik hier raad gevraag op het forum ivm met een ideale lens voor indoor volleybal .
    Ik heb toen op aanraden van enkele forum leden een f2.8 lens gekocht (70-200mm)en dat is een ongelooflijk knappe verbetering nogmaals bedank hiervoor .
    Nu heb ik ondervonden dat ik met mijn canon 550d bij de opslag toch vrij veel het ideale moment mis en dat is volgens mij deels wss mijn schuld door mijn mindere ervaring en het juist afdrukken .
    Nu loop ik met het idee rond om mijn 550d te verkopen en een mooie tweedehands 7d te kopen om dit probleem op te lossen .
    we gaan de van 3.5fps naar 8 fps wat toch al een groot verschil is .

    Gaat dit mijn probleem oplossen of moet ik mijn techniek bijschaven ?


    ik wil toch wel effe meegeven dat bv een nieuwe 7d mark 2 niet binnen het budget ligt



    steve

  • #2
    Re: canon 550d naar 7d

    Oorspronkelijk geplaatst door flamme Bekijk bericht
    Gaat dit mijn probleem oplossen of moet ik mijn techniek bijschaven ?
    Een beetje van beide.
    De 7D zal je wat extra kansen bieden om het juiste shot te maken, maar de techniek blijft de belangrijkste basis. Is de AF te traag of ligt het aan je moment van afdrukken?
    Het schieten van bursts met veel frames per seconde maakt je geen betere fotograaf. Met goeie timing kan je ook het gewenste resultaat halen zonder telkens 4-5 foto's (sommigen zelfs 10-15) na mekaar te schieten. Als je dan toch in bursts werkt, helpt het natuurlijk dat je er pakweg 8 per seconde hebt in plaats van 3, want dan is het interval te groot
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: canon 550d naar 7d

      Er zijn nog meer verschillen dan het aantal fps.

      AF is ook heel goed te bepalen: er zijn veel meer punten en ook de manier van scherpstellen is precies in te stellen (o.a. punt, punt + ernaast, zones of volledig veld). Precies calibreren van het objectief is ook mogelijk. De 7D is mede daarom een zeer gewilde camera voor sport. Ondanks zijn leeftijd is het toestel nog altijd competitief en tweedehands betaal je voor een goed exemplaar een belachelijk laag bedrag.

      Natuurlijk geldt ook dat een 7D geen instapcamera meer is/was, maar wel thuishoort in de semi-pro klasse.

      7D heeft ook een paar kleine minpunten: is reeds iets ouder, de ISO performanties zijn niet zo denderend (met een 2.8 objectief minder belangrijk natuurlijk). En voor mij is dat het einde van de nadelen.


      Ik heb een 6D omdat een fullframe beter aansluit bij mijn interesses. Daarom wordt mijn 7D minder gebruikt, maar als ik eens mijn croptoestel gebruik zijn mijn foto's ook heel goed.
      Daarom dat ik mijn 7D en 17-55 f/2.8 'passief' te koop zet: als ik een goed bod krijg gaat de combinatie weg, anders blijf ik ze graag gebruiken.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #4
        Re: canon 550d naar 7d

        Ik denk dat je beter af bent met een 760D. Heeft een betere sensor (meer detail, minder ruis) dan de 7D. Het AF systeem vd 760D is dezelfde als in de 7D, 19 cross type punten. Hij doet wel maar 5fps tov 8fps voor de 7D.

        Hier vind je die voor een mooie prijs, heb die ook daar aangeschaft.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: canon 550d naar 7d

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Ik denk dat je beter af bent met een 760D. Heeft een betere sensor (meer detail, minder ruis) dan de 7D. Het AF systeem vd 760D is dezelfde als in de 7D, 19 cross type punten. Hij doet wel maar 5fps tov 8fps voor de 7D.

          Hier vind je die voor een mooie prijs, heb die ook daar aangeschaft.
          Als de sensor van de 760D evenveel vooruitgang biedt dan die van de 7DII (tov de 7D) is dat inderdaad een goede suggestie.

          Comment


          • #6
            Re: canon 550d naar 7d

            hey

            ik heb me dan toch maar een 7d gekocht we zullen zien wat het word :-)


            steve

            Comment

            Working...
            X