Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste periode boeking Ryanair

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste periode boeking Ryanair

    Het plan is tickets te boeken voor Charleroi-Portugal in september.
    Ik verwacht dat de prijs vd tickets stijgt naarmate de vertrekdatum nadert. Maar zou het ook kunnen dat er een tussenperiode is waarin de prijs lager ligt dat op het huidige moment?

    Iemand die ervaring?

  • #2
    Re: Beste periode boeking Ryanair

    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Het plan is tickets te boeken voor Charleroi-Portugal in september.
    Ik verwacht dat de prijs vd tickets stijgt naarmate de vertrekdatum nadert. Maar zou het ook kunnen dat er een tussenperiode is waarin de prijs lager ligt dat op het huidige moment?
    Continue in't oog houden. Sinds men "het systeem" door heeft is er niet echt meer een lijn in te trekken. De tip dat je op dinsdag het goedkoopst kon boeken klopt al lang niet meer.
    BTW, voor lijnvluchten bij "echte" maatschappijen veranderd de prijs dikwijls niet over een periode van maanden. De dag van de vluchten maakt meer verschil. Vermijd weekends bv.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Beste periode boeking Ryanair

      Laagste prijzen meestal 2-3 weken voor afreis.

      Nooit lang op voorhand boeken, dan betaal je altijd de volle pot.

      Gewoon zo'n site zoeken waar je je ticket kan bestellen en wat spelen met de data.

      27/01 vertrekken ... dan krijg je van de vervoerder 8,84 euro betaald als je wil meevliegen ( ze betalen je dus om mee te vliegen ). Helaas zijn er wel luchthaventaksen en administratiekost .... daardoor kost het toch nog 24,99 euro enkele reis.

      Last edited by Empe; 4 januari 2016, 00:10.

      Comment


      • #4
        Re: Beste periode boeking Ryanair

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Continue in't oog houden. ....
        Voor charters niet doen vanaf dezelfde PC, gegarandeerd dat het aantal plaatsen op je vlucht snel gaat verminderen en je "verplicht" wordt om te boeken.

        Comment


        • #5
          Re: Beste periode boeking Ryanair



          In juli kostte een enkele vlucht BRU-ALC 13/12/2015 175€. In september was de prijs gedaald tot 50€, en heb ik geboekt. In november daalde de prijs tot 17€.
          Laatste week van november steeg de prijs terug tot 50€ en vanaf 5 december bedroeg de prijs 289€.

          Ik stel mijn vluchten in via www.skyscanner.net en wordt dan steeds verwittigd wanneer de prijzen dalen of stijgen.
          Meestal is Ryanair het goedkoopste, maar soms wordt die plaats afwisselend ingenomen door Jetair of Vueling en heel uitzonderlijk door Brussels Airlines.

          Je kan er echt geen vaste lijn meer in trekken. Ik heb al voorgehad dat de prijzen verdrievoudigden vanaf 2 weken voor vertrek, terwijl het vliegtuig maar half gevuld was. Vroeger (tot eind 2011) keek ik op vrijdagavond om 22h naar de vlucht CRL-Murcia-CRL. Die was dikwijls op dat moment afgeprijsd van 189 naar 38€ en ik vertrok zaterdagmorgen om 05h55 en kwam terug op zondagavond om 20h30. Als je nu op de vooravond van vertrek kijkt, dan is de prijs 4 tot 10 keer hoger dan in de weken ervoor.

          Comment


          • #6
            Re: Beste periode boeking Ryanair

            Lijkt me het proberen waard Notex. Al is de kans op prijsdaling allicht groter bij een ietwat buitenseizoen reistijd zoals jouw voorbeeld, vergeleken met een hoogseizoen.

            en @ empe: welke site gebruik jij?

            Comment


            • #7
              Re: Beste periode boeking Ryanair

              Comment


              • #8
                Re: Beste periode boeking Ryanair

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Voor charters niet doen vanaf dezelfde PC, gegarandeerd dat het aantal plaatsen op je vlucht snel gaat verminderen en je "verplicht" wordt om te boeken.
                Dit is voor de volle 100 % waar, want reeds meermaals 'aan den lijve' ondervonden. Idem dito bij het vooraf boeken van een huurwagen.
                Wanneer ik na een paar keer kijken op een bepaalde website uiteindelijk wil boeken, ga ik altijd eens langs bij één van de kinderen om daar eens naar hetzelfde te gaan zien, en je staat versteld welke verschillen er kunnen zijn, of dat er plots meer plaatsen beschikbaar zijn.
                Die bedrijven zijn ook niet gisteren hé en ze gebruiken dan ook alle truken van de foor .

                Comment


                • #9
                  Re: Beste periode boeking Ryanair

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Wanneer ik na een paar keer kijken op een bepaalde website uiteindelijk wil boeken, ga ik altijd eens langs bij één van de kinderen om daar eens naar hetzelfde te gaan zien, en je staat versteld welke verschillen er kunnen zijn, of dat er plots meer plaatsen beschikbaar zijn.
                  Die bedrijven zijn ook niet gisteren hé en ze gebruiken dan ook alle truken van de foor .
                  Je kan ook je cookies wissen (en eerst eens naar de inhoud ervan kijken).

                  Ik heb hier een add-on voor FF "Remove cookies for site". Even rechtsklikken en done.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste periode boeking Ryanair

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Je kan ook je cookies wissen (en eerst eens naar de inhoud ervan kijken).

                    Ik heb hier een add-on voor FF "Remove cookies for site". Even rechtsklikken en done.
                    Tsja, als je omzeggens niks van computers af weet zoals ik, dan moet je het anders oplossen hé .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste periode boeking Ryanair

                      Dan nog blijf je werken met hetzelfde ip-adres

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste periode boeking Ryanair

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Dan nog blijf je werken met hetzelfde ip-adres
                        Tiens, wanneer ik bij één van de kinderen ga, die kilometers bij ons vandaan wonen... dan zou ik nog met hetzelfde ip-adres werken als bij mij thuis .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste periode boeking Ryanair

                          Dan niet, enkel als je op één adres, één pc, de cookies wist

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste periode boeking Ryanair

                            Volgens het tv-programma "Voor hetzelfde geld" is 6 weken vóór vertrek de beste tijd.... (maar in dat programma gingen ze soms heel kort door de bocht).

                            Ik onthou hier dat er minder en minder een lijn in zit en dat je best niet te lang op voorhand boekt (zoals ook in Foxnews artikel gemeld)

                            'k Heb de skyscanner site wat verkend en de eerste stap gezet voor "prijsalarm via mail" (Daarna een mail ontvangen met daarin een link om het alarm te activeren, doch die stap heb ik nog even uitgesteld) .

                            Eigenaardig, bij mijn volgende bezoek aan de site kennen ze al mijn huidige locatie, ondanks dat in Googlechrome mijn instellingen staan op "goedkeuring vragen wanneer een site je fysieke locatie probeert bij te houden" (en ik geen melding heb gekregen).

                            Alhoewel ik geloof dat notex perfecte bruikbare info kreeg, vraag ik me toch af of het wel werkt voor de combinatie hoogseizoen/populaire bestemmingen. Skyscanner verdient eraan telkens je via hen doorklikt naar de aanbieder en tickets bestelt. Logisch.
                            Maar.... via de prijsalarm feature verzamelen ze voor de aanbieder (vb Ryanair) jouw gegevens, wetende dat je tamelijk concrete plannen hebt om effectief tickets te boeken. Het lijkt me evident dat Ryanair bvb dan navenant aan price setting kan doen. Dus veel interesse -> prijs naar omhoog; weinig interesse -> prijs laten zakken.
                            Met andere woorden, het zou wel eens averechts kunnen werken ?

                            Dus in feite verzamelen ze enerzijds info over het aanbod (en geven die aan jou door, zoals ze beloven), maar anderzijds ook info over de vraag (en daar zal Ryanair zeker in geïnteresseerd zijn). Ik kan me nauwelijks voorstellen dat daar niets mee gebeurt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beste periode boeking Ryanair

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                              Ik onthou hier dat er minder en minder een lijn in zit en dat je best niet te lang op voorhand boekt (zoals ook in Foxnews artikel gemeld)
                              Wij boekten vorig jaar op 4 mei (na een paar weken de prijzen te volgen) bij Emirates een return BRU-DXB-MEL voor vertrek 23/10 en de prijs varieerde maar enkele € tot een week of twee voor vertrek (daarna niet meer gekeken). Het maakte dus niets uit wanneer we boekten maar aangezien we ook andere dingen moesten vastleggen (ferry en accommodatie met maar 1 of 2 kamers) konden we geen risico lopen door te wachten. Het had ook geen verschil gemaakt.

                              Ik zie ook andere prijzen stabiel blijven o.a. BRU-OSL-TOS met SAS varieert wel per reisdatum maar niet of niet veel in de 3-4 maanden voor vertrek.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X